בשבוע שעבר, הכריזה היצרנית יונדאי על שני פיתוחים חדשים שיתרמו לה במרוץ נגד האחות קיה, על ראש טבלת המכירות. בשנה הבאה, יונדאי צפויה לחשוף את מנוע ה GDI החדש שייצרה בנפח 1.6 ליטר ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית חדשה. על פי היצרנית, הפיתוחים החדשים יביאו שיפור למותג וישפרו את תצרוכת הדלק, הביצועים ואת מדד זיהום האוויר.
מנוע 1.6 GDI חסכוני במיוחד
מנוע 1.6 GDI חסכוני במיוחד
מנוע 1.6 GDI החדש
המנוע החדש של יונדאי, מצטרף לשורה של מנועים המניעים את שלל הדגמים שהיצרנית מציעה. המנוע החדש יספק 105 כוחות סוס ו 15 קג"מ, הוא מתאים למערכת היברידית עם אפשרות לטעינה, PHEV, שתגביר את התפוקה הכוללת של הרכב באופן משמעותי. ביונדאי מדברים על הפחתה של 3% בצריכת בנזין וכמובן על ירידה בפליטת המזהמים. בנוסף, נמסר כי נעשה שימוש בהזרקת דלק משופרת, מערכת צינון מתוחכמת ומספר שינויים בצילינדרים שיביאו להפחתת החיכוך ורעש המנוע.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
תיבת אוטומטית עם שמונה הילוכים
לאחר השינויים המותקנים ביחידת ההנעה, עם הזמן יונדאי תשיק תיבת 8 הילוכים אוטומטית, כזו שתחליף את השישה הילוכים הנוכחית שמשודכת לרוב הדגמים של היצרנית. ינדאי מציינת כי בעזרת התיבה החדשה יש ירידה של 7.3% בצריכת הדלק, לצד שיפור ניכר בביצועים עקב יחסי העברה מדויקים יותר. התיבה מציגה שורה של שדרוגים טכנולוגיים שיורגשו בבירור בקרב הנהגים. בנוסף, נוספה לתמסורת משאבת שמן חדשה, הוסף מצמד והורדו "חלקים מיותרים" מהתמסורת.
 
ההבדל בניהם
להבדיל מהמנוע החדש של יונדאי, תיבת ההילוכים של היצרנית תשרת את הדגמים הבכירים יותר של היצרנית. מדובר בדגמים הנושאים טורבו מתחת למכסה המנוע- Theta Turbo GDI, גרסאות R- הלא הם גרסאות הדיזל GDRI בעלי ארבעה צילינדרים, ייתכן שגם הסדרה הספורטיבית החדשה של יונדאי, ה- N וכמובן, ספינות הדגל של יונדאי- סונטה, סנטה-פה וכדומה.