השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר
סוזוקי סלריו
Suzuki

מידע

סוזוקי סלריו
סוזוקי סלריו - רכב המיני הזול ביותר בקטגוריה
סוזוקי סלריו המחליפה הרשמית של דגמי האלטו והספלאש, הוצגה לראשונה בפברואר 2014, כרכב בסיסי וזול המתאים במיוחד לשווקים מתפתחים ועל כן שווקה היא לראשונה בהודו ובתאילנד וזכתה במדינות אלה להצלחה אדירה ולביקוש רב. דגם בסלריו נחשב לרכב חדש מהיסוד אשר בבסיסו ורצפתו מזכיר במידת מה את דגם האלטו היוצא של סוזוקי שכן מדובר ברכב עירוני, קטן מימדים, בעל עיצוב נאה ופרקטיות רבה. דגם הסלריו מתהדר במנוע חזק  בהשוואה לרכבי מיני רבים, מאכניקה מתקדמת אשר יוצרת ביצועי כביש נאים וצריכה אטרקטיבית של דלק, בסיס גלגלים גדול וציונים גבוהים במבחני הבטיחות השונים. באפריל 2016 הגיע דגם הסלריו גם לכביש הישראלי וזכה באופן מיידי לתשומת לב רבה ולביקוש רב בקרב קהל היעד הצעיר אשר מחפש אחר רכב זול, בטיחותי, חסכוני ונוח לשימוש הן בכביש העירוני הדורש יכולות תמרון גבוהות והן בכבישים בינעירוניים אשר דורשים כושר האצה ושיוט איכותיים למדי.
 
יחידה מנועית איכותית לביצועי כביש טובים
דגם הסלריו צוייד במנוע האיכותי המוכר מדגם האלטו, מדובר במנוע בנזין אטמוספרי בעל שלושה צילנדרים בנפח של 1.0 ליטר המספק 68 כוח סוס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של כ-9.2 קמ"ג המתקבלים כבר ב3,500 סל"ד. המנוע האיכותי משודך לשני סוגים של לתיבות הילוכים, האחת תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים והשנייה תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית בעלת מצמד בודד ו-5 יחסי העברה. השילוב בין המנוע הקיים בדגם הסלריו לתיבות ההילוכים המוצעות, מספק ביצועים יפים אף יותר מהמצופה הכוללים כושר האצה נאה, יכולת שיוט ב-110  קמ"ש ב-3,000 סל"ד ומהירות מירבית הגבוה בהרבה יותר ממתחרותיה לקטגוריה. 
 
איכות ונוחות הנסיעה
על אף נתוניה הרשמיים של היחידה מנועית, נוחות הנסיעה בדגם הסלריו מפתיעה לטובה, בנסיעה עירונית המתלים הקשיחים עושים את עבודתם נאמנה וחוסכים מיושבי הרכב את שיבושי הכביש בצורה נאה למדי. ככל שמהירות הנסיעה עולה כך ההיגוי הופך לקל יותר באופן המקל על תפעול הרכב ואינו פוגע בתחושת הביטחון הנדרשת לנהג. אחיזת הכביש איכותית מאפשרת לרכב להציג יכולות דינמיות גבוהות ותיבת ההילוכים עושה את עבודתה נאמנה ומעבירה הילוכים בצורה חלקה ונעימה ללא כל תחושה של הפסקה באספקת הכוח בזמן החלפת ההילוך, בעיה עימה מתמודדים רכבי מיני רבים. על אף איכות הנסיעה הגבוה מתמודדת היחידה המנועית עם צליל רם ומחוספס אשר חודרים ישירות אל תוך תא הנוסעים ומלווים ברעשי יניקה בולטים וחזקים במיוחד.
 
צריכת דלק אטרקטיבית במיוחד
הייתרון המשמעותי ביותר של תיבת ההילוכים הקיימת בדגם ה סוזוקי סלריו הוא צריכת הדלק החסכונית אשר בהתאם לנתוני היצרן עומדת על 18.9 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית רגועה ועד 17 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית הכוללת עמידה בעומסי תנועה ורמזורים מרובה. בנסיעה אמיתית נתוני צריכת הדלק גבוהים יותר ועומדים על כ-16 ק"מ לליטר לערך בנסיעה משולבת רגועה, אך עדיין מדובר בנתונים איכותיים למדי. נתוני צריכת הדלק האטרקטיבים מתקבלים הודות לשילובם של מספר פרמטרים לרבות משקלו הנמוך של הרכב המשפיע בצורה ישירה על צריכת האנרגיה ועבודתה הנאמנה של תיבת ההילוכים אשר יוצרת העברה מתוזמנת של ההילוכים ובכך חוסכת באנרגיה ובצריכת הדלק.
 
