המשבר הכלכלי שפקד את ארצות הברית ואירופה בשנים האחרונות פגע בתעשיית הרכב בצורה די משמעותית. יצרני הרכב השונים מחפשים לייצר דגמים שונים שייתנו לצרכנים במדינות עם קשיים כלכליים את היכולת לרכוש מכוניות חדשות ופשוטות שיימלאו את הצרכים שאנחנו מחפשים.
סיטרואן הודיעה השבוע שהיא תשיק בקרוב דגמים זולים ופשוטים בעלי מחירים מאוד אטרקטיביים לעולם הרכב.

סיטרואן C3 תקבל מחליפה זולה יותר
מכוניות זולות ופשוטות לפסי הייצור
כשאנחנו בישראל חושבים על מכוניות זולות אנחנו חושבים על מכוניות מיני כמו
סיטרואן C1 או סוזוקי אלטו, אך למעשה הכוונה של סיטרואן היא אינה מכוניות מיני קטנות אלה מכוניות בעלות איכות חומרים נמוכה, עיצובים פשוטים מאוד ובדרך כלל גם עם מנועים מאוד בסיסיים. סיטרואן בעצם מחקה את יצרניות הרכב השונות בעולם שהביאו מותגים שונים על מנת לייצר דגמים זולים עבור הציבור. דוגמה לכך היא רנו שהחזירה את הדאצ'יה וניסאן שהחזירה לפעילות את הדאטסון.
דאטסון גו
לישראל הגיעה לא מזמן מיצובישי ספייססטאר שעל הנייר עומדת בקריטריונים של רכב פשוט וזול אך על הכביש מתברר שזו מכונית איכותית מאוד שמצליחה להביא למספרי מסירות יפים מאוד בישראל. לפני מספר שבועות הוצגה בהודו מכונית פשוטה נוספת הנקראת דאטסון גו והיא בדיוק הדוגמא לסדרת C של סיטרואן.

סיטרואן DS5 המפוארת
חטיבת DS של סיטרואן
הודעה נוספת של סיטרואן הייתה הפיכתה של חטיבת היוקרה של החברה ה-DS לחטיבה עצמאית הנפרדת מסיטרואן. מהלך זה של אנשי סיטרואן יעניק לחטיבת DS את היכולת לעצב דגמים חדשים ללא כל קשר בין הדגמים הסטנדרטיים של החברה. חטיבת היוקרה הציגה עד כה לעולם שלושה דגמים והם
סיטרואן DS3, DS4 ו- DS5.