יונדאי טוסון, רכב הפנאי החדש/ישן של היצרנית הקוריאנית, עומד להגיע בימים הקרובים לארץ הקודש. הטוסון הוא למעשה מחליפו של היונדאי ix35, שאפשר לומר שדיי כיכב בכבישי הארץ. למעשה ביונדאי החליטו להחזיר את שמו של רכב הפנאי שלהם לשמו המקורי על מנת לעשות מעט סדר בבלאגן. ביונדאי רצו לאחד את שמות הדגמים שמסתובבים ברחבי העולם. מכאן, השם "טוסון" נשמע טוב יותר לאוזניים מאשר "ix35". יש משהו בזה..
הבוס החדש של היצרנית הקוריאנית
הבוס החדש של היצרנית הקוריאנית
טוסון לובש פנים חדשות
מעבר לכל עניין שמו של היונדאי טוסון החדש, חשוב להזכיר שמדובר ברכב שלמעשה עוצב יש מאין, כך שהעיצוב החדש של רכב הפנאי של יונדאי, אמנם נשען על עיצוב שאר הדגמים של היצרנית, אך אין דומה לו בגזרתו. מי שאחראי על התלבושת החדשה של הטוסון, הוא לא אחר מאשר פיטר שרייר-  האחראי על העיצוב החדש בסגנון "אף הנמר" של קיה. לאחר ההצלחה המסחררת של קיה, וחלק נכבד מזה בזכות העיצוב, קודם שרייר והפך לאחראי על כלל העיצוב של כל פס הייצור של יונדאי-קיה.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
מידה כנגד מידה
הטוסון החדש מביא איתו עיצוב חדש ומחודש, במיוחד אל מול הדגם היוצא של היצרנית. הוא זוכה לגג משופע בחלקו האחורי, גריל קדמי משושה, פנסים מתוחים, תאורת לד והרבה כרום בוהק. העיצוב החדש גורם לטוסון להראות הרבה יותר דינאמי וספורטיבי מה ix35 היוצא. הטוסון ארוך יותר מה ix35 ב 6.5 ס"מ, מה שמביא סדר גודל שונה של רכב. הטוסון החדש, אורכו 448 ס"מ, רוחבו 185 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו 267 ס"מ. בנוסף לכך, הוא זוכה להנמכה בת ס"מ 1 לעומת הדגם הקודם וכעת גובהו 164.5 ס"מ, מה שתורם ל"לוק" הספורטיבי שלו. 
האחראי על התלבושת החדשה- פיטר שרייר
האחראי על התלבושת החדשה- פיטר שרייר
מתחת למכסה מנוע
היונדאי טוסון החדש מגיע בארבע סוגי מנועים, שניים בנזין ושניים דיזל. מה שרלוונטי לשוק הישראלי, ומתוך כך מעניין אותנו יותר, הם שני מנועי הבנזין שהוא מציע. מדובר בשני מנועים, כאשר שניהם עם מנוע 1.6 ליטר והזרקת דלק ישירה, כשההבדל בניהם הוא שלאחד יש תוספת קטנה של ספק כוח, או בשמו ללא התיאורים- "טורבו". הגרסה המוגדשת מספקת 177 כ"ס ו 27 קג"מ, כאשר המנוע משודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, עם שבעה יחסי העברה. במקביל לגרסה הזו, תימכר בארץ גם הגרסה בעלת המנוע בנפח 2.0 ליטר אטמוספירי שיספק 155 כ"ס, עם תיבת העברה אוטומטית רגילה בת שישה הילוכים.  בנוסף, גרסת הדיזל, שגם אותה נזכה לראות, תגיע עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר ותספק 185 כ"ס עם 41 קג"מ, כשגם היא מחוברת לתיבה האוטומטית בעלת ששת ההילוכים.
הטוסון החדש גדול יותר מהדגם היוצא ה ix35
הטוסון החדש גדול יותר מהדגם היוצא ה ix35
יונדאי טוסון "המעניין יותר", זה עם המנוע בנזין המוגדש, יקבל תג מחיר לא זול, אך גם לא ממש יקר. הוא יתומחר המחיר הנע סביב ה 170,000 ₪. מה שנותר לנו הוא לחכות שיגיע אלינו לארץ, בסביבות החודשים אוקטובר- נובמבר, ואז נראה אם צדקנו או לא, ואם צדקנו, האם הוא באמת שווה את המחיר.
הטוסון יקבל תג מחיר הנע סביב ה 170,000 ₪.
הטוסון יקבל תג מחיר הנע סביב ה 170,000 ₪.