השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר
סיאט אטקה
Seat

מידע

סיאט אטקה
רכב הפנאי הספרדי החדש
סיאט אטקה הינו רכב הפנאי הראשון מבית היוצר של המותג הרכב הספרדי סיאט, הוא מצטרף באיחור אופנתי לרשימת יצרניות הרכב המציעות רכב פנאי קומפקטי במרכב קרוסאובר, קטגוריה שתופסת תאוצה רבה בשנים האחרונות. בדומה למרבית דגמי סיאט אשר קרויים של שמם של ישובים שונים ברחבי ספרד, גם שמו של דגם האטקה קרוי על שמו של כפר קטן במחוז סרגוסה שבמדינת אראגון שבספרד. מבט חיצוני על דגם האטקה עשוי לעורר תחושה מוכרת, שכן הוא מזכיר במידה רבה את דגם הלאון של סיאט בגרסה מוגבהת וגם בעיצוב פנים הרכב נלקחו אלמנטים שונים מהלאון. דגם האטקה מבוסס  על פלטפורמת ה- MQB המוצלחת של קבוצת פולקסווגן עליה מבוסס גם דגם הגולף האהוב ונחשב הוא  לאח הקטן של דגם הפולקסווגן טיגואן, אשר חולק עמו את מרבית המכלולים המכאניים אך נבדל ממנו במידות, במחיר ובנתוני המנוע ועל כן פונים הם לקהלי יעד שונים לחלוטין. 
 
היצע מנועים ותיבות הילוכים מתקדם
דגם האטקה משווק עם מבחר עשיר של מנועי טורבו בהספקים משתנים אשר נעים בין 115 כוח סוס ועד ל-190 כוח סוס. המנוע הבסיסי הינו מנוע TSI  בנזין בנפח של 1.0 ליטר בעל שלושה צילינדרים, מנוע זה משודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד. גרסה נוספת הינה בנפח מנועי של 1.4 ליטר טורבו ACT בעל שני צילנדרים בלבד בהספק מירבי של 150 כוח סוס, דגם זה משווק עם תיבת הילוכים ידנית או לחילופין עם תיבת 7 הילוכים DSG, כמו כן מתאפשרת בחירה בין הנעה קדמית להנעה כפולה. בנוסף מוצע דגם האטקה עם שתי גרסאות דיזל איכותיות, הראשונה כוללת מנוע  בנפח של 1.6 ליטר TDI המספק 115 כוח סוס והשנייה, בעלת מנוע בנפח של 2.0 ליטר TDI אשר מוצע בשני הספקים שונים של 150 כוח סוס ו-190 כוח סוס בעלי הנעה קדמית או כפולה. נכון ליום השקתו במחוזותינו, מוצעות לשיווק רק חלק מהגרסאות המנועיות, אך בעתיד הקרוב צפויות כולן להגיע לישראל.
 
נתוני צריכת דלק איכותיים
נתוני צריכת הדלק הרישמיים של דגם האטקה על פי היצרן עומדים על כ-20.4 ק"מ לליטר, בפועל צריכת הדלק גבוה יותר במידת מה ועומדת על 20-23.2 ק"מ לליטר בקרב מנועי הדיזל ובין 16.1-18.9 ק"מ לליטר בקרב מנועי הבנזין לערך בנסיעה משולבת רגועה המשלבת בין כביש עירוני וכביש ביענירוני. נתוני צריכת הדלק האיכותיים מתקבלים הודות לשילובם של מספר פרמטרים ובינהם הטכנולוגיה המתקדמת בה הם מצוידים שתפקידה להביא לניתוק הצילנדרים בזמן שיוט שמטרתה היא להביא לחיסכון אפקטיבי בצריכת הדלק ולשימוש הנרחב שנעשה ביחידות אלומניום קלות משקל המאפשרות לרכב לחסוך בצריכת האנרגיה.
 
נוחות נסיעה וביצועי כביש
דגם האטקה מציג נסיעה שקטה, בטוחה ורגועה הכוללת אחיזת כביש טובה למדי המספקת לנהג את מידת הביטחון המרבי לה הוא נדרש, בזכות זווית הגלגול הקלה והגבוה של ההגה לא מורגש עומס מיותר בזמן פניות ומתאפשר כושר תמרון רב גם בכבישים עירוניים הדורשים מהירות תגובה ויציבות רבה. פעולת המתלים הטובה חוסכת מהיושבים בתא הנוסעים את רעשי החוץ וזעזועי הכביש המיותרים. במרבית הגרסאות המנועיות מתאפשרת הבחירה בין מצבי נהיגה שונים לרבות מצב "ספורט", מצב "חסכוני" ומצב "אישי" אשר מאפשר הוספה מעטה של משקל להגה ובכך עולה מידת ההתאמה של מאפייני הנהיגה לנהג עצמו.
 
עיצוב קלאסי עם אוריינטציה ספורטיבית
כאמור, עיצובו של דגם סיאט אטקה שואב השראה מדגם הלאון המשתייך לקטגוריית המשפחתיות אך כולל הוא אלמנטים ספורטיבים וקשוחים כמתבקש מרכב פנאי מסוג זה. מידותיו עומדות על 4,363 מ"מ אורך, 1,841 מ"מ רוחב, 1,601 מ"מ גובה ו2,638 מ"מ בסיס גלגלים. על אף שבהשוואה לרכבי פנאי רבים נחשבות מידותיו של אטקה לקטנות ביותר, אין הדבר אינו פוגע במרווח של תא הנוסעים המאפשר ישיבה נוחה לשלושה מבוגרים בספסל האחורי ומרחב רב במושבים הקדמיים. גג הרכב מעוגל וכולל פסי אורך רחבים שיורים מראה "שטחי" קשוח כיאה לכלל רכבי הסגמנט. סביבת הנהג מותאמת גם היא לנוחות המירבית של האוחז בהגה, היא מרווחת ונוחה ביותר, קונסולת הנהג כוללת מסך מגע בגודל של 8 אינץ', פתחי מיזוג אויר בולטים ומתגי התפעול מציגים הנדסת אנוש טובה ונעימה לעין, זווית ישיבת הנהג נוחה וגבוה מספקת לנהג זווית ראיה טובה על לכל כיווני הדרך. תא המטען הרחב מציג שטח פנים שימושי ונוח עם נפח נאה ביותר אשר נעמד על 510 ליטרים וכולל ווים ופתרונות אחסון רבים ונוחים ביותר.
 
אבזור רב ורמת גימור טובה 
דגם האטקה משווק בארבע גרסאות אבזור מתקדמות ואיכותיות, הגרסה הבסיסית ביותר היא הגרסה הקרויה "סטייל" כוללת מסך מגע של 5 אינץ' מערכת שמע איכותית, חישוקי 17 אינץ' מושבים בריפוד ייחודי ועוד. הגרסה האמצעית ששמה הוא גרסת ה"סטייל פלוס", גרסה זו מציגה מסך מגע גדול יותר של 7 אינץ' ותוספת של מעכת התראה על רכב חוצה מאחור. גרסת אבזור נוספת המוצעת לדגם האטקה היא גרסת ה"אקסלנס" אשר בנוסף לתוספות הקיימות בשתי הגרסאות הקודמות מציעה גם חלון גג פנורמי, מערכת דינמיק דרייב המאפשרת בחירה בין ארבע מצבי נהיגה, הנעה ופתיחת דלתות ללא מפתח, מושבי ספורט עם הריפוד המחיוד של סיאט, חישוקים 18 אינץ' ועוד. הגרסה הבכירה ביותר היא גרסת ה"אקסלנס פלוס" אשר מציעה בנוסף ליתר התוספות שהוזכרו אפשרות לפתיחת דלת תא המטען על ידי תנועת רגל מתחת לפגוש האחורי, מושבים חשמליים מחוממים, מערכת שמע משודרגת, מצלמת 360 מעלות המציגה מידע מלא על גבי מסך הרכב, חישוקי 19 אינץ' ועוד.
 
בטיחות כערך עליון
כיאה לכלל רכבי סיאט אשר מצטיינים ברמת הבטיחות שלהם, גם דגם האטקה מאובזר בשלל תוספות ואביזרים שנועדו לשפר ולהעלות את רמת הבטיחות, אביזרים אלה המשווקים כסטנדרט בכל רמות האבזור כוללים, בין היתר, מערך מתקדם של 7 כריות אויר בטיחותיות ומתג ייעודי לביטולם, מערכת התרעה על עייפות הנהג, התראה על קירבה לעצמים, מערכת בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב לרבות תיקון מיקום, מערכת לזיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמה בעלת פונקציית תצוגת מעוף ציפור לחניות ועוד. בנוסף זכה דגם האטקה לציון מקסימלי של 5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2016.
 
תג מחיר אטרקטיבי למדי
דגם האטקה משווק עם תג מחיר אטרקטיבי למדי המשתנה בהתאם לרמת הגימור ולנפח המנוע, רמת הגימור הבסיסית "סטייל" מוצעת במחיר של 140 אלף ₪, גרסת ה"סטייל פלוס" משווקת בעלות של 146 ₪, גרסת האקסלנס משווקת בעלות של 166 אלף ₪ והגרסה הבכירה גרסת ה"אקסלנס פלוס"משווקת בעלות של 188 אלף ₪. בעבור רבים מהנהגים הפער בין רמות הגימור השונות זניח למדי ונחשב למשתלם ביותר שכן ככל שעולה רמת הגימור משתפרת במידה ניכרת חווית הנסיעה. דגם האטקה מציג את מיטב הקידמה הטכנולוגית של עולם הרכב ועל כן נחשב הוא לאופציה מצויינת בעבור חובבי ג'אנר מכוניות הפנאי. האטקה מתאימה מאוד למשפחות הנדרשות למקום רב לאחסון או ליחידים בעלי חיבה לנסיעות שטח קלות ומהנות במיוחד.
מחיר משוער
139,000 - 187,900
שנות אחריות
2
מבחני ריסוק
צריכת דלק
18.8
יתרונות
חסרונות
בטיחות
ללא יכולת שטח
צריכת דלק
גודל
מחיר

תת דגמים

וידאו

דגמים מתחרים

השוואת רכבים

חוות דעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
כתבות חדשות על סיאט אטקה
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר