בכתבה שהועלתה בעבר אודות דחיית חשיפתו של סקודה רומסטר, זרקנו לאוויר את החשיפות שמתכננת סקודה לתערוכת הרכב בפרנקפורט, גרמניה. אחת מהן הייתה חשיפתה של הסקודה סופרב גרין ליין. אמנם כתבנו מילה אחת או שתיים על חשיפת הדגם החסכוני במיוחד של הסקודה, אך בכתבה הבאה נביא כל מה שרלוונטי לדעת עליה.

סקודה סופרב גרין ליין
מרוץ אחר חיסכון
מחירי הדלק הגבוהים שלאט לאט ממשיכים לעלות, מביאים את יבואני הרכב לייבא את הגרסאות החסכוניות ביותר של הדגמים השונים בעולם הרכב. אנו עדים למעין קאמבק של מנועי הדיזל החסכוניים שיצרניות רכב משתילים ברכבים. קבוצת רנו מככבת בשימוש במנועי דיזל עם הצלחתה של הרנו פלואנס בגזרת הליסינג והדאצ'יה דאסטר בשוק הפרטי. כעת, תורה של סקודה להביא את היכולות שלה לעולם הירוק.
1,780 ק"מ לטנק דלק אחד
נוסיף למחירי הדלק הגבוהים את המרוץ האינסופי בין יצרניות הרכב אחר ייצור הרכב החסכוני ביותר, במיוחד בגזרת המנועים הרגילים (ולא החשמליים/היברידיים). זו הסיבה שסקודה, מבית קונצרן פולקסוואגן, שגם היא יצרנית רכבי דיזל לא קטנה במיוחד, מביאה לנו גרסה סופר חסכונית למשפחתית הגדולה שלה, עם טווח נסיעה של 1,780 ק"מ לטנק דלק אחד- סקודה סופרב גרין ליין.
גרין ליין חסכונית במיוחד
סקודה סופרב גרין ליין מביאה מתחת למכסה המנועה שלה מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר המספק 118 כ"ס, בעל צריכה דלק של 27.027 ק"מ לליטר עם פליטת מזהמים מזערית של 95 גרם לקילומטר. תיבת ההילוכים בדגם הזה היא ידנית בעלת שישה מהירויות, כמו בגרסה הרגילה, כאשר ההבדל בניהן הוא ביחסי ההעברה שבגרין ליין יחסי ההעברה ארוכים יותר על מנת לקבל צריכה דלק מקסימלית ביחס לתאוצה.

1,780 ק"מ לטנק דלק אחד
האם תגיע ארצה?
טרם נמסר מידע כלשהו מצ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה, אודות יבואה את הסופרב גרין ליין לארץ. אם כמו שהזכרנו מקודם, המרדף אחר הרכב החסכוני, מחירי הדלק העולים ונוסיף לזה את העובדה שסקודה מקבלת עדיפות בפופולאריות הצברית, כל אלה יכולים לרתום את היבואנית לזרז הליכים ולייבא אותה ארצה.