עיצוב חיצוני בסיסי ושמרני למדי
בניגוד ליצרניות רכב רבות המשווקות רכבי מיני בוק הרכב כיום, בסוזוקי לא שומרים על קו עיצובי אחיד המאפיין את כל רכביה, כך שבניגוד לדגמים רבים שברשותה המתאפיינים  בתחכום מסויים דגם הסלריו מציג עיצוב קופסתי ושמרני למדי, הכולל פינות מחודדות ללא קימורים או קריצה צעירה וספורטיבית הקיימים אצל מתחרות רבות בקטגוריה. סוזוקי מאפשרת הוספת חבילה עיצובית קוסמטית הקרויה "איקסטרק" הכוללת מערך ספים מושחרים הממוקמים סביב הרכב ועוד שלל תוספות המעניקות לו מראה "שטחי" קל המשפר במידה ניכרת את המראה הכללי של הרכב. בסיס בגלגלים של דגם הסלריו גדול יותר בהשוואה למתחרותיה ועומד על 243 ס"מ ואורכה אשר עומד על 360 ס"מ הוא הגדול ביותר מבין הרכבים המשתייכים לקטגוריה. 
 
תא נוסעים מרווח ופרקטי
כתוצאה מגודלו הרב באופן יחסי של בסיס הגלגלים רחב נחשב תא הנוסעים של דגם הסלריו לגדול ומרווח עד מאוד, המושב האחורי אפשר ישיבה מרווחת של שני מבוגרים עם מרווח נדיב לברכיים. איכות החומרים מהם מורכבת הקונסולה הקדמית סבירה, הפלסטיקה בינונית ואינה נעימה למגע אך המראה המתקבל מסודר ונעים לעין. קדמת הרכב אינה משופעת במכשור וכפתורים מיותרים, המכשור הקיים בה מאפשר שליטה קלה לתפעול בכל פונקציות הרכב באופן המשפר את השימושיות. תא המטען גדול מאוד ביחס למקובל בקטגוריה ומציג נפח של 254 ליטר הכוללים שלל פתרונות אחסון יעילים המאפשרים אחסון של ציוד רב לרבות עגלות ילדים ועוד.
 
חבילת אבזור מרשימה
דגם הסלריו משווק עם רמת אבזור אחת בודדת אשר נקראת GLX, רמת אבזור זו כוללת שלל תוספות לרבות דיבורית בלוטות' בעלת אפשרות לשליטה מלאה גלגל ההגה, מראות חשמל, חיבורי USB, מערכת עזר מתקדמת לשיפור ביצועי הזינוק בעליה, מערכת בת ארבע חלונות חשמליים (בקרב מרבית המתחרות קיימים רק שני חלונות חשמליים) , פנסי ערפל, חישוקים סגסוגת קלים בקוטר של 14 אינץ' ועוד. חבילת אבזור זו שעלותה נמוכה ומשתלמת בהחלט מוסיפה ומשדרגת במידה ניכרת את חווית הנסיעה והופכת אותה למהנה ונוחה הרבה יותר.
 
רכב בטיחותי לשימוש
דגם  הסלריו עמד במבחני הריסוק המחמירים על פי התקן האירופאי המחמיר של EuroNcap וזכה לציון נמוך באופן יחסי של 3 כוכבים בלבד, וזאת לעומת מרבית המתחרות לקטגוריה אשר מחזיקות בכ- 4 כוכבי בטיחות ומעלה. יש להדגיש כי במבחן זה נבחן הדגם שכלל רק 4 כריות אוויר, ואילו כיום משווק דגם הסלריו בארץ עם מערך מתקדם של 6 כריות אויר איכותיות ומתג ייעודי לביטולן במידת הצורך, דבר שיתכן שהיה מעלה את הציון כאמור. בנוסף מאובזר דגם הסלריו בשלל תוספות ואביזרים שנועדו לשפר ולהעלות את רמת הבטיחות לרבות מערכת מובילאיי להתרעה טרם ביצוע תאונה, מערכות בלימה שונות ועוד.
 
תג מחיר אטרקטיבי למדי
היתרון הבולט ביותר בו מתהדר דגם הסלריו הוא ללא ספק תג המחיר האטרקטיבי בו הוא משווק אשר נחשב לזול ביותר בקטגוריה ועומד על כ-58,990 שקל בעבור דגם ה1.0 ליטר ידנית וכ-65,990 שקל בעבור דגם ה1.0 ליטר רובוטית. מדובר ביתרון בולט ועיקרי אשר מגדיל במידה ניכרת את קהל היעד אליו הוא מכוון והופך אותו לאטרקטיבי ביותר לנהגים צעירים, משפחות קטנות ועוד שלל אוכלוסיות אשר נדרשות לרכב קטן מימדים, בעל מנוע חזק ועוצמתי המספק ביצועי כביש יפים ותג מחיר אטרקטיבי שהופך אותו לאופציה נחמדה ביותר בהשוואה לרכבים רבים בקטגוריה דוגמת הסקודה סיטיגו, קיה פיקנטו, שבולט ספארק, סיאט מיי ועוד. על אף היותו רכב מיני עירוני בעל מנוע בנפח קטן, מציג דגם הסלריו את קדמת טכנולוגית הרכב הקיימת כיום, בשווקים שונים בעולם הוא כבר נחשב, על אף הזמן המועט בו הוא משווק, לרכב מבוקש ביותר עם שוק רב השומר מאוד על ערכו בשוק הרכב ועל כן נחשב הוא למומלץ עד מאוד.
מחיר משוער
החל מ 58,990
שנות אחריות
שלוש שנים
מבחני ריסוק
צריכת דלק
23.2
יתרונות
חסרונות
מרחב פנימי
רמת האבזור
מחיר

תת דגמים

וידאו

דגמים מתחרים

השוואת רכבים

חוות דעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
כתבות חדשות על סוזוקי סלריו
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר