השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר
יונדאי איוניק
HYUNDAI

מידע

יונדאי איוניק
יונדאי איוניק- היברידית פורצת דרך
לאחרונה השיקה יונדאי את דגם האיוניק החדש, מדובר בדגם ההיברידי העצמאי הראשון פרי ייצורה של יונדאי אשר עתיד לשמש כספינת הדגל העיקרית שלה. דגם האיוניק משתייך לקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות וייחודו הוא בהיותו הרכב הראשון בעולם המשווקת עם שלוש מערכות הנעה שונות- היברידי, חשמלי והיברידי נטען שקע חשמלי. דגם האיוניק חולק את אותה הפלטפורמה המתקדמת עם הדגם הנירו החדש מבית קיה ונשען בייצורו על הפלטפורמה הירוקה החדשה של יונדאי אשר פותחה באופן ייחודי לטובת הכלים ההיברידים, ההיברידים נטענים והחשמליים. דגם האיוניק מציג מידות נוחות למדי, היא משווקת עם מרכב 5 דלתות האצ'בק קלאסי, עם אורך של 447 ס"מ ובסיס גלגלים של 270 ס"מ, מידות הנחשבות למתאימות לקטגוריית המשפחתיות אצ'בק או סדאן ועל כן נחשבת היא לאופציה טובה למדי. 
 
יחידה מנועית עוצמתית
היחידה המנועית הקיימת בדגם האיוניק זהה לזו הקיימת בדגם הקרוסואבר נירו מבית היוצר של יצרנית הרכב קיה, מדובר על מנוע בנזין בנפח של 1.6 ליטר המספק 105 כוח סוס בשילוב עם מנוע חשמלי המייצר 43.5 כוח סוס אשר שואב את כוחו מסוללת ליתיום- יון אשר ממוקמת מתחת למושב האחורי. ההספק המשולב שמציגה היחידה המנועית המשוכללת כולה עומדת על 141 כוח סוס עם מומנט מירבי של 27 קמ"ג. טכנולוגיית ליתיום-יון נחשבת למתקדמת והאיכותית ביותר בעיקר ככל כשמדובר בכלי רכב סדרתיים, ייתרונה העיקרי נעוץ ביכולתה הייחודית לאגור אנרגיה ובמסירתה המלאה והמהירה, כו כן מצטיינת היא ביכולת הגבוה שלה לעמוד במספר גדול ביותר של מחזורי טעינה ופריקה וכמו כן בגמישות עיצובית שתורמת לשמירה על מבנה קטן יותר וחוסכת מקום רב. המנוע האיכותי משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית בעלת מצמד כפול עם שישה הילוכים ומציגה מהירות מירבית של כ- 185 קמ"ש וכושר האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב11.1 שניות בלבד- נתון יפה למדי בהתייחס לנפח המנוע. 
 
צריכת דלק אטרקטיבית
אחד היתרונות הבולטים ביותר ברכבים בעלי יחידה מנועית המשולבת עם מנוע חשמלי או היברידי הוא בצריכת הדלק האטרקטיבית ביותר אשר הופכת את השימוש ברכב לחסכוני וכדאי. בהתאם לנתוני היצרן דגם האיוניק מציג תצרוכת דלק אשר עומד על 29 ק"מ לליטר, בפועל צורך האיוניק מציגה תצרוכת ממוצעת אשר עומדת על 25.6 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת לערך. נתוני צריכת הדלק האטרקטיביים הללו מתקבלים הודות ליכולות הגבוהות של יחידת הכוח הקיימת כאמור בשילוב עם המשקל הנמוך באופן יחסי אשר מציג הרכב שנובע מהשימוש הנרחב שנעשה בעת ייצורו ביחידות אלומניום קלות משקל.
 
חווית נסיעה שקטה ונעימה
במבחן דרכים שנערך לדגם האיוניק הציגה היא נסיעה שקטה ונעימה למדי, בעיקר ככל שמדובר בנסיעה עירונית נטולת זעזועים, התנהלות המכונית שקטה, היא בולמת באופן אופטימלי את רעשי החוץ המיותרים ופעילות המנוע רגועה ושקטה. גם בנסיעה בינעירונית אשר דורשת תעצומות מנוע רבות מציגה האיוניק יכולות גבוהות ועוצמה רבה. רק כאשר מצוי המנוע במצב עבודה קיצוניים ומחט הסל"ד מתקרבת לשיאה, נרשמו רעשי מאמץ הגיוניים אך גם הם לא הפרו את שלוות הנסיעה ולא פגמו בחווית הנסיעה הכללית. האיוניק מציגה אחיזת כביש טובה, התנהגות כביש צפויה באופן המספק לנהג את מלוא תחושת הבטיחות לה הוא נדרש. ההגה קל למדי מספק יכולת תמרון גבוה באופן שאינו פוגע ביציבות ואינו מרגיש מלאכותי כלל הן בכביש בינעירוני והן בנסיעה צפופה בין רחובות העיר הצרים אשר דורשים יכולות תמרון גבוהות תחת לחץ.
 
עיצוב קלאסי ופונקציונלי
דגם האיוניק מתאפיין בעיצוב קלאסי ונקי למדי באופן האופייני למדי לכלל רכבי יונדאי, קדמת הרכב מאובזרת בשלל תוספות מתקדמות לרבות פנסים מרהיבים ווינקרים מתקדמים אשר מעניקים לרכב מראה עתידני למדי. חלקו האחורי של הרכב מסגיר את היותו הרכב היברידי וכולל ספויילר מעוצב המזכיר במידה מה את זה הקיים בדגם הפריוס. בנוגע לעיצוב המרחב הפנימי של דגם האיוניק, נחשבת היא למרווחת ונוחה למדי, המושב האחורי מאפשר ישיבה נוחה עם מרווח רב לרגליים, המושבים הקדמיים מציגים מרווח נאה גם הם וכוללים יכולת תפעול חשמלית למושבים. קונסולת הנהג מעוצבת בקפידה, כוללת משטח הטענה ומגוון חיבורים חשמליים לטלפונים חכמים, לוח מחוונים דיגטלי בעל חזות אנלוגית ומסך מולטימדיה גדול המאפשר שליטה קלה בכל פונקציות הרכב. תא המטען גדול ונוח בהשוואה לרכבים משפחתיים רבים וכולל נפח של 443 ליטר ויותר מ-1,500 ליטר כאשר המושבים מקופלים.
 
אבזור עשיר המשפר את חווית הנסיעה
דגם האיוניק משווק עם שתי רמות אבזור שונות- רמת ה"סופרים" הבסיסית ורמת ה"פרימיום" המורחבת. הרמה הבסיסית כוללת מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם צג ראשי בגודל של 8 אינץ', מערכת בקרת אקלים מפוצלת, לוח מחוונים דיגיטלי TFT, מפתח חכם, משטח טעינה לטלפונים חכמים, חיישן אורות, פנסי בי קסנון ועוד.  חבילת הפרימיום המורחבת אשר מוצעת בתוספת מחיר לא גדולה, כוללת בנוסף מערכת "בליינד ספוט" שמטרתה היא זיהוי שטחים מתים במראות הרכב, מושב נהג חשמלי, מראות עם קיפול חשמלי, לוח שעונים דיגיטלי במראה עיצובי משתנה, חיישני חנייה אחוריים, תאורת לד במושב האחורי ועוד.
 
בטיחות ברמה מיירבית 
מבחן הבטיחות של דגם האיוניק טרם פורסם באופן רשמי על ידי היצרן אך בחינת המפרט עמו היא משווקת מראה ציוד ייעודי רב שמטרתו היא שיפור והעלאה של רמת הבטיחות, ציוד זה כולל בין היתר מערכת מתקדמת לניטור שטחים מתים במראות הרכב, מערכת התראה לשמירת נתיב, מערכת בלימה אוטונומית אשר פעילה עד 80 קמ"ש, מערך בן 7 כריות אויר, מערכת לזיהוי הולכי רכב למניעת התנגשות, חיישני לחץ אויר, בקרת שיוט אדפטיבית בעלת תיקון היגוי אקטיבי ועוד. מערכות אלה תפקידן לשפר את רמת הבטיחות בעת נסיעה ולהעלות את מידת הביטחון של הנהג. בעתיד הקרוב צפויה החברה לפרסם את נתוני מבחני הריסוק בהתאם לתקנים האירופאים המחמירים.
 
תג מחיר אטרקטיבי למדי
דגם האיוניק משווק עם תג מחיר אטרקטיבי ונוח למדי אשר עומד על 135,900 ₪ לגרסת הסופרים ו139,500 ₪  לגרסת פרימיום המורחבת יותר, מדובר בתג מחיר אטרקטיבי ביותר בהשוואה למשפחתיות רבות בעלות נתונים דומים. יונדאי מספקת אחריות מורחבת על ה - יונדאי איוניק למשך כ-5 שנים או 100 אלף ק"מ לפי המוקדם על כלל מערכות הרכב בנוסף לאחריות על המערכת ההיברידית למשך 7 שנים או ל150 אלף ק"מ לפי המוקדם. חבילה כללית זו הופכת את המחיר לאטרקטיבי למדי שכן ביחס למחיר היא כוללת אבזור רב ואחריות יצרן אטרקטיבית.
 
למי מתאים דגם האיוניק?
דגם היוניק נחשב מציג מימדים נוחים וצריכת דלק חסכונית ואטרקטיבית למדי, על כן ניתן לומר כי קהל היעד הטבעי ביותר שלו הם משפחות הנדרשות למקום רב לאחסון, אמינות ובטיחות ברמה גבוה. בנוסף מתאים דגם האיוניק ליחידים אשר אינם מעוניינים להתפשר על רכב מעוצב בסגנון קלאסי, מאובזר ברמה גבוה אשר מספק ביצועי כביש איכותיים ביותר תוך שמירה על חסכוניות מקסימלית. דגם האיוניק מציג את קדמת הטכנולוגיה הידועה כיום בעולם הרכב, בחירה בו תהפוך כל נסיעה שגרתית לחוויה של ממש המספקת ריגוש מרבי. 
מחיר משוער
139,000 -136,000
שנות אחריות
7 שנים
מבחני ריסוק
צריכת דלק
29.4
יתרונות
חסרונות
חסכונית
חדשנית
מחיר ואבזור

תת דגמים

וידאו

דגמים מתחרים

השוואת רכבים

חוות דעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
כתבות חדשות על יונדאי איוניק
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר