השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר
אלפא רומיאו סטלביו
Alfa Romeo

מידע

אלפא רומיאו סטלביו
אלפא רומיאו סטלביו - רכב פנאי יוקרתי ומוצלח
מזה שנים רבות מעוניינת יצרנית רכבי היוקרה אלפא רומיאו לדרוס רגלה בקטגוריית רכבי הפנאי אשר נחשבת כיום לאחת הקטגוריות המובילות ביותר בשוק הרכב העולמי, אך למרבה הפלא רק בסוף שנת 2016 הציגה היא בתערכות הרכבים השנתית בלוס אנג'לס את דגם הפנאי החדש פרי ייצורה, מדובר בדגם הסטביליו המרשים ביותר. דגם הסטבליו הקרוי על שמו של אחד מכבישי הנהיגה המאתגרים ביותר בעולם, מיוצר במפעל פרוזינונה שבאיטליה ומשווק כרכב החזק והמהיר ביותר מבין כל מתחריו באופן שיצור ריגוש ואנדרנלין מחודשים בכל נסיעה ונסיעה. דגם הסטביליו אשר מתהדר במימדים נאים של 4.68 מ' אורך, 2.1 מ' רוחב ובסיס גלגלים של 2.70 מ', מבוסס על הפלטפורמה האיכותית ביותר של דגם הג'וליה ונחשב לתשובה הראויה והנכונה ביותר לדגמים מובילים ומרשימים המשווקים כיום לרבות דגמי ה-Q5 של אודי, X3 של ב.מ.וו ודגם ה-GLC של מרצדס. אל הכביש הישראלי הגיע דגם הסטביליו במאי 2017 והצטרף להצלחה המרשימה שגרף דגם הג'וליה המחודש במחוזותינו.
 
יחידת הנעה בעוצמה אחרת
כצפוי מרכב בסדר גודל של דגם הסטביליו, הוא משווק עם יחידת הנעה עוצמתית ואדירה במימדיה, מדובר במנוע בודד בנפח של 2.0 ליטר טורבו בנזין אשר מפיק 280 כוחות סוס המתקבלים ב-5,250 סל"ד ומומנט מקסימאלית של 40.8 קמ"ג כבר ב-2,250 סל"ד. המנוע המתקדם משודך לתיבת הילוכים אדירה בעלת שמונה מהירויות אוטומטית המבוססת על טכנולוגיית הנעה כפולה וכוללת גל הינע עשוי קרבון, מעבירה כוח מתפרץ אל עבר ארבעת הגלגלים על ידי מערכת ההנעה המוכרת מדגם ה-Q4 של אלפא רומיאו. תיבת ההילוכים מאפשרת העברה של 100% מהמומנט לאחור וכן מסוגלת להעביר עד 50% מהמומנט לציר הקדמי, בעת הצורך. השילוב המדהים בין תיבת ההילוכים האדירה ליחידת ההנעה העוצמתית מביאים לכושר האצה חסר תקדים אשר עומד מ-0 ל-100 קמ"ש על 5.7 שניות בלבד ולמהירות מרבית בת 230 קמ"ש.
 
נתוני צריכת דלק ממוצעים
מי שחושק ברכב עוצמתי דוגמתי דגם הסטביליו אשר מתהדר ביחידת הנעה עוצמתית, גדולה וחזקה כל כך אשר מספקת ביצועים מרשימים שכאלה, לוקח וודאי בחשבון שלא מדובר ברכב חסכוני במיוחד, ובהתאם לציפיה נורמטיבית זו מציג דגם הסטביליו נתוני צריכה משולבים, על פי נתוני היצרן הרשמיים צריכת דלק אשר עומדת על 14.3 ק"מ לליטר בממוצע. בנסיעה בפועל נתוני צריכת דלק אלה אף גדלים ועומדים על כ-9.8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ממוצעת, אך עדיין בהתייחס לנתוני האצה ולנתוני צריכת הדלק של המתחרות הרבות של דגם הסטבליו בקטגוריה, מדובר בנתוני צריכת דלק סבירים ביותר.
 
נסיעה איכותית, חלקה ועצימה
כמצופה, לחיצה על דוושת הגז של אלפא רומיאו סטלביו ממריצה את הרכב ושיושביו למחוזות גבוהים, מספקת להם רמת אנדרנלין גבוה ותחושה ספורטיבית ונמרצת למדי. המתלים בדגם הסטביליו מכויילים על צידם הנוקשה יותר, יוצרים הגנה מלאה מזעזועי הדרך למינהם ובשילוב עם הצמיגים בעלי החתך הנמוך, מתקבלת נסיעה באיכות גבוה וברוגע מושלם.  בכל הנוגע לאחיזת הכביש מתקבלת תגובה גבוה מאוד עם יכולת שינוי כיוון טובות אשר נעזרות בהגה חד בעת יכולת התגובה המהירה המאפשרת  2.2 סיבובים מקצה לקצה. האיזון החוזר טוב ומעניק תחושה טובה ביותר ממערכת הבלימה המתקדמת, מלאכת בידוד הרעשים נעשת בצורה טובה ומיושבי הרכב נחסכים כלל רעשי החוץ למעט אוושת הצמיגים הרחבים שמדי פעם מפציעה. בכל הנוגע לנסיעה בתנאי שטח ועל אף שדגם הסטביליו בהגדרתו הינו רכב פנאי שטח, קשה לומר כי הוא מסוגל להביא לביצועים כלשהם מעבר לנסיעה בדרכי כורכר או כבישים מפותלים, שם הוא ירגיש בבית ויביא לביצועים טובים.
 
עיצוב חיצוני בגינונים אירופאים
מבט חיצוני על דגם הסטלביו מגלה כי מדובר ברכב מרשים ביותר אשר מכוון בעיצובו לטעם האופייני לקהל היעד האירופאי הטיפוסי. קדמת הרכב מוכרת מיתר הדגמים המובילים של אלפא רומיאו וכוללת יחידות תאורה צרות בשילוב עם סבכה קדמית כיאה לרכב פנאי טיפוסי ופסי הגנה שחורים סביב המרכב כולו. הגריל הקדמי בנוי בצורת משולש ומשתלב בצורה נאה למדי עם הסמל של אלפא רומיאו במרכז. בצידי הרכב מצויים בתי גלגלים תפוחים במקצת וחרוצים פסי רוחב ארוכים אשר תורמים משמעותית למראה הפנאי הספורטיבי- שטחי. החלק האחורי מגושם במידה הנכונה, כולל שני אגזוזים בציפוי ניקל ופסי ניקל רחבים אשר תוחמים את החלונות האחוריים. המבנה אחורי מעט מוגבה ויוצר מראה מרשים עד מאוד. סך הכל במבט כללי לא קשר לומר שמדובר באחד הרכבים היפים ביותר בקטגוריה באופן אשר מצליח להתעלות אפילו על המצופה מדגמים בסדר גודל זה.
 
עיצוב פנימי יוקרתי ומרווח ביותר
ניכר כי מלאכת עיצוב הפנים של דגם הסטביליו נעשתה תוך מתן תשומת לב ומחשבה רבה והתוצאה המתקבלת הינה נאה ומקורית עד מאוד, קדמת הרכב כולל מסך תצוגה גדול במיוחד המשולב כחלק אחיד מהקונסולה המרכזית, הדשבורד הקדמי מעוטר בשלל גימורי עץ נאים בעלי ניחוח ספורטיבי עם אלמנטים שונים כמו גלגל הגה קטן הכולל מתג התנעה ייחודי ומנופי העברת הילוכים העשויים ממתכת גדולים מאחור. לוח מחוונים מובנה בתצורה של צמד מנהרות רחב אשר מדגיש את המותג אליו שייך הרכב ואיכות החומרים גבוה וטובה. תנוחת הישיבה במושבים הקדמיים גבוה ונוחה אם כי שדה הראיה מעט מוגבל עקב מיקומם של משטחי החלונות הקטנים וקורת ה-A הרחבה. המושבים עצמם נוחים ביותר ומספקים תמיכה סבירה עם מרווח רגליים סביר בלבד. בכל חלל הרכב פזורים שלל תאי אחסון שימושיים ונוחים, לרבות תא קירור הממוקם בין המושבים. הספסל האחורי מעט צפוף בעיקר לבעלי רגליים ארוכות אך מנגד הוא מציע פתחי מיזוג נפרדים וזוג חיבורי USB שימושיים ביותר. תא המטען בדגם הסטסיליו כולל נפח יפה בהחלט של 499 ליטר הכולל סף הטענה נמוך ורחב, שקע 12V ושני מנופים שימושיים ביותר שנועדו לקיפולה של המשענת בספסל האחורי.

רשימת אבזור מכובדת ובטיחות ללא פשרות
דגם הסטביליו משווק עם רשימת אבזור נאה ביותר אשר כוללת שלל תוספות לשדרוג חווית הנסיעה במקביל לתוספות אשר תורמות לשיפור רמת הבטיחות. רשימת האבזור כוללת מצלמה מתקדמת לנסיעה לאחור, שלל ריפודי עור, מושבים קדמיים המתכוונים בצורה חשמלית עם חימום מובנה, מפתח חכם לפתיחה פשוטה של הרכב וחישוקים קלים בקוטר של 20 אינץ'. בכל הנוגע אבזור הבטיחות מצוייד הדגםבמערך בן שש כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית אשר מופעלת במצבי חירום, אפשרות להתראה על סטייה מנתיב ומערכת תאורה דינמית אשר יוצרת מעבר בין תאורה רגילה לגבוה בעת הצורך. דגם הסטביליו משווק עם שתי רמות גימור אופציונליות- רמת המילאנו ורמת המילנו המיוחדת. רמת המילנו כוללת בנוסף לאבזור הסטנדרטי מערך תאורת קסנון, חלון גג הנפתח באופן חשמלי, חיישנים לכיוון תאורה וזיהוי הגשם, דלת תא מטען הנפתחת חשמלית, מראות צד המתקפלות חשמלית, זיכרונות למושבי הנהג, מערכת בקרת שיוט ואקלים ועוד. רמת הגימור המתקדמת יותר מוסיפה לרשימה חישוקים בקוטר של 19 אינץ', חיישני חנייה בקדמת הרכב ועוד שלל תוספות שהופכות את הנסיעה למהנה ובטוחה לאין שיעור.
מחיר משוער
319,900 - 384,900
שנות אחריות
שנתיים
מבחני ריסוק
צריכת דלק
12.3
יתרונות
חסרונות
עיצוב חיצוני
מחיר
ביצועים
צריכת דלק
התנהגות בכביש
נוחות נסיעה

תת דגמים

וידאו

דגמים מתחרים

השוואת רכבים

חוות דעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
כתבות חדשות על אלפא רומיאו סטלביו
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר