בתחילת אוגוסט הבאנו לכם את כל המידע אודות הסיאט לאון קופרה החדשה שיצאה. הקופרה ההיא הביאה איתה מנוע בנפח 2.0 ליטר טורבו עם הספק יפה של 280 כוחות סוס, מה שהציב אותה כמתחרה ראויה מול פולקסוואגן גולף GTI, רנו מגאן ספורט, אלפא רומאו ג'ולייטה תלתן ירוק ועוד רבים וטובים. כעת, בשבוע האחרון, נחשפו מספר איורים המבשרים על דגם משופר ומוקצן של הדגם הנקרא סיאט לאון קופרה 290. פשוטו כמשמעו- 290 כוחות סוס. למעשה היצרנית הספרדית הוסיפה לדגם עוד עשרה כוחות סוס שהביאו את הקופרה למתן ביצועים ונתונים לא רעים בכלל בסגמנט.
סיאט לאון קופרה 290
סיאט לאון קופרה 290
לב העניין
מתחת למכסה המנוע מותקנת תחנת כוח בנפח 2.0 ליטר טורבו Tsi, שכמובן גם הוא זכה לסעפות יניקה ופליטה מחודשות ומשופרות, שמביאים 10 כוחות סוס נוספים לעומת הקופרה הרגילה. מכאן, הלאון קופרה 290 מביאה איתה מומנט של 35.8 קג"מ מ 1,600 סל"ד, שמציב אותה כמתחרה ישירה אל מול הרנו מגאן RS 275 החדשה. מסיאט נמסר כי הלאון 290 מאיצה ממצב עמידה ל- 100 קמ"ש ב 5.7 שניות בגרסת ה DSG וב- 5.8 שניות בגרסה הידנית בעלת שישה ההילוכים, כאשר מהירותה של הלאון מוגבלת אלקטרונית ל- 255 קמ"ש, עם צריכה דלק לא רעה של 13 ק"מ לליטר בנזין.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
קצת טכניקה
בסיאט לאון קופרה החדשה מותקנת מערכת דיפרנציאל מוגבל החלקה שמזרים את הכוח לצמד הגלגלים הקדמיים של הרכב. בנוסף, ה- 290 נהנת ממערכת מתלים אדפטיבית DCC, עליה הנהג יכול לשלוט מ"תא הטייס" באופן אישי. כמו כן, מערכת השליטה הזו, מעבר לכיול המתלים, משפיעה גם על תגובת המצערת, מערכת ההיגוי וכמובן על יחסי ההעברה של תיבת ההילוכים. 
למי שהנתונים והביצועים האלו לא מספיקים, יכול לרכוש בתוספת תשלום את ערכת ה- Sub8, הכוללים בלמים מוגדלים, צמיגים בחתך ספורטיבי יותר, וחישוקים בעיצוב ייחודי לדגם. 
מנוע 2.0 טורבו עם 290 כ
מנוע 2.0 טורבו עם 290 כ"ס
בישראל???
סיאט לאון קופרה 290 מתומחרת במחיר גבוה יותר מהדגם הרגיל של הקופרה. באירופה, ככל הנראה, היא תינתן בתמור ל 30,000 יורו. בנוגע לישראל הקטנה, בשלב זה, צ'מפיון מוטורס, יבואנית המותג, נמצאת במגעים ובבירורים אל מול היצרנית, שכן, רק לאחרונה הרכב קיבל חשיפה. מה שנותר לנו הוא לקוות לטוב.