באמצע שנות השמונים הגיע אלינו החלוץ הראשון, הסמוראי 4X4 של
סוזוקי. מדובר ברכב שטח קל משקל ואמין להפליא, מכלולים פשוטים ומרכב קל ועביר הפכו אותו מהר מאוד למלך השטח הבלתי מעורער במדינתנו הקטנה. אומנם יש את ה-CJ שעומד כרגע בצד ומתעצבן שככה אנחנו מפרגנים לסוזוקי, אבל זאת כבר תיהיה כתבה אחרת.

סמוראי 4X4 של סוזוקי
קהילה גדולה של אוהבי סוזוקי
ישנה בארץ קהילה גדולה מאוד של אוהבי שטח וג'יפאים. בתוך הקהילה הזאת הולכת וגדלה לה קהילה גדולה וותיקה – קהילת אוהבי הסוזוקי. הויטרה או הסמוראי מובילות בתחום וניתן למצוא ג'יפאים שהשקיעו עשרות אלפי שקלים והפכו את הסוזוקי שלהם לרכב שטח מדהים ש"לא רואה ממטר" מגוון רכבי שטח חדשים ויקרים באופן משמעותי.

"איילה" סוזוקי ויטרה
למה דווקא סוזוקי?
בתחילת שנות השמונים נחתה פה בארץ גם ה-'
ויטרה' של סוזוקי שהביאה בעצם את אותם היתרונות פחות או יותר. הויטרה בלטה מאוד בגלל מרכב חדשני ונוח באופן משמעותי מהסמוראי. הויטרה רחבה הרבה יותר ומצויידת בסרן חי רק בחלק האחורי. הדגמים המוצלחים והמבוקשים ביותר כיום הם הויטרה בשנתונים המתקדמים יחסית (97-95) או הסמוראי 88.
היום
בשנים האחרונות הצטרף לחגיגה הסוזוקי ג'ימני שתופס חלק נכבד בקהילה המדוברת אבל גם מצליח אצל נהגים רגילים ששטח לא באמת מעניין אותם. אחרי הג'ימני הגיע גם הגרנד ויטרה שמביאה איתה המון חדשנות, פינוקים ואיכות נסיעה גבוהה בכביש. בשטח היא פחות מוצלחת ופחות מתאימה לקהילת הג'יפאים משום שגם המחיר שלה גבוה יחסית לכלים הפופלאריים . אם הכתבה עשתה לכם חשק ויש לכם בכיס פחות מ-50,000 ש"ח אתם יכולים להצטרף לחגיגה.