השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר
רומסטר
Skoda

מידע

רומסטר
סקודה רומסטר - הגבול הדק שבין מיניוואן לרכב משפחתי
ישנם ספקות רבים לגבי השתייכותו של דגם הרומסטר מבית היוצר של סקודה לקטגוריה המתאימה שכן הוא מצוי על הגבול שבין מיניוואן קומפקטי, מכונית מסחרית ואף מכונית משפחתית מרווחת המסתתרת מאחורי כיסוי גדול של רכב בעל מרווח רב. דגם הרומסטר הוצג לראשונה לעולם בשנת 2006 כרכב ייחודי וראשוני מסוגו, הוא חולק את הפלטפורמה שלו  עם דגם הפאביה של סקודה ומביא עימו גישה חדשה לעולם הרכב בעיקר הודות לרמת השימושיות הגבוה. דגם הרומסטר אשר מתהדר בעיצוב קופסתי ושנוי במחלוקת מציג שילוב של מספר ייתרונות משמעותיים וחשובים ביותר וביינהם מרווח רב המאפשר ישיבה נוחה של משפחה גדולה וציוד רב, זויות ראיה גדולה מהרגיל מכסא הנהג, תא מטען אדיר מימדים, עיצוב פנימי מודולרי ושימושי ביותר, היצע מנועי TSI איכותיים ביותר המספקים ביצועי כביש יפים וחסכוניות ניכרת בצריכת הדלק. במהלך 2008 השיקה סקודה את דגם הרומסטר סקאוט אשר הינו גרסה "שטחית" וקשוחה יותר של הדגם המדובר אשר כוללת עיצוב קשוח עם אלמנטים מעולם רכבי השטח לרבות פגושים גדולים בקדמת הרכב ובחלקו האחורי, חיפויי פלסטיק סביב הרכב כולו, מסילות ארוכות על גג הרכב, חישוקי סגסוגת בקוטר של 17 אינץ' ועוד. דגם הרומסטר נחשב לבחירתם המועדפת של קהלי יעד מגוונים ובכלל זה משפחות הנדרשות לרכב בטיחותי המאפשר אחסון של ציוד רב, ציבור הנהגים המבוגר המחפש אחר רכב איכותי בעל יכולות כביש גבוהות ונתוני צריכת דלק נמוכים ואף ציבור הנהגים הצעיר שאינו מעוניין להתפשר על שימושיות ונוחות בעת נסיעה בשילוב עם רמת אבזור גבוה ונוחות נסיעה מתקדמת.

היצע מנועים מגוון ואיכותי
סקודה רומסאר משווק עם היצע מנועים מגוון ביותר אשר כולל בחובו מנועים בסיסיים לצד מנועים גדולים וחקים יותר. גרסת הבסיס כוללת מנוע TSI בנפח של 1.2 ליטר המספק 105 כוח סוס המשודך לתיבת הילוכים רובוטית בעלת 7 מהירויות אשר יחד מספקים הם כושר האצה נאה מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-13 שניות בלבד ומהירות מרבית של 171 קמ"ש. גרסת המנוע הבכירה כוללת נפח של 1.6 טורבו דיזל אשר מייצר 90 כוח סוס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית אשר מספקים הם יחד כושר האצה נאה מ-0 ל-100 קמ"ש ב11 שניות בלבד ומהירות מקסימאלית של 184 קמ"ש. לאחרונה הצטרפה יחידה מנועית נוספות, איכותית וחדישה, מדובר במנוע MPI  בנפח של 1.4 ליטר אשר מספק 86 כוח סוס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד אשר יחד מספקים ביצועי כביש נאים וכושר האצה איכותי למדי .  

נתוני צריכת דלק חסכוניים
דגם הרומסטר נחשב לרכב חסכוני ביותר בכל הנוגע לצריכת הדלק, בעיקר ככל שמדובר בגרסת המנוע הבסיסית בנפח של 1.2 ליטר אשר נתוני הצריכה הרשמיים שלה עומדים על 17.5 ק"מ לליטר, בעוד שבזמן נסיעה בפועל צריכת הדלק גבוה יותר ועומדת על 13.3 ק"מ לליטר בממוצע בנסיעה משולבת רגועה. נתוני צריכת דלק אטרקטיביים אלה מתקבלים הודות לקיומם של מספר אלמנטים מהותיים אשר הופכים את הנסיעה לחסכונית יותר בדגם הרומסטר ובכללם משקלו הנמוך יחסית של הדגם אשר נחשב לנמוך במיוחד בהשוואה לרכבים בסדר גודל פיזי דומה ולאיכות פעילותה של תיבת ההילוכים, הידנית בעיקר, אשר מתוזמנת להעברת הילוכים איכותית ומדוייקת ובכך יוצרת חיסכון ממשי בצריכת הדלק. נתוני צריכה נמוכים אלה הופכים את דגם הרומסטר לאחד הדגמים המשתלמים וכדאיים ביותר. 

איכות נסיעה גבוה ומתקדמת
סקודה רומסטר הוא רכב מגוון, הוא מתאים לנסיעות כביש נעימות ונינוחות כמו גם לנסיעות בינעירוניות ארוכות אשר דורשות רמה גבוה יותר של יציבות ויכולות האצה. המתלים בדגם הרומסטר מכויילים על הצד הנוקשה שלהם, מהמורות הכביש נספגות בקלות כבה וניכר כי אינם חודרים אל תוך תא הנוסעים. בעת נסיעה בכביש מהיר מתקבלת נסיעה חלקה, מתונה ומרוסנת ביותר, למעט רעשי רוח מינורים המגיעים מכיוון החלק העליון של הרכב. בזמן נסיעה בכבישים מפותלים צולח הרומסטר בשמירה על יציבות ובטיחותיות רבה על גבי הכביש, הוא יציב מאוד בפניות, ההגה משדר דינמיות רבה אשר מקלה על תפעול הרכב בזמן נסיעה בעומסי תנועה ועבודת הבלמים נחשבת לאיכותית ביותר ומספקת תגובה מהירה לכל לחיצה על דוושת הבלם. דגם הרומסטר מספק זוית נסיעה גבוה למדי ובכך מתקבלת ראות מקסימאלית ואיכותית ביותר תחות בטחון גבוה.

עיצוב מיוחד ובלתי שגרתי
עיצובו של סקודה רומסטר נחשב לשנוי במחלוקת, מחד מדובר ברכב בעיצוב קיצוני ומוחצן, שלא לאמר מוזר, בעל זויות חדות וקומתו גבוה ומאידך, מדובר בעיצוב המשלב שני רכבים קיימים באופן אבר מבליט את הייתרונות של כל אחד מהרכבים האחרים ומבליט במידה רבה את השימושיות והפרקטיות אשר ניכרת בו. חרטום הרכב כולל מראה שרירי וקשוח למדי, באופן אשר מוכר מרכבי שטח רבים ומשלב גריל קדמי גדול ביותר ופנסי חזית ענקיים, השמשה הקדמית עולה כלפי מעלה בזוית חדה המשתלבת עם קורות ה-A השחורות, זויות הרכב מרובעות וחדות מאוד, מותניו נמוכים והחלונות מאפשרים זוית תצפית גדולה וראויה ביותר. המראה הכללי המתקבל מדגם הרומסטר מתעתע במידת מה וכולל אלמנטים של רכב מסחרי, נגיעות של רכב שטח ושימושיות ממשית האופיינית ונדרשת לרכב משפחתי.

עיצוב פנים נוח, מרווח ושימושי ביותר
אחד הייתרונות הבולטים ביותר של דגם הרומסטר הוא עיצוב הפנים המרווח ביותר שלו, קדמת הרכב כוללת שני שעונים גדולים בלוח המחוונים לצד שעון מהירות ושעון טורים אשר יחדיו מספקים את כל המידע החיוני לנהג בצורה בולטת ונוחה. עיצוב הרכב משלב שני גוונים אשר מעניקים לו מראה כללי יוקרתי ונעים לעין, ההגה ממוקם בזוית גבוה ונוחה יותר ממרבית הרכבים המשפחתיים הנפוצים כיום והמושב האחורי אשר נחשב למרווח ביותר מאפשר ישיבה נוחה של 3 מבוגרים בקלות וזאת בזכות בסיס הגלגלים הרחב ביותר המתפרש על 262 ס"מ. מלבד היותם של המושבים מרווחים כאמור הם גם נוחים ביותר ותומכים בגב באופן שאינו נחשב למקובל ונפוץ ובכך מהווים ייתרון נוסף של הדגם הרומסטר על פני רבות מהמתחרות. בכל רחבי תא הנוסעים של דגם הרומסטר פזורים תאי אחסון רבים אשר הופכים את הרכב לשימושי ונוח לאחסון, תא המטען אדיר המימדים כולל נפח של 450 ליטר הניתנים להגדלה גדולה של עד 1,780 ליטר על ידי קיפול שורת המושבים האחורית.

בטיחות מרבית כערך מוביל
דגם הרומסטר מצטרף למגמה הכללית של יצרנית הרכב סקודה לייצור מכוניות בטיחותיות ומוגנות ביותר לנסיעה, הוא כולל רשימה ארוכה של אבזור ייעודי לתחום הבטיחות אשר מגיע ברובו כסטנדרט וכולל מערך בן 4 כריות אויר אשר כולל מתג ייעודי לביטול פעילותם, מערך חיישני לחץ אויר בגלגלי הרכב, עיגוני איזופיקס להתקנה בטיחותית של מושבי ילדים, מערכת מתקדמת לזיהוי והראה בעת ביצוע סטייה מנתיב, משענת ראש אקטיבית שנועדה לספק לאיזור הראש הגנה מלאה, מערך בלמים מתקדם ביותר ועוד שלל אביזרים שהופכים את הנסיעה בדגם לבטיחותית ביותר. בנוסף עמד דגם הרומסטר במבחני הריסוק בהתאם לתקן האירופאי המחמיר ביותר וזכה לציון המקסימאלי של 5 כוכבי בטיחות. 
מחיר משוער
החל מ 107,500
שנות אחריות
2 שנים
מבחני ריסוק
צריכת דלק
15.6
יתרונות
חסרונות
עיצוב פנים
נוחות
מרחב פנימי
רעש
דינאמיות
מנוע

תת דגמים

וידאו

דגמים מתחרים

השוואת רכבים

חוות דעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
כתבות חדשות על רומסטר
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר