השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר
סיטרואן C אלייזה
citroen

מידע

סיטרואן C אלייזה
סיטרואן C אליזה - משפחתית אמינה לשנים ארוכות
נציגתה של סיטרואן בקטגוריית המשפחתיות הקטנות היא לא אחרת מאשר ה-C אלייזה אשר נחשבת לתאומה של דגם ה-301 מבית היוצר של פיג'ו ומטרת ייצורה המקורית הייתה להביא לסיטרואן דריסת רגל בשווקים בהם לא הייתה מיוצגת כלל עד לאותה העת בכללם  שוק המשפחתיות המוזלות ובמדינות נוספות ובראשם השוק הסיני האטרקטיבי. דגם ה-C אלייזה מבוסס על הפלטפורמה המוצלחת של דגם ה-C3, מימדיו תואמים את המידות הסטנדרטיות האופייניות לקטגוריה ובכלל זה אורך של 444 ס"מ ובסיס גלגלים של 265 ס"מ והיצע המנועים ותיבות ההילוכים שלו מגוון ומתקדם ביותר וכך גם רמות הגימור ורשימות האבזור, הוא נחשב לתשובה האולטימטיבית מצידה של סיטרואן לדגמים מובילים לרבות היונדאי i25 אקסנט, מאזדה 2 סדאן, רנו גראנד קופה, אופל אסטרה, מיצובישי לאנסר ועוד ומהווה אלטרנטיבה טובה ביותר לקהלי יעד מגוונים ביותר לרבות משפחות המחפשות אחר רכב אמין ונוח לנסיעה, ציבור הנהגים הצעיר אשר אינו מעוניין להתפשר על רכב בעל עיצוב רענן וביצועי כביש ואף לציבור הנהגים המבוגר המחפש אחר רכב בטיחותי וחסכוני בכל הנוגע לצריכת הדלק. בשנים האחרונות זכה דגם ה-C אלייזה להצלחה חסרת תקדים בקרב ציי רכב רכבים וזאת לאור יתרונותיה הברורים ובראשם מחירה האטרקטיבי ביחס למתחרותיה. 

היצע יחידות הנעה חזק ומגוון
סיטרואן C אלייזה משווק עם שלוש גרסאות מנועיות חזקות ואמינות במיוחד, גרסת הבסיס כוללת מנוע בנזין בנפח של 1.2 ליטר אשר מספק 72 כוח סוס, ושתי גרסאות בנפח גדול יותר של 1.6 ליטר כשהאחד הוא מנוע בנזין המספק 92 כוח סוס והשני הוא מנוע טורבו דיזל המספק 115 כוח סוס ומומנט מרבי של 15.3 קמ"ג. יחידות ההנעה משודכות לתיבות הילוכים מתקדמות ביותר כאשר גרסת המנוע בנזין משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבע הילוכים אשר מעבירה את הכוח היטב אל הגלגלים הקדמיים ואילו גרסת הדיזל משודכת לתיבת 5 הילוכים ידנית אשר מתוזמנת בצורה יעילה וחלקה. 

התנהגות נסיעה טובה ונוחות רבה על גבי הכביש
שלל יחידות ההנעה המוצעות בדגם ה-C אלייזה נחשבות לגמישות ודינאמית ביותר, הן עובדות בצורה מושלמת עם תיבות ההילוכים ויוצרות יכולות זרימה גבוהות בזמן הנסיעה. בכל הקשור להתנהגות הכביש נחשבת ה-C אלייזה לסטנדרטית ביותר, מחד היא אינה מעוררת וקיצונית בשום צורה, הנסיעה נחשבת לרגועה ונינוחה בלבד ומאידך היא משרה תחושת ביטחון טובה אשר באה לידי ביטוי ברמת אחיזה גבוה על גבי הכביש אשר כוללת היגוי ארוך ונאה, רמת רעשי רקע סבירה ונסיעה טובה ונעימה מהרגיל. כיול המתלים בדגם ה-C אלייזה מעט נוקשה מהמצב הרצוי וניכר כי הדגם נעדר מיכולות הרכות והשיכוך שבדרך כלל אופיינים לדגמי סיטרואן השונים אך אף על פי כך, צולח הוא במלאכת בלימת זעזועי הכביש ופגעי השטח הקיימים.

נתוני צריכת דלק אטרקטיביים למדי
דגם ה-C אלייזה מציג נתוני צריכת דלק אטרקטיביים ביותר אשר בהתאם לנתוני היצרן הרשמיים עומדים על כ-24.4 ק"מ לליטר בממוצע. בעת נסיעה בפועל נתוני צריכת הדלק גבוהים יותר ועומדים על כ-15.4 ק"מ לליטר לערך בנסיעה ממוצעת רגועה, נתון רחוק ביותר מהנתון הרשמי של היצרן, אך עדיין מדובר ברכב חסכוני ודל בצריכת דלק ביחס לרכבים המתחרים בקטגוריה. נתוני צריכת דלק אטרקטיביים אלה מתקבלים הודות למשקלו הנמוך באופן יחסי של הרכב כמו גם הודות לעבודתה היעילה של תיבת ההילוכים המתוזמנת להעברת הילוך נכונה ללא משיכה מיותרת אשר יוצרת עליה הכמויות הדלק.
 
