השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר

ליסינג פרטי

או מלא פרטיך ויועצי הרכב שלנו יחזרו אליך
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
נציגנו כאן כדי לעזור לכם
לחץ לשיחת ייעוץ חינם
ליסינג פרטי
מה זה בכלל ליסינג פרטי?
בשנים האחרונות מציע שוק הרכב מגוון שיטות מימון לרכישת רכבים, אחת השיטות הנפוצות ביותר למימון עסקאות רכבים היא שיטת הליסינג פרטי, שיטה זו למעשה נחשבת הלוואה ייעודית בתנאים מועדפים שמטרתה היא לאפשר ללקוח שידו אינו משגת רכישה של רכב חדש, להתקשר בעסקה לקניית של רכב תוך תנאים מועדפים ואחוזי ריבת נמוכים מהמקובל בעולם ההלוואות הבנקאיות, בעבר שיטה זו התאימה ללקוחות עסקיים בלבד אך כיום מוצעת היא גם לקהל הלקוחות הפרטיים. משמעותה של עסקת הליסינג הפרטי היא התקשרות לזמן מוגבל, לרוב בין 24 ל-36 חודשים, אל מול חברת ליסינג, בה יהנה הלקוח משימוש חופשי ברכב חדיש לפי בחירתו תמורת תשלום חודשי קבוע אשר יסוכם מראש בין הלקוח לחברת הליסינג, בכל תקופת הליסינג יהיה הרכב רשום על שמה של חברת הליסינג ולא יהיה בבעלותו של הלקוח. על פי הסכם הליסינג הפרטי בתום התקופה כמסוכם תעמוד בפני הלקוח מספר אפשרויות להמשך העסקה תוך שדרוג הרכב המדובר ושיפור תנאיו של הלקוח המשתמש.
 
אפשרויות חלופיות לעסקת ליסינג פרטי
קיימים מספר מסלולים אופציונליים לעסקאות ליסינג פרטי, במרביתם של עסקאות הליסינג הפרטי נדרשת הפקדה של מקדמה בשיעור קבוע של אחוז מסויים, אך כיום מציעות חברות ליסינג רבות אפשרות לקיום עסקה מסוג זה גם ללא הפקדה של מקדמה בהתאם לתנאי עסקת הליסינג וככל שגובה המקדמה יהא גבוה יותר כך יידרש הלקוח בהחזרים חודשיים נמוכים יותר וההפך. במהלך חודשי ההסכם עצמו יידרש הלקוח בתשלומים חודשיים קבועים ואחידים שייקבעו מראש ולרוב יוצמדו למדד המחירים לצרכן. בתום תקופת ההתקשרות תעמודנה בפני הלקוח שלוש אופציות חלופיות:
תשלום מלוא עלות הרכב בניכוי התשלומים ששולמו על ידו במהלך תקופת ההסכם והעברת הרכב לבעלותו הבלעדית.
החזרת הרכב לחברת הליסינג ובכך להביא לסיומה של עסקת הליסינג.
התקשרות בעסקת ליסינג חדשה, במקרים מסוג זה תעמוד בפני הלקוח האפשרות להחזיר לחברת הליסינג את הרכב ולקבל רכב חדיש ומתקדם בהתאם לבחירתו כאשר הסכום ששולם על ידי הלקוח בגין הרכב הראשון ישמש כמקדמה לרכב הבא. לדוגמא, במידה ושווי הרכב הראשון הינו 200,000 ₪ ובתום שלוש שנות ההסכם שולם על ידי הלקוח מחצית מערך הרכב כמקדמה+ תשלומים חודשיים כמחצית עלות הרכב, ישמש סכום זה ברובו כמקדמה לרכישת הרכב החדש. 
 
מסלולי הליסינג הפרטי
בפני לקוח פרטי המעוניין להתקשר בעסקת ליסינג קיימים מספר מסלולי רכישה אופציונליים המותאמים לקהל הלקוחות הפרטיים ומציעים אחוזי מימון שונים, אחוזי ריביות נמוכות במיוחד וביצוע עסקאות נוחות למדי. מסלולי המימון העיקריים המוצעים במסגרת אפשרויות הליסינג הפרטי הם מסלולי המימון הבנקאי לרכישת רכב, עסקת ליסינג פרטי מול חברת ליסינג ומימון דרך היבואן הרשמי של הרכב המבוקש. להלן הסבר קצר אודות המסלולים הקיימים, יתרונותיהם הברורים והחסרונות עימם הם מתמודדים:
 

 

