השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר
אינפיניטי Q30
Infiniti

מידע

אינפיניטי Q30
אינפיניטי Q30 - רכב הפרימיום הקומפקטי המתאים למשפחה שלך
אי שם בשלהי 2014 הוצג לראשונה דגם ה- Q30, רכב הפרימיום הקומפקטי במרכב האצ'בק מבית היוצר של יצרנית רכבי הפאר הידועה- אינפיניטי. הצגתו הראשונית נעשתה בתערוכת הרכבים השנתית בעיר פרנקפורט וכבר אז זכה הוא להתעניינות רבה ודרישה גבוה וזאת משום שדגם ה- Q30 נחשב לחידוש מרענן מצידה של יצרנית רכבי הפאר, שכן הוא מבוסס על הפלטפורמה המוצלחת ביותר דגם A קלאס מבית מרצדס, ומהווה דריסת רגל משמעותית וחשובה של היצרנית לסגמנט הקומפקטיות היוקרתיות המוביל, בו מצויים שלל דגמים איכותיים ובינהם ב.מ.וו סדרה 1, אאודי A3, אלפא רומיאו ג'ולייטה ועוד. כשנה לאחר השקתו הראשונית, בספטמבר 2015 הוצגה גרסת הייצור של דגם ה-Q30 אשר הציגה מימדים דומים ביותר לדגם המרצדס GLA  ובכלל זה בסיס גלגלים בן 270 סמ', אורך בן 442.5 סמ' וגובה בן 149 סמ'. עיצובה החיצוני של דגם ה- Q30 נחשב לייחודי ביותר וזאת בעיקר הודות לגובה הבולט באופן יחסי שלה אשר אופייני בדרך כלל לרכבי קרוסאובר ממצועים, בשילוב עם איכות החומרים הגבוה ביותר, רשימת האבזור המרשימה ויחידות ההנעה המוכרות מדגמי מרצדס האהובים הופכים אותו לאחד הדגמים הבולטים והאטרקטיביים ביותר בקטגוריה אליה הוא משתייך.
 
יחידות הנעה מפוארות
בדומה לרבים מרכיבי ה- Q30 גם יחידות ההנעה המשווקות עמו לקוחות מדגמי מרצדס המפוארים והאיכותיים במיוחד, מדובר בשתי גרסאות מנועיות מתקדמות ביותר המספקות ביצועי כביש מהשורה הראשונה אשר אינן מביישות רכבי ספורט מקצועיים רבים. יחידת ההנעה הבסיסית כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח של 1.6 ליטר עם הספק מרבי של 156 כוח סוס המספק כוח אל הגלגלים הקדמיים ונחשבת למבוקשת ואקרטיבית ביותר. הגרסה הבכירה והמתקדמת יותר כוללת מנוע טורבו בנזין בעל 4 צילנדרים בנפח של 2.0 ליטר עם הספק מרבי של 211 כוח סוס המבוסס על טכנולוגיית הנעה כפולה קבועה ומערכת 4X4   אשר שולחת את כוחה אל עבר ארבעת הגלגלים ומספקת 35.6 קג"מ המתקבלים כבר ב-1,400 סל"ד. שתי יחידות ההנעה משודכות לתיבת הילוכים אוטומטית קלאסית בעלת שבעה מהירויות אשר משתלבת היטב עם יחידות ההנעה העוצמתיות ויוצרת העברת הילוך חלקה ונעימה להפליא ויחד מספקות הן כושר האצה נאה ביותר מ-0 ל-100 קמ"ש ב7.3 שניות בלבד ומהירות מרבית של 230 קמ"ש- נתונים אדירים ביותר ביחס לנפח המנוע והעוצמות אליהן מסוגל הוא להגיע.
 
נתוני צריכת דלק חסכוניים באופן יחסי
בחינה של נתוני צריכת הדלק בדגם ה- Q30 מגלה נתוני צריכה סבירים ביותר בהתחשב בנפחי המנוע והעוצמות הגבוהות אליהן הוא מסוגל להגיע אשר עומדים על כ-14.9 ק"מ לליטר בממוצע בהתאם לנתוני היצרן הרשמיים. בעת נסיעה בפועל צריכת הדלק כצפוי גבוה יותר במידה ניכרת ועומדת על ממוצע של 9 ק"מ לליטר אשר נחשבים גם הם לממוצעים וסבירים בהשוואה למתחרותיה הרבות לקטגוריה. נתוני צריכת הדלק הסבירים הללו מתקבלים הודות למערכת העצור וסע המתקדמת אשר מותקנת ברכב, אשר תפקידה ליצור ניתק של מערכת ההפעלה בזמן עמידה במקום והתנעת הרכב מחדש באופן אוטומטי עם חידוש הנסיעה וכן הודות לתיבת ההילוכים המתקדמת ביותר אשר מכויילת להעברת הילוך מדוייקת ללא צורך במשיכת הילוך המביאה לצריכה מוגברת של אנרגיה ודלק.
 
נסיעה באיכות גבוה 
נסיעה בדגם ה- Q30 נחשבת לנסיעה נוחה ונעימה במיוחד, בעיקר ככל שמדובר בנסיעה מנהלתית שגרתית ללא פיתולים או אתגרים קיצונים. אחיזת הכביש גבוה מאוד יוצרת תחושת יציבות רבה על גבי הכביש, מלאכת ההיגוי מעבירה מידע רב מהכביש את פנים הרכב ומשתלבת באופן מרבי עם המשקל ונוחות פעולתו, דבר המאפשר ביצוע איכותי של האצות ביניים אשר דורשות עוצמה מתפרצת רבה. תיבת ההילוכים כאמור, עובדת בצורה מרשימה בשילוב עם יחידות ההנעה, דבר אשר יוצר איכות נסיעה מתקדמת ושקטה ביותר באופן אשר חוסך מיושבי הרכב את רעשי החוץ וצלילי המנוע. המתלים בדגם ה- Q30 מכויילים על צידם הנוקשה ובשילוב עם חיתוך הצמיגים הנמוך באופן יחסי יוצרים נוחות נסיעה גבוה שאף הולכת ומשתפרת ככל שמהירות הנסיעה עולה. יכולות ההיגוי חדות באופן יחסי וטכנולוגיית הבלמים אשר מבוססים על טכנולוגיית דיסקים מחוררים בקדמת הרכב, מציגים יכולות האטה מרשימות ועמידות גבוה ביותר בפני דעיכה.
 
עיצוב חיצוני מרשים ביותר
כבר במבט ראשוני על אינפיניטי Q30 ניכר כי מדובר בדגם מרשים באופן בלתי רגיל אשר מתהדר במראה שרירי ודינאמי אף יותר מהדגם עליו הוא מבוסס (דם ה-A  קלאס של מרצדס) וזאת הודות לסבכה הנאה המוכרת מדגמי אינפיניטי השונים, יחידות התאורה הייחודיות ביותר והקורה האחורית המרשימה. בצידי הרכב מצויים בתי הגלגלים המודגשים אשר מעניקים לה אשליה של מראה הגדול יותר מגודלה האמיתי וכן מספר רב של חריצי רוחב אשר נראים כאילו נמשחו משיחת מכחול,  כל אלה בשילוב עם הגלגלים גדולי המימדים יוצרים לרכב מראה כללי מחוטב ומוצלח עד מאוד. חלקו הקדמי של הרכב מעט מאורך ביחס לחלקו האחורי, דבר האופייני לרכבי ספורט דינאמיים ומעניק לרכב מראה כללי נאה וביותר .
 
עיצוב פנימי מתקדם ויוקרתי
בדומה לעיצוב החיצוני, גם בכל הנוגע לעיצוב הפנימי של דגם ה- Q30ניכר כי מדובר ברכב מרשים עם איכות חומרים אחידה וגבוה ביותר אשר יוצרת תחושת עושר ויוקרתיות רבה. קדמת הרכב כוללת מסך מגע גדול ונוח ביותר לשימוש, מתחתיו מצויים מתגי התפעול הרבים המקנים לרכב מראה מתקדם ועתידני במקצת. מושבי הרכב מציעים לנוסעים תמיכה טובה ביותר עם מרווח רב לברכיים ולראש באופן אשר יאפשר לשני מבוגרים לשבת בקלות ובנוחות רבה בספסל האחורי, רוחב תא הנוסעים גם הוא נדיב ומכובד עד מאוד באופן שאינו אופייני לקטגוריה. תנוחת הנהיגה ממושב הנהג אידיאלית ביותר, הדוושות גדולות ובולטות, ולברכיים מקום רב לתפעול יעיל של הרכב, אם כי ניכרת התמודדות מסויימת עם הקורות העבות שלחלק מהנהגים עשויית לפגום בשדה הראייה. תא המטען גדול ביותר כולל נפח מרשים של 430 ליטר ושלל פתרונות אחסון מהנים ביותר לשימוש המאפשרים נשיאה של ציוד גדול ורב.
 
רמת אבזור גבוה ובטיחות מובילה כבסיס
דגם ה- Q30 מותאם בעיקרו לקהל הנהגים הצעיר באופן יחסי לקהל אליו פונים יתר דגמי המותג, הדבר נעשה בעיקר בזכות רשימת האבזור המרשימה עימה הוא מגיע אשר כוללת בין היתר, אבזור שנועד להעלאת רמת הנסיעה בשילוב עם אבזור בטיחותי ייעודי ובכלל זה מסך מגע גדול מימדים, מצלמה ייחודית לנסיעה לאחור, מערכת בקרת אקלים מפוצלת למספר אזורי משנה, חלון שמש, מערך בן 7 כריות אויר עם אופציה לביטול פעילותם במידת הצורך, ריפודי עור מרשימים, אפשרות לחימום המושבים הקדמיים, מערכות בקרה שונות כמו מערכת התראה על סטייה מנתיב, מערכת לזיהוי תמרורים, מערך תאורה אדפטיבית, צמיגי אל תקר ועוד שלל אביזרים ותוספות אשר הופכים את הנסיעה למהנה ובטוחה הרבה יותר. כמו כן מציג דגם ה- Q30 נתוני בטיחות מתקדמים ביותר במבחני הבטיחות השונים ובכלל זה מבחן הריסוק אשר נעשה בהתאם לתקן האירופאי המחמיר של Euro NCAP שהעניק לו את הציון המקסימאלי של 5 כוכבי בטיחות.
מחיר משוער
179,900 - 225,000
שנות אחריות
שלוש שנים
מבחני ריסוק
צריכת דלק
15
יתרונות
חסרונות
אבזור עשיר
מרחב מאחור
בטיחות
שדה ראיה
ביצועי מנוע
נוחות נסיע

תת דגמים

וידאו

דגמים מתחרים

השוואת רכבים

חוות דעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
כתבות חדשות על אינפיניטי Q30
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר