ליעוץ מקצועי לפני רכישה התקשרו
או השאר פרטים ונחזור אליך מידית!
קראתי ואני מאשר/ת את התקנון
חיפוש רכב חדש

לנציה, Lancia

מחפש לנצ'יה חדשה?

רכבי Lancia מציעים רמה גבוהה מאוד של מנועים, אבזור, איכות חומרים ועיצוב. רוצה לקבל הצעה על רכבי Lancia ? השאר פרטים ונחזור אליך עם הצעת מחיר לרכב חדש, משומש, מליסינג או הצעה לביטוח. רוצה להתקשר אלינו?יועצי הרכב שלנו מחכים לך 03-3727760

טופס מורחב
טופס מקוצר
מלא פרטים וקבל הצעות לקניית לנציה חדשה
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
אוטו1 - פורטל השוואת רכבים

לנציה

Lancia
לנציה
איטליה 1919 אפסילון 28
Lancia

דגמי Lancia

מכוניות משפחתיות

רכב מיני

לנצ'יה- יצרנית הרכבים האיטלקית
יצרנית הרכב לנצ'יה הוקמה בשנת 1906 על ידי מר ויצ'נזו לנצ'יה שהיה רואה חשבון ונהג מירוצים ועל ידי שותפו מר קלאודיו פוגולין, בעיר טורינו שבאיטליה. שני השותפים החלו את דרכם המקצועית בחברת פיאט ופנו לדרך עצמאית יחדיו. שנה לאחר הקמתה, הציגה החברה את הדגם הראשון פרי ייצורה אשר נקרא "טיפו 51", רכב משפחתי בעל מנוע חזק שסיפק ביצועי כביש נאים למדי. בשנת 1915 הציגה החברה את המשאית הראשונה פרי ייצורה אשר נקראה בשם "ג'וטה" וזכתה להצלחה יפה בעיקר בצפון איטליה ההררית. דגמיה הראשונים של החברה זכו למנועים איכותיים, הנדסת אנוש מתוחכמת וסיפקו ביצועים יפים בהשוואה לרכבים אחרים שיוצרו באותה תקופה. בשנים שלאחר מכן הושפעה החברה במידה ניכרת ממלחמת העולם הראשונה ששררה באותם ימים, בהם נאלצה החברה לייצר בעיקר כלי רכב צבאיים ובינהם רכב הסיור המשוריין העונה לשם "Z1" אשר שימש את הצבא האיטלקי בזמן המלחמה, ולאחריה שווקו הרכבים המשוריינים גם לצבאות נוספים לרבות הצבא האירי והבריטי. לאחר המלחמה חזרה החברה לייצר רכבים פרטיים ובשנת 1922 הציגה את דגם ה"למבדה" שהיה הראשון בעולם שיוצר עם שלדה ומרכב אחידים, עם מתלים ובלמים נפרדים ומנוע חדשני ביותר בעל גל זיזים עליון כפול. הלמבדה זכתה להצלחה רבה ומיצבה את החברה כיצרנית רכב חדשנית ומתקדמת, תדמית עליה שמרה החברה במשך שנים רבות.

רכבי המותג מציגים קידמה ופיתוח טכנולוגי 
החל משנת 1930 התמקדה החברה בפיתוח וייצור של כלי רכב יוקרתיים ומשפחתיים, דגמיה התאפיינו בקידמה טכנולוגית רבה אך עקב מחיריהם הגבוהים לא זכו הם להצלחה רבה ואחוזי המכירות לא הרקיעו שחקים. בשנת 1937 נפטר מר לנצ'יה, ואת החברה החלו לנהל אשתו ובנו ששכרו את שירותיו של מהנדס הרכב ויטוריו ג'אנו אשר שימש כמהנדס אצל יצרנית הרכב אלפא רומיאו ותרם רבות לפיתוחם של דגמים איכותיים. בשנים שלאחר מכן, כתוצאה ממלחמת העולם השנייה ומהמיתון הכלכלי ששרר לאחריה, ייצרה החברה דגמים ספורים בלבד לרבות דגמי האפריליה והאראדה שהמשיכו להימכר עד לתחילת שנות החמישים. בשנת 1950 השיקה החברה את דגם האורליה, השקתו של דגם זה נחשבה לאבן דרך בתולדותיה של החברה ולאות חזרתה לייצור ופיתוח רכבים. דגם האורליה היה הראשון בעולם שיוצר עם מנוע V6 ומתלים אחוריים נפרדים, הוא הציג אחיזה וביצועי כביש מצוינים שזיכו אותו בשבחים רבים בקרב חובבי הרכב ברחבי העולם. עד לימינו אנו נחשב דגם האורליה לאחד המכוניות המבוקשות ביותר בקרב אספני רכב. במקביל להשקת האורליה החלה החברה להשתתף במרוצי ספורט מוטורי, תחום בו זכתה היא להצלחה אדירה במשך שנים רבות.

תהליכים ותמורות בהתפתחות המותג
על אף היותם של הדגמים איכותיים, מחיריהם היקרים לא אפשרו לציבור הרחב להנות מהם ובשנת 1956 נקלעה החברה לקשיים כלכלים חמורים דבר אשר הוביל למכירת החברה לתאגיד האיטלקי Italcementi שעסק במקור בייצור מלט והיה בבעלותו של מר קארלו פסאנטי אשר נחשב לאחד מבעלי ההון וההשפעה העיקריים בימים שלאחר המלחמה באיטליה. תחת הנהלתה החדשה חזרה החברה למלאכת הייצור והפיתוח שהתמקד בעיקר המכוניות יוקרה ודגמי ספורט מפוארים. ניסיונותיה הרבים של חברת Italcementi להחזיר את החברה למעמדה ולייצר אחוזי מכירות גבוהים עלו בתוהו ובשנים אלו צברה החברה הפסדים ניכרים. בשנת 1969 נמכרה החברה לקונצרן הרכבים פיאט, ותחת הנהגתה עברה החברה שינויים אירגוניים ומקצועיים רבים לרבות צמצום הפיתוח העצמאי של רכבים וייצור דגמים חדשים שהתבססו על פלטפורמות קיימות של רכבי פיאט המוכרים, בנוסף למגמת חיסכון זו שווקו דגמים של יצרן הרכב אוטוביאנקי, שהיה גם הוא תחת שליטתה של פיאט, תחת שם המותג של חברת לנצ'יה.

ייצור רכבי המותג תחת כנפי פיאט
בשנת 1972 הציגה החברה את הדגם הראשון שיוצר בהנהגתה של חברת פיאט, היה זה דגם בטאה שתוכנן על ידי מהנדסי החברה כרכב שונה בתכלית מהרכבים שיוצרו על ידי פיאט עד לאותה עת. הבאטה כלל מאפיינים מתקדמים לרבות תיבת חמישה הילוכים, מתלים נפרדים, בלמי דיסק בכל גלגל, הנעה קידמית ועוד, מאפיינים אלה נחשבו לחדשניים ולא נראו עד לאותה עת אצל אף יצרן רכב. דגם הבטאה זכה להצלחה אדירה ולאחוזי מכירות גבוהים כמותם לא ידעה החברה באף דגם קודם שייצרה, ייצורה נמשך שנים רבות והופסק רק בשלהי שנות ה- 80. דגמים מוצלחים נוספים שהוצגו באותה העת היו רכב המנהלים "הגמא" ורכב המירוצים המצליח ה"סטראטוס", דגמים אלה הוכיחו חד משמעית כי המותג נשאר ייחודי  ואיכותי גם תחת חסותה של פיאט. בשנות ה-80 הציגה החברה דגם מוצלח נוסף, "הדלתא", שהתבססה על הפלטפורמה של דגם הפיאט ריטמו הקיימת ועוצבה על ידי החברה, הדלתא זכתה לשבחים רבים ואף זכתה לגרסה ייחודית, פרי שיתוף פעולה עם חברת סאאב, ושווקה על ידם תחת השם "סאאב 600". הדלתא זכתה להצלחה מרובה, גרפה את התואר הנחשק "מכונית השנה באירופה" ואף זכתה לניצחונות רבים במרוצי הראלי השונים. שיתוף הפעולה המוצלח עם חברת סאאב המשיך להניב פרי ועד מהרה השיקו שתי החברות את סדרת הרכבים TYPE-4 שכללה מספר דגמים לרבות דגם התמא, סאאב 9000, פיאט כרומה ועוד אשר פנו לקהלי יעד מגוונים והגדילו במידה ניכרת את אחוזי המכירות. בעקבות התרחבותו של קונצרן פיאט ושליטה גם במותג הרכב אלפא רומיאו, הוחלט בפיאט אין מקום לשתי חברות שיעסקו בייצור של רכבים ספורטיבים וכי ייצור רכבי לנצי'ה יתמקד ברכבי נוחות ופאר בלבד, החלטה גורפת זו הובילה למדרון תלול באחוזי המכירות של החברה ולפרקים אף הופסק היצוא של רכביה לשווקים מחוץ לשוק האיטלקי.

רכבי המותג בישראל
עד לסוף שנות ה-60 רכבי המותג לא זכו לייבוא רישמי בארץ כלל, בתחילת שנות ה-70 החל יבואן הרכב "טלקאר" ביבוא סדיר של רכבי המותג לארץ, הייבוא התמקד בעיקר בדגמי הטא וגמא. בדומה לאחוזי המכירות הנמוכים באירופה גם בישראל לא זכו דגמי המותג להצלחה רבה דבר שהשתנה רק באמצע שנות ה-80 עת הגיעו למחוזותינו גם דגמי פריזמה והדלתא המוצלחים. בשנת 1989 מכרה יבואנית הרכב טלקאר את הזיכיון לייבוא רכבי המותג לחברת סוכנות מכוניות לים התיכון (סמל"ת) שייבאה ושיווקה בעיקר את דגם התמה שהשתייך לקטגוריית רכבי המנהלים, אחוזי המכירות נשארו נמוכים בעיקר לאור תג המחיר הגבוה עימו היא שווקה. עם הפסקת ייצור רכבי הותג באירופה בשנת 2000, הופסק הייבוא הסדיר ועד לשנת 2005 הגיעו מספר קטן של יחידות בעיקר מדגמי אפסילון ות'זיס לארץ (כיום הת'זיס אינו משווק בישראל כלל). החל משנת 2010, עם השקת דגם הדלתא III חזרה יבואנית הרכב סמל"ת ליבוא סדיר של דגמי המותג לארץ ומלבד דגם הדלתא משווק בישראל כם דגם האפסילון המרשימה המצויה על הגבול שבין רכב מיני לרכב יוקרה איכותי. לאפסילון עיצוב ייחודי כשחלקה האחורי מוגבה במעט והיא מעוטרת בתאורה חדשנית ואבזור רב. לאפסילון מנוע 1.2 ליטרים חזק ואיכותי המשודך לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית לבחירת הלקוח, היא נחשבת לרכב מצויין בקרב חובבי הרכבים האירופאים ומתהדרת בתג מחיר ממוצע.
 
 
 
לייעוץ ברכישת רכב התקשר
03-3727760
או השאר פרטים:
הגדרות נגישות