המשבר שפולקסוואגן עוברת הוא הזדמנות פז ליצרניות מתחרות לנצל את רגע ולהניף עצמן גבוהה במדד האמינות שלהן אל מול הצרכן. כך למשל עשה קונצרן הרכב הצרפתי פיג'ו- סיטרואן. הקונצרן פרסם כי החל משנה הבאה יפורסמו נתוני צריכת דלק אמתיים של הדגמים המצוידים המנועי דיזל. המבחנים יבוצעו על ידיי גוף עצמאי בלתי תלוי וכך למעשה הנתונים שיבואו יזכו לאמינות מקסימלי מצד הציבור.

חוקים חדשים בבית היוצר של פיג'ו-סיטרואן
ז'אן בפטיסט, ראש מחלקת הכספים בקונצרן פיג'ו- סיטרואן, מסר כי הקונצרן מודע לכך שמצבו ביחס לשאר היצרניות נחשב לטוב. החברה מתכוונת לנצל את הסולידריות מהציבור והביא להם את הנתונים הכי אמתיים אודות הרכבים של הקונצרן. בנוסף נמסר מהחברה לסוכנות הידיעות 'בלומברג' כי החברה PSA מעולם לא השתמשה בצ'יפים כאלו או אחרים המנטרים את נתוני פליטת המזהמים בדגמים כמו שנעשה בפולקסוואגן.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את
תקנון האתר
בפטיסט מוסיף ואומר כי קונצרן פיג'ו- סיטרואן מובילה את תעשיית מנועי הדיזל הנקיים ושדגמי הדיזל של הקונצרן אף מפחיתות את זיהום האוויר בעזרת פילטרים מזה 11 שנים, הרבה לפני הוצאת התקנים האירופאים החדשים. "מנועי הדיזל שלנו מצוידים בבקרות SCR וזו הדרך הטובה ביותר להפחית את מדד ה- NOx". למען הרחבת הידע, SCR הן ראשי תיבות של "Selective Catalytic Reduction". מה גם, שמנועי דיזל אמנם פולטים פחות CO2 לעומת מנועי בנזין, אך פולטים יותר NOx.
אירופה כמו באירופה מוצפת רכבי דיזל של יצרניות כאלו ואחרות. לפי בפטיסט, נתח רכבי הדיזל של פיג'ו- סיטרואן תופס כ 65% מהשוק רכבי הדיזל האירופאי. למרות זאת, פיג'ו ניצבצ מול זכוכית מגדלת ביקורתית מאוד מצד הרגולטורים שדורשים ירידה בשימוש בסולר.
בעקבות הצעד של פיג'ו- סיטרואן, בודקים באיחוד האירופי אם ניתן ליישם תקנה זהה לזו של היצרנית לגבי שאר היצרניות.