ליעוץ מקצועי לפני רכישה התקשרו
או השאר פרטים ונחזור אליך מידית!
קראתי ואני מאשר/ת את התקנון
חיפוש רכב חדש

קרייזלר חוות דעת

חולם על Chrysler חדשה?

מחפש לקנות קרייזלר מהיבואן או מליסינג? אנחנו יכולים לעזור. ריכזנו את המידע המפרטים חוות הדעת התמונות והוידאו על דגמי Chrysler השונים על מנת לקבל את החלטת הקנייה הנכונה ביותר.

טופס מורחב
טופס מקוצר
מלא פרטים וקבל הצעות לקניית קרייזלר חדשה
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
אוטו1 - פורטל השוואת רכבים

קרייזלר

Chrysler
קרייזלר
ארצות הברית 1925 גרנד וויאג'ר, 300C 180
Chrysler

דגמי Chrysler

מיניוואן

מכוניות יוקרה

קרייזלר- האמריקאית החזקה 
חברת Chrysler הינה יצרנית רכב אמריקנית המתמחה בייצור רכבים איכותיים גדולי מיימדים המותאמים בעיקר לצרכיהם של קהל הלקוחות האמריקאי, חובב כלי הרכב גדולי המימדים ועשירי היכולות. ראשית דרכה של החברה היתה בשנת 1925 עת נוסדה היא על ידי מר וולטר פ. קרייזלר, שנחשב לאחד ממיסדי תעשיית כלי הרכב בארצות הברית.  מטרתו של מר וולטר היתה לייצר מגוון של כלי רכב שיתאימו לקהלי יעד רבים ומגוונים. בתחילת דרכה של החברה מוקמו משרדיה בעיר ניו יורק בבניין שנחשב לגבוה ביותר בעולם דאז ונקרא על שמה של החברה, כיום יושבים משרדי החברה בשיקגו, ארצות הברית.  בשנותיה הראשונות התמקדה החברה בפיתוח רכבים איכותיים עממים שהתאימו לקהלי יעד רבים ומגוונים וזכו להצלחה אדירה ולאחוזי מכירות גבוהים למדי, במטרה להתרחב בשוק כלי הרכב רכשה החברה מספר יצרניות רכב בסדר גודל בינוני לרבות חברות פלימות', דה סוטו ודודג'. בשנת 1934 הציגה החברה את דגם האיירפלואו שנחשב לאחד מהדגמים הראשונים בעולם שיוצרו בהתאם לטכנולוגיית האוירודינמיקה שנחשבה לחדשנית ופורצת דרך נכון לאותם ימים, הטכנולוגיה החדישה פותחה במנהרת רוח בפעם הראשונה בענף כלי הרכב העולמי. על אף שדגם האיירפולאו לא נחל הצלחה ניכרת, הטכנולוגיה שפותחה בעת ייצורו נחשבת עד היום כמתקדמת וראשונית ביותר.
 
שינויים ותמורות שהשפיעו על התפתחות החברה
המשבר הכלכלי שפקד את ארצות הברית בשלהי שנות ה-70 השפיע במידה ניכרת ביותר גם על החברה ומותגי הרכב השונים שברשותה והביא אותה עד לסף של פשיטת רגל דבר שנבע מהיווצרותם של חובות כספיים רבים שצברה. במטרה להיחלץ מהמשבר אליה נקלעה פנתה החברה למר לי אאיקוקה, אשר שימש כנשיא חטיבת הרכב בחברת פורד והועזב זמן קצר לפני כן, במטרה שזה יוכל לסייע לה לצאת מן המשבר אליו נקלעה וחזור להתפתח כלכלית וטכנולוגית.  מר אאיקוקה שבחן את כלל אפשרויות השונות של החברה להיחלץ מהמשבר אליה נקלעה, ביקש וקיבל ערבויות מהממשל האמריקאי עצמו, צעד שנחשב לחסר תקדים באותה תקופה. לאחר שקיבלה החברה את הערבויות להם נדרשה, השקיעה היא את כל מרצה ומשאביה הכלכליים בפיתוח כלי רכב המיועדים לקהלים ספציפיים, תוך התאמת הכבים באופן מלא לצרכיהם של קהלי היעד. מהלך זה, אשר נחשב לייחודי וחדשני, הצליח להביא את החברה להתעוררות כלכלית ותנופה אליה נדרשה על מנת לייצב עצמה כלכלית ואף להשיב אותה לריווחיות. כך לדוגמא יוצרו רכבי מנהלים המיועדים לבעלי עסקים עם איבזור מתקדם ויכולות כביש אדירות הנדרשות לאנשי עסקים.
 
התפתחותם של דגמי רכבי איכות של החברה
בשנים שלאחר כניסתו של מר אאיקוקה לתפקידו, החלה החברה במלאכת פיתוח רכבים איכותיים שנחשבו למובילים בשוק הרכב העולמי, מלאכת הפיתוח התמקדה בשלוש מבין מותגי הרכב שהיו בראשות החברה-  ג'יפ, קרייזלר ודודג' ובכך הצליחה החברה לייעל ולשפר את הדגמים פרי ייצורה. בשנת 1998 נרכשה החברה על כלל חטיבותיה ומותגי המשנה שברשותה על ידי קונצרן הרכב הגרמני דיימלר שרכשה במקביל גם את יצרנית רכבי העל מרצדס- בנץ. במסגרת פעילותה של הקבוצה כשחברת Chrysler מצויה תחת חסותה בשטחי ארצות הברית נראה היא "קבוצת קרייזלר"
 
שינויים אירגוניים במותג הרכב האמריקאי
לאור ההפסדים בהם היתה מצויה החברה באותם ימים פעלה חברת דיימלר נמרצות למכירת המותג, ובתאריך ה-14.5.2007 מכרה חברת דיימלר כ- 80%  ממותג הרכב קרייזלר לקרן השקעות אמריקאית הקרויה סרברוס. שנתיים לאחר מכן, באפריל 2014 הושלם התהליך וחברה מכרה את 20% מהמניות של החברה שנותרו ביידיה לחברת ההשקעות האמריקאית. במטרה להביא להבראת החברה ניהלה החברה על ידי חברת סרברוס משא ומתן עם יצרנית הרכב פיאט והגיע עימו להסכם במסגרתו נמכרו כ-25% ממניות החברה לפיאט בתוספת אופציה לרכישה של 15% נוספים. במקביל, הפכה ממשלת ארצות הברית לבעלים של אחוז ניכר מהחברה, מהלך שבעקבותיו שונה שמה ל- Chrysler Group LLC. בשנים שלאחר מכן המשיכה חברת פיאט לרכוש מניות נוספות ממניותיה של החברה עד שבשנת 2011 החזיקה פיאט בבעלות על 58%.
 
המבנה הארגוני של החברה נכון להיום
כאמור, במרוצת השנים רכשה החברה את השליטה במספר רב של מותג רכב, דבר אשר הוביל לייצורם של מספר דגמים איכותיים ביותר שנוצרו פרי שיתוף הפעולה בין המותגים, כך לדוגמא נוצרו דגמי הדודג' קראוון, הפלימות' וויאג'ר, הקייזלר טאון אנד קנטרי ועוד, כמו כן נוצרו דגמים מקבילים שהתבססו על אותה פלטפורמה ועל אותם נתונים ושווקו תחת מספר מותגים שונים במקביל. מותגים שונים דוגמת מותג הרכב דודג' הכניסו לרכביהם פיתוחים שונים דוגמת ה"צלב" שהותקן במערכת האיוורור של דגמי דודג'. בשנת 2001 הכריז מותג הרכב פליימות' על פשיטת רגל סופית ודגמים רבים ששווקו תחת שמו שונו לאחד מהדגמים האחרים של החברה, כך לדוגמא שונה שמו של דגם הפלימות' וויאג'ר לקרייזלר וויאג'ר. 
 
רכבי המותג בישראל
רכבי החברה מיובאים ומשווקים לישראל על ידי חברת מכשירי תנועה ומכוניות (2004) בע"מ, וכבר מתחילה זכו הם לקבלת פנים צוננת למדי. רכבי החברה לרוב מתאפיינים בגודל רב ובנפחי מנוע מנופחים ואדירי מימדים כיאה לרכבים המועדפים על הציבור האמריקאי ועל כן התאמתם לכביש הישראלי היתה לקויה. נכון להיום משווקים בישראל שני דגמים בלבד, הראשון הוא הגרנד וויאג'ר, מדובר באחד מהרכבים הגדולים המשווקים כיום בישראל המשתייכים לקטגוריית המיניוואנים, מידותיו גדולות במיוחדת ועומדות על אורך של כ-  5 מטרים , רוחב של כ- 2 מטרים ובסיס גלגלים של למעל מ- 3 מטרים. הגרנד וויאג'ר כולל 7 מושבים ומאפשר נסיעה נוחה ומרוווחת גם לנוסעים במושבים האחוריים, הוא מציע מנוע עצום מיימדים בנפח של כ-3.6 ליטרים המספק 279 כוחות סוס ואיבזור רב הכולל מערכת מולטימדיה איכותית, מושבים חשמליים מתכווננים, מראות חשמליות ועוד, כמו כן הוא נחשב לרכב בטיחותי ביותר וכולל מערכות בלימה מתקדמות, ערכת כריות אויר לכל המושבים ועוד. הדגם הנוסף, קרוי 300c והוא משתייך לקטגוריית רכבי המנהלים היוקרתיים, הוא מציע שילוב מושלם של נוחות מירבית עם איבזור עשיר היוצרים את חווית הנהיגה האולטימטיבית. לאחרונה זכתה ה- 300c לדור חדש ומתקדם שמבחינה חיצונית דומה לחלוטין לדור הקודם אך הוא נחשב למשודרג ומתקדם יותר בכל הנוגע ליכולות המנועיות ולביצועי הכביש. ה- 300c משווק עם מנוע אדיר מימדים בנפח של כ- 3.6 ליטרים עם 24 שסתומים משתנים המספק 290 כוח סוס ו36 קמ"ג, בארצות הברית הוא משווק בגרסה מנועית גדולה וחזקה יותר של מנוע V8 המספק כ- 300 כוחות סוס. 
 
למי מיועדים רכבי המותג?
רכבי המותג נחשבים לרכבים גדולי מימדים הן מבחינת גודלם הפיזי והן מבחינת עוצמתם המאכנית, הם מאפשרים איחסון לציוד רב, גם ככל  שמדובר בצרכי נשיאה מסחריים. קהל היעד האולטימטיבי המותאם לרכבי המותג הינו חובבי העוצמה והיכולות כביש האדירות. הרכבים מושלמים לאילו מאיתנו המתרגשים מחווית נהיגה חזקה ומשמעותית ואינם מעוניינים להתפשר על נוחות מירבית. גודלם הרב של רכבי החברה עשוי להקשות על כושר התמרון שלהם ברחובות העיר הצרים ועל כן ייחשבו הם לעדיפים על הנדרשים בעיקר לנסיעות בינעירוניות ארוכות טווח. 
 
 
 
לייעוץ ברכישת רכב התקשר
03-3727760
או השאר פרטים:
הגדרות נגישות