עם הטבות מיסוי וביצועים טובים זו לא מפתיע ששוק זה מצליח מאוד אצלנו בישראל. תקנות המיסוי החדשות שאושרו על ידי הממשלה הן אלה שאפשרו את פתיחת השוק של מכוניות המיני. התקנות אומרות כי רכבים בעלי רמת זיהום נמוכה יותר יזכו להוזלה משמעותית במס לעומת רכבים מזהמים יותר ולכן המכוניות הקטנות זוכות לאטרקטיביות גדולה יותר מבחינת המחיר. במקביל לתקנות המיסוי, גם העובדה שמחירי הדלק רק עולים ושוברים כל פעם שיא חדש ביוקר הבנזין חיפשו הצרכנים רכבים חסכוניים יותר.

רכבים אמינים וקטנים
נתונים כמעט זהים בין היצרנים
סוגי רכבי המיני בשוק לא שונים זה מזה באופן מהותי וכוללים נפחי מנוע והספקי כוח סוס דומים. צריכת הדלק של הרכבים האלה די דומה ועומדת בממוצע של יותר מ- 22 ק"מ לליטר. גודל הרכבים בקטגוריה לא שונה באופן מהותי מיצרן ליצרן וגם מבחינת מחיר הרכבים בקטגוריה לא שונים ומוצעים בפחות מ – 70,000 שקלים לרכב חדש. היצרנים השונים מציעים עיצובים יפים ואטרקטיביים לרכבים הקטנים.
רכב קטן אך מספק
הרכבים בקטגוריה אינם יכולים להיחשב כמשפחתיים. גודלם הקטן לא מתאים לחמישה אנשים בוגרים אך יכול בהחלט להתאים לכיסאות תינוק בספסל האחורי. כשחושבים על נסיעות יומיומיות כך או כך רובנו נוסעים לבדנו ברכב או מקסימום עם עוד נוסע אחד. מבחינת נסיעות בינעירוניות הרכבים הקטנים עומדים בזה ומציגים גם נתונים מרשימים של נתוני דלק.

חלום בערים הצפופות
מי חכם יותר
כבר כמעט עשור שמכונית הסמארט כאן אך לא ממש הצליחה לייצר לעצמה שוק גדול. הרכבים הקטנים שינו את כללי המשחק בשוק הקטנות. אומנם אלה גדולות יותר מהסמארט אך עולות כחצי מחיר מהחכמה הקטנה. המכוניות הקטנות נהיו הצלחה בגלל שלל סיבות אך אין ספק שעם הצלחה כזו לא מתווכחים ונראה כי המשך המגמה תמשיך גם בשנה הקרובה.