מאזדה 3 - המשפחתית המושלמת לנסיעה נוחה ובטוחה
Mazda 3, המשפחתית האולטימטיבית והאהובה מבית היוצר של יצרנית הרכב היפנית, מככבת מזה שנים רבות בצמרת טבלאות מכירות הרכבים המשתייכים לקטגוריה שכן היא מציעה את השילוב האולטימטיבי הכולל עיצוב נוח ופרקטי, אמינות ואיכות לאורך שנים ותג מחיר אטרקטיבי למדי. ביוני 2013 הציגה מאזדה לעולם את הדור השלישי והמשודרג של המאזדה 3 בתערוכת הרכב השנתית באוסטרליה ויצרה באופן מיידי הדים רבים בעולם הרכב כולו. מאזדה 3 משווקת בשני מרכבים- סדאן והאצ'בק ובמסגרת עדכון הדור החדש זכתה היא לעיצוב חדש, מרהיב ביופיו, המזכיר במידת מה את אחיה הגדול- דגם המאזדה 6 בעל המראה היוקרתי עם הקריצה הספורטיבית. עדכונים נוספים שהוכנסו במסגרת העדכון האחרון מתייחסים ליחידה המנועית המאפשרת ביצועי כביש מרהיבים, מערך אבזור עשיר ומשתלם וחיסכון ממשי בצריכת הדלק. ביולי 2016 הכריזה יצרנית הרכב מאזדה על מתיחת פנים נוספת שעתידה להגיע למחוזותינו בשלהי שנת 2017.
יחידה מנועית חזקה ועוצמתית
הדור השלישי מאזדה 3 משווק בישראל עם היצע עשיר מאוד של כ-5 מנועים שונים לרבות שני מנועי דיזל בנפחים איכותיים של 1.5 ליטר המספקים 105 כוח סוס ו-2.2 ליטר המספק 150 כוח סוס ושלושה סוגים של מנועי בנזין בנפח אחיד של 1.5 ליטר בהספקים שונים של 100 כוח סוס, 120 כוח סוס ו165 כוח סוס. בשוק היפני משווקת מאזדה 3 בגרסה נוספת בעלת מערכת הנעה היברידית המוכרת מרכבי טויוטה, אך טרם נמסר צפי להגעתה של גרסה זו. כלל יחידות ההנעה של המאזדה 3 נסמכות על טכנולוגיית ה"סקיי אקטיב" הייחודית של מאזדה ומשודכות לתיבת הילוכים אוטומטית בת 6 הילוכים אשר מציגים כושר האצה מרשים מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-8.9 שניות בלבד, נתון שנחשב למרשים מאוד בהשוואה למתחרותיה לקטגוריה אשר גודלן מעקב את כושר ההאצה שלהם.
ביצועי כביש מרשימים למדי
השילוב המוצלח של תיבת ההילוכים האיכותית עם טכנולוגיית ה"סקיי דרייב" מאפשר ניצול טוב במיוחד של שלדת הרכב בעלת המבנה הספורטיבי, כך שמתקבלת איכות נסיעה גבוה במיוחד ביחס למקובל בקטגוריית המשפחתיות. כיול המתלים במאזדה 3 נחשב לנוקשה במידת מה, אך יחד עם זאת למרוסן במיוחד באופן המעניק לנהג תחושת שליטה ובטחון מקסימלי. התנהגות הכביש הכללית רהוטה ומאוזנת ביותר, מיושבי פנים הרכב נחסכים באופן מלא זעזועי הכביש, רעשי המנוע ורעשי הרוח המיותרים. ההגה הרך מציג יכולת ריסון גבוה באופן שאינו פוגע ביכולת הדינאמית ומספק כושר תמרון רב בעת נסיעה עירונית בה נדרש הנהג לתמרון רב בין רחובות העיר הצרים ועומסי התנועה הכבדים וכמו כן בנסיעה בינעירונית ארוכה.
נתוני צריכת דלק משופרים
הדור השלישי של המאזדה 3 מציג שדרוג משמעות בכל הנוגע לצריכת הדלק, בהתאם לנתונים הרשמיים של יצרן, דגם ה-1.5 ליטר צורך בממוצע 18.1 ק"מ לליטר, בפועל צריכת דלק תהא גבוה יותר ותעמוד על כ-13 ליטר לקילומטר, אך עדין מדובר בנתונים סבירים בהשוואה למתחרותיה לקטגוריה. הגרסת המנוע הבכירה צורכת בממוצע 17.5 ק"מ לליטר בהתאם לנתוני היצרן הרשמיים ובפועל צורכת כ14 ליטר לקילומטר לערך. נתוני צריכת דלק משופרים אלה מתקבלים הודות ליכולותיה הגבוהות של תיבת ההילוכים המציגה כושר העברת הילוכים מתוזמן ויעיל באופן החוסך בצורה מקסימלית את צריכת הדלק.
עיצוב חיצוני מרהיב ביופיו
גרסתה החדשה של המאזדה 3 זכתה לעיצוב מרשים מאוד המזכיר בקווים הכללים שלו את עיצובם של מכוניות יוקרה רבות, חזית הרכב עוצב בצורה אגרסיבית, צידיי הרכב חרוצים קווי רוחב ספורטיבים מרשימים ותפיחות בולטות מעניקות לו מראה דינמי ומודרני מאוד. הפגוש הקדמי, אשר עוצב מחדש בשדרוג האחרון, כולל גריל רחב ובולט הכוללת מסגרת כרום עבה התורמת למראה כללי, פנסי הרכב כוללים תאורת לד אדפטיבית ופנסי איתות אינטגרליים מיוחדים. מידות הרכב הוגדלו בצורה משמעותית עקב הגדלתו של בסיסי הגלגלים ותא המטען גדול המימדים, מציג מפתח הטענה רחב ונוח במיוחד.
תא נוסעים משודרג ומשופר
תא הנוסעים של דגם המאזדה 3 נחשב מאז ומתמיד, עוד בטרם השדרוג האחרון, לגדול, מרווח ונוח לשימוש, אך במסגרת עדכון הדור החדש השתדרג תא הנוסעים אף יותר וזכה לתוספות רבות כגון גלגל הגה חדש, גרפיקה חדישה ובולטת בלוח המחוונים, בלם יד חשמלי מיוחד אשר החליף את הבלם המכאני הקודם ועוד שלל תוספות עיצוביות שהופכות את המראה הכללי למיוחד ויוקרתי ביותר. קונסולת הנהג המרכזית הממוקמת בין המושבים כוללת מחזיקי כוסות בעיצוב מיוחד ומשענת חדישה ואגרונומית משפרת משמעותית את רמת הנוחות ומוסיפה למראה הכללי המרשים, דיפוני הרכב הותאמו לריפודי המושבים ומתאפשרת בחירה בין שלל סוגים של שילובים מרשימים וכמו כן שודרגה תצוגת העילית של הרכב על ידי מערך תצוגה צבעונית בולטת לעין. הרחבתו של בסיס הגלגלים מאפשרת ישיבה נוחה ומרווחת עם מרווח ברכיים ניכר ושימושי כך שהספסל האחורי מותאם לישיבה נוחה לשני נוסעים מבוגרים ללא תחושת צפיפות מיותרת.
רמות גימור גבוהות ומערך אבזור מתקדם
מאזדה 3 משווקת בשתי רמות אבזור, הרמה הבסיסית כוללת אבזור רב ובין היתר מערכת שמע מקורית בעלת אפשרות לשליטה מלאה מגלגל ההגה, מערכת בקרת אקלים מתקדמת, מצלמות רוורס היקפיות, חישוקי 18 אימץ' קלים, ממערכת ניווט GPS מקורית, תאורת לד אחורית, מסך נתונים גדול בעל ממשק הפעלה מלא בעברית ועוד. הרמה הבכירה כוללת אבזור נוסף לרבות צד שעונים משודרג בעל מד סל"ד גדול ובולט, גימורי כרום עשירים, מושבים חשמליים, ריפודי עור מתקדמים בתפירה כפולה, גג שמש חשמלי, כניסה לרכב ללא מפתח ועוד. תוספות אלה נחשבות לאיכותיות ומשדרגות משמעותית את חווית הנסיעה באופן הדומה למכוניות פרימיום רבות.
רמת בטיחות ללא פשרות
אחת הסיבות המרכזיות לעובדה כי דגם מאזדה 3 נחשב למבוקש מאוד בשוק הרכב הישראלי וזוכה לאחוזי מכירה גבוהים לאורך שנים היא רמת בטיחותו הגבוה, שכן כולל הוא כסטנדרט אבזור ייעודי לשפור רמת הבטיחות אשר כולל, בין היתר, מערכת התראה על סטייה מנתיב, חיישני אורות גבוהים, פנסים מתקדמים בעלי פונקציית עוקב פנייה, מערך בן 6 כריות אויר מתקדמות, מערכות בלימה אוטומטיות בנסיעה עירונית ועוד. בנוסף העמידה מאזדה את הרכב בכלל מבחני הבטיחות בהתאם לתקן המחמיר של EuroNcap אשר זיכו אותו ב5 כוכבי בטיחות וציונים גבוהים במבחני השמירה על ילדים ובמבחן עזרי הבטיחות האקטיבים.
יתרונותיה הבולטים של מאזדה 3
בהשוואה למתחרותיה הרבות לקטגוריית המשפחתיות לרבות דגמים דוגמת האופל אסטרה ברלינה, פורד פוקוס, הונדה סיויק סדאן, רנו פלואנס ועוד, נחשבת מאזדה 3 למרווחת, נוחה, חזקה ואיכותית במיוחד, היא מציגה שילוב איכותי של מראה חיצוני מרשים, תא נוסעים מאובזר ומושקע, חסכוניות אטרקטיבית בדלק ותג מחיר אטרקטיבי אשר מתחיל מ128 אלף ₪ לדגם בעל המנוע והגימור הבסיסית ועד ל142 אלף ₪ למנוע ה-2.0 ליטר אוטומט עם רמת האבזור הבכירה ביותר. מאזדה 3 נחשבת למכונית האופטימלית למשפחות הנדרשות לרכב בטיחותי בעל מקום רב לאחסון וכמו כן מתאימה היא ליחידים המעונינים ברכב אמין שיחזיק מעמד לאורך זמן רב עם מינימום של תקלות תפעוליות ובתג מחיר סביר וטוב תוך שמירה על ערך שוק סביר.
*
המחירים באתר זה הם הערכה כללית בלבד לנוחיות הגולשים ואין לראות בהם כנתון מחייב מבחינת הפורטל