מימון דרך היבואן הרשמי: מרבית היבואנים מציעים כיום מסלולי מימון רבים ומגוונים לרכישה של רכב חדש, לרוב מדובר בהלוואה שלא ניתנת על ידם ישירות אלה על ידי גורם חיצוני לרבות בנקים וחברות מימון פרטיות, אך תהליך לקיחת ההלוואה והבירוקרטיה הכרוכה בכך נעשית בחצרי היבואן ובכך נחסכת מהלקוח הטרחה המיותרת שבלקיחת הלוואה מגורם פרטי ולרוב תנאי ההלוואה אטרקטיבים הרבה יותר מבמסלולי המימון האחרים. מתווה ההלוואות המוצעות על ידי היבואנים משתנים בין  יבואן ליבואן הן באחוז המימון, הן במספר התשלומים החודשיים המוצעים וגובהם והן בגובה הריבית הנדרשת בגין העסקה, על כן חשוב לבצע השוואה מעמיקה בין הצעות היבואנים השונות במטרה לקבלת את ההצעה המשתלמת והכדאית ביותר בעבורכם בהתאם לתנאי העסקה הנדרשת על ידכם.
מימון בנקאי: רבים מהמוסדות הבנקאיים מציעים כיום מסלולי הלוואות ייעודיות למטרת רכישת רכב בתנאים נוחים ומשתלמים במיוחד, על ידי המימון הבנקאי מתאפשר בידי הלקוח לרכוש רכב ישירות מהיבואן "במזומן" בכך להשיג לעצמו את תנאי הרכישה הטובים ביותר אל מול היבואן ובמקביל לשלם החזרים חודשיים נמוכים ונוחים בהתאם ליכולותיו של הלקוח. מצדם של הבנקים מדובר בהלוואה בטוחה למדי שכן לרוב הרכב הנרכש ישועבד לטובת הבנק, על כן מדובר בהלוואה בטוחה ביותר. גם במקרה זה קיים שוני משמעותי בתנאי ההלוואות המוצעות לרבות בגובהם, באחוזי הריבית ובגובה ההחזר החודשי ועל כן חשוב מאוד לבצע השוואה מקיפה טרם ביצוע עסקה מסוג זה.
ליסינג פרטי אל מול חברת ליסינג: חברות ליסינג רבות עושות שימוש בניסיונם הרב בתחום רכב, ביכולת המיקוח שלהם אל מול יבואני הרכב ובמערך הלוגיסטי התפעולי הקיים שלהם לקיומם של הסכמי ליסינג לשוק הפרטי. בצוע עסקת ליסינג מול חברת ליסינג טומן בחובו מספר רב של יתרונות ללקוח לרבות המגוון הרחב של תוכניות התשלומים, אחוזי ריבית אטרקטיביים, מחירים משתלמים לרכבים חדשים וביצוע נוח של כל מרכיבי העסקה תחת קורת גג אחת. יחד עם זאת, קיימים גם מספר חסרונות בביצוע של עסקת ליסינג ובכללם העברת הרכב על שם הלקוח רק עם סיום תקופת ההסכם ובכך ייחשב הלקוח כבעלים השניים של הרכב, דבר אשר יפגע משמעותית בערכו. יודגש כי קיימות כיום חברות הליסינג רבות המציעות מסלולי ליסינג נוספים בהתאמה לקהל לקוחות הפרטיים, מסלולים אלה הכוללים גם אלמנטים תפעוליים ובכללם הוספת עלויות האחזקה השוטפת ועלויות הביטוחים, ליסינג תפעולי מלא ועוד סוגי עסקאות שונות המותאמות לצורכי הלקוח.
  
ליסינג פרטי לרכב יד שנייה
בפני רוכשי הרכב הפוטנציאלים עומדת האפשרות לרכוש רכבים משומשים, לרוב יד שנייה או שלישית, בתנאי מימון משתלמים במיוחד במסלולי הליסינג הפרטי הקיימים כמפורט לעיל (בעיקר בשיטת המימון הבנקאי והליסינג הפרטי דרך חברות הליסינג). במסגרת מסלול זה מתבצעת עסקה דומה לעסקת הליסינג לרכב חדש לרבות תשלום מקדמה ותשלומים חודשיים שוטפים, אך עלותו של הרכב מראש הינה נמוכה ואטרקטיבית הרבה יותר. מסלול זה כולל יתרונות רבים שכן מתאפשרת רכישה של רכב בעלות נמוכה יותר תוך החזרים חודשיים נמוכים למדי על פי שווי הרכב נשוא העסקה וכן הימנעות מירידת הערך המתקיימת בעת רכישה של רכב חדש. מסלול זה פונה לרוב לקהל הלקוחות הצעירים יותר המחפשים אחר רכב איכותי ויעיל תוך תשלום מינימלי של החזרים חודשיים .
 
יתרונותיו המשמעותיים של הליסינג הפרטי
בחירה באחד ממסלולי הליסינג הפרטי הקיימים, לרבות בשיטת הליסינג פרטי עם או בלי מקדמה, כוללת מספר גדול של  יתרונות ובכללם ביצוע עסקת ליסינג בצורה נוחה ללא צורך בפיצול העסקה מול מספר גדול של גורמים לרבות בנקים, גופי מימון, גופים תפעוליים ועוד, הימנעות מהתעסקות מיותרת עם מכירותו של  הרכב הישן בתום תקופת הליסינג וירידת הערך השנתית שנמדדת בין 12% לכ-15% מערך הרכב מדי שנה, ביצוע עסקה קלה במחירים האטרקטיביים ביותר שניתן לקבל בעבור רכב חדש שכן חברת הליסינג עצמה רוכשת ציי רכב גדולים ונהנת מעלויות רכישה נמוכות ממחירי השוק המוצעים לציבור הרחב, קבלת הטבות בביצוע ביטוחי הרכב ההכרחיים ובעלויות האחזקה השוטפות, תשלומים חודשיים נוחים ובלתי משתנים ללא הפתעות או שינויים במהלך תקופת ההסכם והחשוב מכל, שקט נפשי לאורך שנות ההסכם המאפשר ללקוח לדעת שבכל בעיה או תקלה יש למי לפנות לקבלת מענה מידי.
 
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
מבצעי רכב חדשים
נציגנו כאן כדי לעזור לכם
לחץ לשיחת ייעוץ חינם
כתבות בנושא ליסינג פרטי
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר