למה כדאי לחכות ל-XT4 של קאדילאק
אין ספק שרכב חדש של יצרנית הרכב קאדילאק תמיד מעורר עניין. יצרנית רכבי היוקרה האמריקנית חשפה לאחרונה קדימון של רכב הפנאי הבא שלה, XT4 שאמור להגיע לישראל בתחילת 2019. הרכב הוצג לראשונה בתערוכת ניו יורק בסוף חודש מרץ, וכאמור, יגיע אלינו בתחילת 2019. מכונית הפנאי החדשה של קאדילאק, אמורה לאפשר ליצרנית להתמודד לראשונה בקטגוריה שהיא פופולארית יותר וכוללת דגמים מתחרים כמו: יגואר E-פייס, וולוו XC40, מרצדס GLA, ב.מ.וו X1 ואודי Q3. בדומה לדגם אחר של החברה, ותיק וגדול יותר, גם הדגם החדש יגיע בממדים גדולים יותר מהמקובל בקטגוריה. הערכות שפורסמו לאחרונה טוענות כי הדגם החדש יתבסס על פלטפורמה מוכרת של שברולט אקווינוקס העומד על בסיס גלגלי של 272.5 ס"מ.
 
 
ביצועי מנוע שאפשר רק לקנא בהם
המנוע של קאדילאק XT4 הוא בדיוק מה שאתם מצפים ממכונית של יצרנית רכב אמריקנית המובילה בתחום במשך שנים ארוכות. בשלב הראשון יוצא הדגם עם מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין המסוגל להפיק 237 כ"ס ו-35.7 קג"מ (החל מ-1,500 סל"ד). המנוע העוצמתי משודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית, ולהנעה כפולה-קבועה או קדמית. לשיפור היעילות המנוע כולל טכנולוגיות מתקדמות, ביניהן, אפשר לציין את המערכת לניתוק צילינדרים מראש. דובר גם, שכנראה בעתיד תוצע גרסת בסיס עם מנוע קטן יותר, של 1.5 ליטר טורבו-בנזין. קיימת הנחה שהחברה עובדה על דגם עם הנעה היברידית למרות שהיא איננה מוסרת פרטים נוספים מעבר לידיעה עצמה. מערך המתלים של הרכב מתבסס על מקפרסון מלפנים עם רב חיבורי מאחור. כמו כן, הדגם יוצע עם בולמי זעזועים אדפטיביים. 
 
 
איכות נסיעה שרק יצרנית רכב יוקרתית יכולה לספק
הצפיות של הנהגים וגם הנוסעים המתלווים, מרכב עם מנוע עוצמתי כמו של הקאדילאק XT4 תמיד יהיו גבוהות. והם בהחלט צודקים, ולאחר הנסיעה הראשונה, הם גם לא אמורים להתאכזב. הרכב מגיע מאפס עד 130 קמ"ש בפרק זמן של 7.5 שניות. מרשים ביותר אבל לא מפתיע. הרי מדובר בקאדילאק, אז זהו הצפי וגם התוצאה בהתאם. גורם נוסף המשפר באופן משמעותי את איכות הנסיעה, בגרסאות הספורט של הדגם, הם המתלים האדפטיביים שעושים שימוש בחיישניים הסורקים את הדרך ושולטים על רמת השיכוך. 
 
מה חשוב לדעת על צריכת הדלק של הדגם
צריכת הדלק בדגם הספורטיבי של הקרוסאובר הקומפקטית בתנאי דרך משולבים עומדת על 11.4 ק"מ לליטר. המנוע המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 9 הילוכים, מאפשר ניתוק לשני צילינדרים שיתורגמו בחיסכון בדלק. כמו כן, בגרסאות כפולות הנעה, הנהג יוכל לנתק את ההנעה מהגלגלים האחוריים, גם הפעם, לטובת חיסכון בדלק. 
 
העיצוב של קאדילאק שמשאיר את המתחרות מאחור
העיצוב החיצוני של קאדילאק XT4 מאמץ את הקו של הדגם הגדול, והוא כולל יחידות תאורה ייחודיות אשר משלבות בין קו אנכי לאופקי וסבכה ענקית בחזית. מסביב למרכב הותקנו מגני פלסטיק, כמו כן הרכב מתהדר בפסי גגון בולטים המעניקים לו מראה צעיר וייחודי. הקרוסאובר הקומפקטית של קאדילאק מציעה מידות נדיבות בהשוואה לדגמים אירופאים דומים המוצעים באותו המחיר. אורכו הכללי של הקרוסאובר של קאדילאק הוא   460 ס"מ, רוחבו 188 ס"מ, גובהו 163 מ"מ. בסיס גלגליו נמתח על פני 280 ס"מ. ניתן הדגם יוצע ב-8 צבעים לבחירה: כסף "זוהר", שחור "כוכבים", אדום "אופק", כסף "צל", כחול "דמדומים", לבן "קריסטל", כסף "סתיו" וכסף "אטלנטי". 
 
 
עיצוב צעיר ודינאמי
עיצובו החיצוני של הרכב מיישר קו עם סגנון העיצוב המוכר של המותג, עם זאת, מי שאחראי על העיצוב הייחודי והצעיר של קאדילאק XT4 הוא צוות המעצבים הצעיר ביותר בחברה. מטרת החברה הייתה להקנות לרכב מראה צעיר ודינאמי המותאם לקהל היעד השייך לדור ה-Y שאליו החברה מכוונת. העיצוב החיצוני מבליט קווים חדים וברורים אשר תורמים למראה של הדגם נוכחות אגרסיבית. גרסת הספורט מתהדרת בגריל רשת מושחר כפי שניתן לראות בגרסאות הביצועים של החברה, הכוללות חישוקים בעיצוב ספורטיבי וחלונות כהים.
 
 
יפה בחוץ, נוחה מבפנים, בקיצור מושלמת
יצרנית הרכב האמריקנית השקיעה הרבה מחשבה בתכנון ובביצוע של עיצוב הפנים של הדגם. תא הנוסעים הוא בעל עיצוב צעיר ומודרני. הוא משלב קווים מחודדים וקשתות אשר מעניקים מראה מרווח לצד תחושה מפנקת ועוטפת. על פי היצרנית, דגש מיוחד הושם על הנדסת אנוש יעילה. פרט למראה היוקרתי של המכונית, שלא ניתן להפסיק להתפעל ממנו גם אחרי שעות של נסיעה על הכביש, חובה לציין את האבזור העשיר המשתלב עם ישיבה נוחה ומפנקת. 
 
 
חכמה, מפנקת וספורטיבית
צג מגע בגודל של 8 אינץ' מוצב במרכז הקונסולה והוא נשלט ע"י בקר גלילה רוטורי, לצידו פקדי קיצורי דרך, המאפשר שימוש מהיר תגובה ואינטואיטיבי, בממשק דומה לסמארטפון. מערכת המולטימדיה המותקנת ברכב מאפשרת חיבור אינטרנטי עבור אפליקציות שונות ברמת דור 4. כמו כן, המערכת מאפשרת האזנה לרדיו אינטרנטי ובנוסף הנהגים יכולים ליהנות מדיווחי תנועה בזמן אמת באמצעות מערכת ניווט חכמה ומתקדמת. שתי פונקציות נוספות שיוצעו לנהגים, הם תאורת אווירה נעימה בגוון לבן ומשטח טעינה אלחוטית לסמארטפון. אחד היתרונות המפנקים במיוחד של XT4 הוא המרווח הגדול במיוחד במושב האחורי. 
לנוסעים מאחור יש מטר שלם למתוח את רגליהם ולשבת בנוחות ולא בצפיפות גם אם לפניהם יושבים אנשים גבוהים במיוחד. תא המטען גדול במיוחד ויכול להגיע לנפח של 1,385 ליטרים לאחר קיפול המושבים. ניתן לאחסן בתא המטען הרווח ציוד סקי לחופשה זוגית, בהתאם לדרישות קהל היעד. מעבר לכך, הקאדילאק הספורטיבית מציעה מושבי ספורט תומכים וגם גלגל הגה עבה עם שלושה חישורים אשר נועדו להקנות תחושה ספורטיבית לבעלי הרכב.
 
גם האבזור איכותי ומפנק
רמת האבזור של הדגם החדש של קאדילאק קרוסאובר הקומפקטי היא בדיוק מה שאתם מצפים מרכב שנוצר ע" אחת מהיצרניות המובילות בתחום. בכל הגרסאות של ה-XT4 מותקנים פנסי לד אחוריים וקדמיים, מסך מולטימדיה 8 אינץ' שהתפעול שלו דומה לזה של טלפון סלולרי, תאורת אווירה, 4 שקעי USB ו-2 שקעי 12 וולט, קישוריות אפל קארפליי, בקרת אקלים מפוצלת, משטח הטענה אלחוטי, חישוקים קלים בגדלים שבין 18 עד 20 אינץ', אפשרות לעיסוי במושבים ועוד. הדגם יוצע בשלוש רמות גימור: 
Luxury, Premium Luxury, Sport. לפי רמות הגימור יוצעו 8 סוגי גימור שונים לחלק הפנימי של הרכב.
 
 
היא יפה, היא מהירה, היא מודרנית והיא גם בטוחה
גם בתחום הבטיחות ישנם הבדלים בין שלושת הדגמים. למשל, לדגם Luxury יוצעו חיישני רוורס בזמן שלדגם Premium Luxury יותקנו גם חיישני חניה קדמיים, התרעת רכב בשטח מת, התרעת סטייה מנתיב והתרעת תנועה חוצה מאחור. כמו כן, יתכנו תוספות אפשריות כמו מצלמות היקפיות וגם, מראה אחורית משולבת עם מצלמת רוורס.
 
 
מעבר להיות מותג יש עוד כמה סיבות למה כדאי לרכוש את XT4
השיווק המאסיבי והמידע העשיר שהגיע אלינו על ה-XT4 משאיר לנו הרבה זמן ללמוד את היתרונות של הרכב עוד לפני שהוא נחת בנמל אשדוד. אבל אם בודקים את הפרטים שכבר הגיעו אלינו, כמו עיצוב חיצוני ופנימי, אבזור עשיר, ביצועים של המנוע, רמת בטיחות ועוד, ואם משווים את קאדילאק XT4 למתחרות בשוק, היא לוקחת בגדול וממש שווה לחכות לתחילת 2019 כשהיא תגיע לישראל ונוכל לבחון בעצמנו את היכולות שלה על כבישי הארץ.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר