המכות בענף הרכב לא מפסיקות להגיע, בחודש אוגוסט הקרוב צפוי לעלות המס הירוק המעודכן ובכך מחירם הרבה מאוד רכבים בישראל יעלה וגם אחרי שכבר פורסם שמחירי הדלק יעלו שוב בתחילת חודש הבא. כעת יש דיווחים על כך שמחירי האחזקה של רכבי הליסינג בישראל יעלו גם הם, שתי תקנות הנוגעות לענף ה
ליסינג ייגרמו לחברות הליסינג לשלום יותר מיסים וכך ככל הנראה גם הצרכנים ייפגעו בצורה משמעותית.

האם הצרכנים יאלצו לשלם יותר?
מס על מכירת רכב ליסינג
וועדת הכספים בחנה את שוק הליסינג בתקופה האחרונה והמסקנה הראשונה שלה הייתה שחברות הליסינג השונות צריכות לשלם מיסים למדינה על מכירת רכבים שסיימו את תקופת הליסינג שלהם. כלומר, מכונית אשר הייתה בתקופה של 3 שנים אצל לקוח או חברה יוצאת לשוק ונמכרת כרכב יד שנייה מחברת ליסינג. עד כה חברות אלה לא שילמו מס על רכב זה אך מעתה ככל הנראה יחויבו בתשלום.
חברות הליסינג הקטנות בבעיה
השינוי השני שצפוי לעלות את מחירי המס של חברות הליסינג הוא שינוי בשיעור הפחת של הרכבים. בשנים האחרונות היו רכבי ליסינג בעלי שיעור פחת של 20 אחוזים בשנה ובחל מהתקופה הקרובה יהיה השיעור של 16 אחוזים בלבד. מומחים בענף הרכב דואגים לחברות הליסינג הקטנות יותר שתשלום מיסים יכול לפגוע בהן יותר מפני שתזרים המזומנים שלהם עלול לרדת.

לא צפוי להיות האטה בליסינג בישראל
משפחתיות חדשות בדרך לליסינג
אם מסתכלים על התמונה הרחבה יותר חברות הליסינג מודעות לכל מה שמתרחש סביבן ויודעות שעליית המחירים צפויה להביא לקוחות רבים פשוט לבחור שלא לרכוש רכבים חדשים ולהיכנס לעסקאות ליסינג ולכן ייתכן שהעלייה הצפויה תהיה מזערית בלבד. חברות הליסינג קיבלו חיזוק משמעותי כעת עם כניסתה של
סובארו אימפרזה החדשה לשוק זה ובתקופה הקרובה נראה גם את ה
טויוטה קורולה החדשה וגם
מאזדה 3 החדשה נמצאת מעבר לפינה.