בשנים האחרונות אנו עדים למגמה הולכת וגוברת בקרב יצרני רכב רבים להעלאה ושיפור מתמיד של רמת הבטיחות בעת נסיעה ברכב. מגמה מבורכת זו באה לידי ביטוי במגוון דרכים שונות הכוללות, בין היתר, שיפור בפלטפורמות הרכבים שמטרתם לספק חוזק ויציבות במקרי קיצון של תאונות שונות, הוספתם של מערכות איבזור ובקרה שונות לרבות מערות התראה על סטייה מנתיב, כריות אויר ייחודיות, התראה על התקרבות לעצמים שונים ועוד וכמו כן התקנתם של מערכות בלמים מתקדמות והכל במטרה להפוך את הרכב ליציב ואיתן בעת תאונה ובכך ישמש הוא כמגן לנוסעים ברכב. מגמה חיובית זו לא פסחה גם על מותג הרכב הנמכר ביותר בישראל- יונדאי.
בחינה אובייקטיבית ומעמיקה
במטרה לבחון את עמידותם ואיכותם של רכבים שונים קיימים מספר גדול של מבחני דרך ובינהם מבחני הריסוק, המכון המוכר והנחשב ביותר לצורך ביצוע מבחנים אלה הוא מכון IIHS שהינו מכון הבטיחות בדרכים של חברות הביטוח האמריקאיות. בדיקותיו של מכון IIHS ידועות כמחמירות ביותר בהתאם לתקנים החמורים הקבועים בארצות הברית. אחד הרכבים שעמד לאחרונה למבחן ריסוק שנעשה על ידי המכון הוא היונדאי אלנטרה, שלאחר שנבחנה מידת עמידותו ויציבותו זכה הוא לציון המיירבי והוכרז כרכב בטיחותי למדיי.

ינודאי אלנטרה יפה ומרשימה מבחוץ
מבחן הריסוק של מכון IIHS
כאמור, מכון IIHS אשר עורך מבחני ריסוק בתנאים מחמירים ערך ליונדאי אלנטרה מבחני איכות הכוללים, בין היתר, גם מבחן ריסוק חזיתי בחפיפה נמוכה אשר נועד לבחון את מידת הפגיעה במכשול בעת פגיעה עם שטח חזית קטן, דבר המקשה על יצרן הרכב ליצור פלטפורמה חזקה שתגן עליו. משמעות מבחן זה היא כי רכב שאינו עמיד בפני מכשולי הדרך השונים עשוי להתעוות לחלוטין בעת התנגשות ולהביא לפגיעה משמעותית ליושבי הרכב. במבחן שנערך ליונדאי אלנטרה צויין כי הדור החדש שלה מציג תוצאות טובות למדיי ומערכות הבלימה האוטונומיות שלה משפרות במידה ניכרת את רמת הבטיחות

מרחב פנימי עשיר מתקדם ויוקרתי
דגמי אלנטרה מעניקים תחושת ביטחון
ראוי להדגיש כי בדגמי האלנטרה שנבחנו במבחני הריסוק של מכון IIHS, הוכנסו שיפורים ייחודיים לרבות חיזוקי מרכב לצידי הרכב והחלפה של כריות האויר בסוג חדיש ומשופר דבר המעלה אף יותר את מידת הבטיחות ברכב. החל ממרץ 2016 משווקת יונדאי בישראל רק את דגמי האלנטרה שנבדקו ושופרו בהתאם לתוצאות המבחן.