טוב, אז ידוע לכל שסגמנט הרכב משפחתי הוא הסגמנט שעל בסיסו בנוי כל עולם הרכב. גם ידוע לכל שהסגמנט הזה נחשב להכי בנאלי, עם הכי פחות "שיק", במיוחד כשמדובר שהרכב דיי משעמם של יחידת הינע, תא נוסעים ותא מטען. אז איפה בעצם נכנסות שתי האותיות "RS" של סקודה, בסקודה אוקטביה החדשה, בכדי לגרום לה להיות ה-משפחתית הכי... נאמר 'קיצונית' בקטגוריה? ואיך צמד האותיות הזה בכלל משחק לטובת המשפחתית הזאת?
סקודה אוקטביה RS
סקודה אוקטביה RS
אם נדבר על העיצוב החיצוני של הדגם, אפשר לראות כי מדובר (על פניו) בסקודה אוקטביה רגילה עם תוספות כאלו ואחרות שמבדילות אותה מהגרסאות הרגילות של האוקטביה: מערכת מתלים קשיחה יותר המנמיכים את הדגם ב- 12 מ"מ לעומת הגרסה הרגילה, ספויילר אחורי קטנטן שמציג, מצד אחד ספורטיביות ומצד שני לא מתיימר להיות רכב "ממהיר ועצבני", פנסי חזית בי-קסנון מסתגלים עם זווית דינאמית משולבים בתאורת לד, גימור שחור למראות הצד, ספי דלתות בעיצוב RS וצמד צינורות פליטה מכרום, כאשר כל היופי הזה יושב על סט של ארבעה חישוקי סגסוגת קלה בגודל "18 עם עיצוב ייחודי לדגם בגימור שחור. נעבור למפרט...
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
נתחיל מחוד החנית: זה לא סוד שכל דגמי הקונצרן הגרמני, פולקסוואגן, מקבלים יחידות הינע מוגדשים בטורבו (TSI), כך גם דגמי האוקטביה. אם, לצורך העניין, הגרסה החזקה ביותר של האוקטביה מצוידת במנוע 1.8 ליטר TSI המחלץ "רק" 180 כוחות סוס, צמד האותיות שלנו מגדיל את נפח המנוע ל- 2.0 ליטרים TSI שמשודכים לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים DSG שמזרימה 220 (!!!) כוחות סוס ומומנט אדיר של 35.6 קג"מ לצמד הגלגלים הקדמיים, שמעיפים את האוקטביה RS שלנו ממצב עמידה ל- 100 קמ"ש תוך 6.9 שניות בלבד ולמהירות מקסימלית של 245 קמ"ש. מה זה אומר? – שברגע שתדביקו את דוושת הדלק לרצפת הרכב, רוב הסיכויים שהלב שלכם יגרד את עמוד השדרה ותשמעו הרבה חריקות צמיגים. בקיצור- חוויה.
 
נעבור לחלק השני והשלישי- תא הנוסעים ותא המטען: תא הנוסעים של האוקטביה ידוע בתור נא נוסעים שיודע לחלק את האפיון שלו 50:50 בין ספורטיביות לבין נוחות. מושבים מאוד נוחים, לצד "לחיים" שמנות למשענות המושבים, על מנת למנוע צידוד מיותר בתמרון בסיבובים. גם הספסל האחורי של האוקטביה מציג נוחות מרבית לצד מרווח ברכיים רחב למדיי. אז עם נתונים כאלה, איפה נכנס ה- "RS" שלנו? –טוב ששאלתם. ניקח את היחס 50:50 הזה ונמיר אותו ליחס של 90:10 לטובת ספורטיביות, נקבל מושבי ספורט חובקים מרופדים בעור שחור עם תפר אדום עם לוגו "RS" מוטבע על משענות הראש. נקבל ספסל אחורי באותם גוונים ספורטיביים עם אותה הטבעת אותיות "RS". הדשבורד ולוח המכוונים בצבע שחור, כאשר מרכז הקונסולה מביא איתו מסך מולטימדיה "6.5 השולט על הסאונד, בורר מצב נהיגה, נתוני דרך וכו'. מתחתיו נמצאת מערכת בקרת האקלים המפוצלת לנהג ולנוסע ליידו ומתחת לזה, ידית הילוכים עם הכיתוב DSG RS וכמובן כפתות בורר מצב הנהיגה. לצד הקונסולה מונח לו הגה 3 צלעות קטום בחלקו התחתון , מצופה עור שחור בתפר אדום השולט גם על מערכת המולטימדיה ומחשב הדרך. כמובן שלכל זה נוספים גם פדלים מכרום וגימורי קרבון בחלקים מסויימים ברכב. למרות העיצוב הספורטיבי של חלל הפנים של האוקטביה RS, לא נפגעה איכות הנסיעה ונוחות המושבים. גם מקדימה וגם מאחורה. לא נפגעה הנדסת האנוש הנוחה מאוד בתפעול המערכות ולא נפגע המרווח שרכב משפחתי שכזה מציע. אלה בעצם 10% שנותרו. לגבי תא המטען, נסכם בקצרה: סקודה אוקטביה מציגה את תא המטען הגדול ביותר בסגמנט- 588 ליטרים. אין צורך להרחיב יותר מזה.
סקודה אוקטביה RS
סקודה אוקטביה RS
אז התחיל מבחן הדרך שלנו: אספנו את הרכב מאזור בני ברק ויצאנו לכיוון הדרום. ידעתי שהאוקטביה RS היא מכונית חזקה בצורה קיצונית, אבל לא ידעתי עד כמה. יצא לי לנהוג ברכבים "מפלצתיים" מה שנקרא, במסגרת כזו או אחרת, אבל באוקטביה הזו היה משהו ששכנעה אותי שעם חיה כזו טרם יצא לי להיפגש. כמובן שברגע שהרכב הגיע לידיי, שיניתי בבורר מצב הנהיגה את המצב מ"Normal" ל- "SPORT" ואז קרה הקסם: רעש המנוע התעבה ונשמע כאילו יש אריה שסגור מתחת למכסה המנוע כבר הרבה מאוד זמן. קצב העברת ההילוכים התעכב קצת, בלשון מעטה- על מנת לנצל בכל הילוך את (כל) מה שהוא יכול לתת, וכשדורכים את הדוושה עד הסוף- הכל מתעצם. "הרעש" הופך להיות מוזיקה שמתמכרים אליה, קצב העברת ההילוכים מגרה אותך למשוך אותו יותר ויותר והחוויה, כמו שאמרתי, כאילו הלב נדבק לעמוד השדרה. עד כדי כך שללא מיומנות, הסיכוי לשמור את הרכב בנתיב שלו, שואף ל- 0. 
סקודה אוקטביה RS
סקודה אוקטביה RS
בואו נדבר רגע על איכות הנסיעה של הדגם הזה. כשהרכב במצב נורמאלי, מדובר ברכב משפחתי ונעים מאוד לנסיעה. הישיבה שלו על הכביש היא יציבה מאוד בזכות מערכת מתלים קשיחים, חלל הפנים מבודד מרעשים חיצוניים כמעט באופן מוחלט ותצרוכת הדלק שלו יכולה להגיע עד לכדי 14.8 ק"מ לליטר. 'הטוויסט' מגיע במצב "ספורט", אז כבר תצרוכת הדלק לא באמת משחקת תפקיד ורעשים חיצוניים הופכים להיות חלק מהעניין. הישיבה על הכביש דביקה במיוחד, ועם המושבים החובקים ההרגשה של היציבות גוברת. גם כשמבטלים את מערכת בקרת היציבות, הרכב לא נותן לנהג לאבד שליטה על הזנב באופן מלא. כאילו האוקטביה RS יודעת לכפר על "טעויות", גם כשהם יזומות. אחד הדברים היותר "מגרים", בלשון המעטה, שיש ברכב הזה הוא השילוב של מד הטורים של הרכב בשילוב רעש המנוע: רעש שמזכיר מכונית שרירים אמריקאית משנות ה- 60 שגובר עם עליית מחוג הטורים, פתאום דממה לשבריר שניה- קריסה של המחוג ל- 0 ושוב חזרה של הרעש ועלייה של המחוג. חוויה ממכרת. 
סקודה אוקטביה RS
סקודה אוקטביה RS
לסיכום, סקודה אוקטביה RS ממציאה כללי משחק חדשים לסגמנט המשפחתיות הוט-האצ'. מצד אחד היא נותנת את כל מה שמשפחתית צריכה לתת ויותר, ומצד שני היא משלבת אלמנטים ספורטיביים שלא מביישים אף רכב מכוון מסלול. גם תג המחיר הוא דיי "בגובה העיניים". בתמורה ל- 213,600 שקלים, תוכלו לרכוש את אחת ה- RSים שסקודה מציעה. אנחנו ממליצים עליה, במיוחד בצבע כחול.  
 גלריה1                                                                                    
אולי יעניין אותך גם: