סקודה פאביה, הסופר-מיני החצי צ'כית- חצי גרמנית, משאירה אבק למתחרות שלה, כמו הסיאט איביזה או הפולקסוואגן פולו. בעוד ששאר הדגמים המתחרים מוצעים בגרסאות הבסיס שלהן עם מנועים חלשים בתמורה לתיבה הידנית, הסקודה פאביה הבסיסית היא רכב שלא מפחיד לעלות אתו את העליות לירושלים, שמא לא יסחוב. מלבד זאת, צריכת הדלק שלו לא רעה בכלל ועומדת על 15 ק"מ לליטר.
סקודה פאביה. מככבת בגרסה בסיסית
סקודה פאביה. מככבת בגרסה בסיסית
לא רע בכלל לגרסת בסיס
הבעלים המאושרים שירכשו את הפאביה, יקבלו בתמורה ל 80,000 ₪ את הפאביה הבסיסית עם מנוע טורבו- בנזין בנפח 1.2 ליטר עם 90 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי העברה. הפאביה מגיעה ממצב עמידה למהירות של 100 קמ"ש ב 10.9 שניות עם מהירות מירבית של 182 קמ"ש. כאמור, תצרוכת הדלק שלה עומדת על 15 ק"מ לליטר. הרכב במשקל 1,154 ק"ג ונפח תא המטען שלו הוא 305 ליטר. בתחום הבטיחות, מבחני הריסוק של NCAP האירופיים זיכו את הפאביה בחמישה כוכבי בטיחות. 
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
Less Is More
הגרסה הבסיסית של הפאביה לא באה עם שיא השכלולים והטכנולוגיות. מבחינת אבזור כמובן. פנים הרכב סובל מעודף פלסטיקה, חלונות ידניים מאחור, אין שליטה מההגה על מערכת השמע, שדרך אגב, מגיע בלי CD, ועוד כל מיני פיצ'רים שהפאביה סובלת מהעדרם. אבל, יאמר לטובתה, שלמערכת השמע שלה יש אופציה לחיבורUSB  וכיסא הנהג מכוונן גם לגובה. 
יש למתחרות מה ללמוד
יש למתחרות מה ללמוד
לסיכומו של עניין
בסך הכל, הפאביה נותנת מעל המצופה. מושבי הרכב, בדומה למתחרות, נוחים מאוד לנהיגה כל עוד הנסיעה אורכת עד שעה וחצי. למרות שלא בדיוק דגם RS של האחות הצ'כית- גרמנית, היא יכולה לספק איזושהי הנאה בכבישים מפותלים. הקפיצת מדרגה שסקודה עשתה עם הפאביה הזו הביאו אותה להיות אלטרנטיבה לא רעה ואפילו טובה למשפחה. היא מסוגלת להכיל בתא המטען את כל הציוד הנלווה שמגיע עם תינוק/ ילד ו"סוחבת" יפה מאוד גם בכבישים בינעירוניים.