עיצוב חיצוני קלאסי ומרשים
בעיצובו החיצוני ניכר כי דגם ה-C אלייזה הינו רכב מרשים וקלאסי ביותר אשר מציג פרופורציות נאות ונכונות למדי, חזית הרכב מזכירה במידה רבה את דגם ה-C4 של סיטרואן וכוללת יחידות תאורה חדשניות ונאות, קוי המתאר החיצוניים שלה מעוגלים ורכים והגג העליון נקי וחף מאלמנטים עיצוביים מיוחדים למעט עיטורי כרום ונגיעות עיצוביות שונות. חלקו האחורי של הרכב מעט מוגבה ביחס לחלקו הקדמי ובכך מעניק הוא לרכב קריצה צעירה ומעט ספורטיבית, בנוסף הרכב כולו מעוטר בנגיעות רבות של פסי כרום ועיטורים עיצוביים מעניינים ביותר אשר הופכים את הרכב לנאה למדי ושוברים את הקלאסיות האופיינית לו.

עיצוב פנימי שימושי ונעים לעין
כבר מרגע הכניסה הראשוני אל תוך תא הנוסעים ניכר היטב כי דגם ה-C אלייזה מתהדר במרווח פנימי נאה ביותר, הן ליושבים בקדמת הרכב והן ליושבים בספסל האחורי אשר מסוגל לאכלס לפחות 3 מבוגרים בקלות רבה תוך שמירה על נוחות מירבית ומרווח ברכיים טוב למדי אשר מאפשר ישיבה של מבוגר ממוצע. חלקו הקדמי של הרכב מציג הנדסת אנוש טובה ביותר אשר כוללת מתגי חלונות הממוקמים במקום ייחודי וסביבת נהג נוחה ונעימה לשימוש במרכזה מצוי מסך מגע גדול ומתגי תפעול מושכלים ונוחים לתפעול שוטף תוך כדי נהיגה, פתחי איוורור נאים וגדולים. החיסרון הממשי עימו מתמודד תא הנוסעים של דגם ה-C אלייזה הם משטחי הפלסטיק השחורים הממוקמים מעל הדשבורד הקדמי אך הם בטלים לחלוטין ביחס לאיכות החומרים הגבוה ולאיכות ההרכבה ביתר חלקי תא הנוסעים כך שהתוצאה הכללית המתקבלת היא של תא נוסעים נאה ומהודר לחלוטין באופן שאינו הנופל מרכבי פרמיום רבים ואיכותיים למדי. הודות לבסיס הגלגלים הגדול באופן יחסי נהנה דגם ה-C אלייזה מתא מטען גדול ביותר אשר כולל נפח אדיר של 507 ליטר עם מפתח הטענה צר באופן יחסי ואפשרות להגדלה של נפח התא על ידי קיפולה של שורת המושבים האחורית.

רמת אבזור נאה וכדאית
דגם ה-C אליזה משווק בארץ במספר רמות אבזור נאות אשר כוללות רשימה ארוכה של אביזרים ותוספות נאות ובכללם קונסולה מרכזית בעלת מחשב דרך יעיל ונוח לשימוש, משענת יד נוחה לנהג אשר הופכת את השימוש ברכב לנוח ונעים הרבה יותר, חיבורים לדיבורית בלוטוס מקורית, מערך חיישני רוורס מתקדמים, אופציה לפתיחה של תא המטען על ידי שלטה הרכב, חיבורי AUX וUSB מלאים, מערכת שמע מקורית ועוד שלל תוספות ואבזור אשר הופכים את השימוש ברכב לאיכותי, מהנה ובלתי נשכח. גרסאות האבזור הפרימיום אשר מוצעות בתוספת מחיר מינורית מעלות ואף משפרות עוד יותר את חווית הנסיעה ואיכות הדרך. רמת האבזור המכובדת הופכת את דגם ה-C אלייזה לאחד הדגמים המעניינים בקטגוריה ולאופציה עדיפה על פני המתחרות הרבות 

רמת בטיחות ניכרת
בדומה ליתר הדגמים המובילים מבית היוצר של יצרנית הרכב סיטרואן גם דגם ה-C אליזה נחשב לרכב בטיחותי ביותר שכן הוא כולל רשימת אבזור בטיחותי ארוכה ומרשימה ובכללה מערך בן 4 כריות אויר מתקדם אשר כולל אופציה לביטול פעילותם במידת הצורך והדרישה, מערכת בקרת שיוט אשר כוללת אופציה להגבלת מהירות הנסיעה ומסייעת להורים לשמור על בטיחות נהיגת ילדיהם, בשווקים מסויימים ישווק הדגם גם עם מערכת ניווט לוויינית הכוללת מסך מגע ועוד שלל תוספות שהופכות אותו לרכב בטיחותי ביותר. ציוניו של דגם ה-C אלייזה במבחני הריסוק האירופאים טרם פורסמו אך בהתחשב בכלל הרכבים מבית היוצר של סיטרואן יש להניח כי מדובר ברכב בטיחותי למדי.
מחיר משוער
החל מ 85,990
שנות אחריות
3 שנים
מבחני ריסוק
צריכת דלק
18.8
יתרונות
חסרונות
נוח
איכות חומרים
מרווח
אמינות
זול

תת דגמים

וידאו

דגמים מתחרים

השוואת רכבים

חוות דעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
כתבות חדשות על סיטרואן C אלייזה
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר