השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר
סיאט מיי
Seat

מידע

סיאט מיי
סיאט מיי - עירונית קטנה עם ביצועים גדולים
בשנים האחרונות הלכה והתחזקה קטגוריית רכבי המיני העירוניות, מכוניות קטנות בעלות עיצוב מרהיב וביצועי כביש מעולים צצו כפטריות לאחר הגשם ויצרניות רכב רבות הציגו נציגות בקטגוריה, וכך גם יצרנית הרכב המובילה סיאט, שדאגה לייצוג ראוי עם דגם המיי. סיאט מי, הינה האחות התאומה של דגמי הפולקסווגן אפ והסקודה סיטיגו המשתייכים כולם לקונצרן הרכבים פולקסווגן וחולקים פלטפורמה משותפת. במבט חיצוני דגם המיי נראה מעט שמרני ובסיסי, עיצובו קלאסי ואינו מנקר עיניים, אך ככל שנבחנת היחידה המנועית וביצועי הכביש אותם היא מציעה, מתגלה רכב חזק ועוצמתי, בעל כושר האצה יוצא דופן ומידות גדלות מהמקובל בקטגוריה באופן אשר הופך אותו לאופציה מועדפת בסגמנט. הדגם מיי משווק בארץ במרכב 3 או 5 דלתות, בשידוך לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית ועם תג מחיר אטרקטיבי וזול באופן אשר הופך אותו למתאים לקהלי יעד רבים.
 
יחידה מנועית קטנה וחזקה
דגם המיי משווק בישראל עם יחידה מנועית אחת בלבד, מדובר במנוע 3 צילנדרים בנפח של 1 ליטר המספק 75 כוח סוס ב6,200 סל"ד, 9.7 קמ"ג ב-3,000 סל"ד (שיא המומנט מתקבל ב-9.6 קמ"ג) ומהירות מירבת של 171 קמ"ש. המנוע הקטן והאיכותי משודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת מצמד המופעל עם רגל שמאל או לתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית בהתאם לבחירת הנהג. השילוב בין המנוע לתיבת ההילוכים מספק כושר האצה מרשים בין 0 ל-100 קמ"ש בכ-13 שניות בלבד, נתון מרשים בהשוואה למתחרותיה לקטגוריה. בנוסף מציגה המיי כושר שיוט נינוח ושקט בכ-130 קמ"ש. היחידה המנועית נחשבת חזקה ומספקת ביצועי כביש נאים למדי.
 
צריכת דלק ממוצעת
הודות למשקלו הנמוך של דגם המיי אשר עומד על 857 ק"ג בלבד ולפעילותה היעילה של תיבת ההילוכים המתוזמנת, צריכת הדלק הממוצעת בהתאם לנתוני היצרן הרשמיים עומדת של כ-20 ק"מ לליטר. בנסיעה בפועל, צריכת הדלק גבוה יותר במידת מה ועומדת של כ-15 ק"מ לליטר בממוצע בנסיעה עירונית בה נדרש הרכב לתמרון רב וכ-17 ק"מ לליטר לערך בממוצע בנסיעה בינעירונית הכוללת שיוט חסכוני, אך עדיין נחשבים נתוני צריכה אלה לאיכותיים ואטרקטיבים ביותר בהשוואה לרכבים הרבים המשתייכים לקטגוריה. נתוני צריכת הדלק הנמוכים, בשילוב עם תג המחיר האטרקטיבי ועלויות האחזקה הנמוכות, הופכים את דגם המיי לחסכוני למדי.
 
נוחות נסיעה גבוה וביצועי כביש נאים
נפח המנוע הקטן אינו פוגם במאום בכל הנוגע לביצועי הכביש, בלחיצה על דוושת הגז מתקבלת האצה מרשימה באופן המספק כוח רב לארבעת הגלגלים ויכולות נסיעה חלקה נטולת רעידות מיותרות. בניגוד לרכבים רבים המשתייכים לקטגוריית רכבי המיני אשר אינם מצליחים להתמודד כראוי עם שיבושי וזעזועי הכביש, דגם המיי יוצר חציצה מושלמת בין יושבי תא הנוסעים לבין פגעי הכביש אשר אינם מורגשים כלל. כושר השיוט בכביש מהיר נינוח במיוחד, מונע חדירה של רעשי הכביש והרוח, משקל ההגה טוב, מציג דינמיות רבה, מאפשר אחיזת כביש טובה במיוחד והתנהגות כביש המזכירה רכבים משפחתיים גדולים בעלי משקל רב על גבי הכביש באופן המספק לנהג את תחושת הבטחון הגבוה לה נדרש הנהג.
 
עיצובו החיצוני של דגם המיי
מימדיו החיצוניים של דגם המי, קטנים כיאה לכלל הרכבים המשתייכים לקטגוריה ועומדים על אורך של 3,557 מ"מ, רוחב של 1,645 מ"מ וגובה של 1,475 מ"מ. במבט חיצוני על דגם המיי ניתן לומר כי העיצוב החיצוני הינו עיצוב בסיסי הנעדר כל אמירה עיצובית ייחודית, צורתו החיצונית קופסתית במידת מה וכוללת זויות חדות. חלקו האחורי של הרכב גבוה במידה רבה מהחלק הקדמי ובקדמת הרכב שולבו יחידות תאורה מרשימות המקנות לרכב מראה צעיר ותוסס. דגם המיי מוצע לשייוק במגוון גדול של צבעים מיוחדים וססגוניים אשר הופכים אותו לצעיר וייחודי ומבדלים אותו מיתר הרכבים המשתייכים לקטגוריה. 
 
עיצוב פנימי מרווח ומתקדם
על אף מימדיו הקטנים והודות למבנה המרובע של הרכב, מציע דגם המיי מרחב פנימי גדול ועשיר במיוחד, הספסל האחורי מאפשר ישיבה נוחה לשני מבוגרים ומרווח ברכיים טוב והמושבים הקדמיים מרווחים באופן שאינו אופייני לרכבים המשתייכים לקטגוריה. הפלסטיקה ממנה עשויים הדשבורד הקדמי וחיפויי הדלתות מעט נוקשה אך האיכות הגבוה ניכרת ורמת ההרכבה טובה ומספקת תחושה נעימה. חיפויי הדלת וכיסויי המושבים מותאמים באופן מרשים לצבעו החיצוני של הרכב. תא המטען מציע נפח מכובד במיוחד אשר כולל 251 ליטרים אשר ניתנים להגדלה לכ-951 ליטרים על ידי קיפול ספסל המושבים האחורי וכולל שלל פתרונות אחסון אטרקטיבים אשר מאפשרים אחסון של ציוד רב לרבות עגלות ילדים ואביזרים גדולים.
 
רמת האבזור בדגם המיי
רמת האבזור עמה משווק דגם המיי נחשבת לבסיסית ודלה במיוחד, בעיקר בהשוואה לתחרותיה הרבות לקטגוריה, וכוללת מערכת בקרת אקלים מתקדמת, מערכת שמע- רדיו דיסק מתקדמת בעלת יציאת AUX, חלונות חשמליים בדלתות הקדמיות של הרכב ומד סל"ד מרשים. בדגמים רבים המשתייכים לקטגוריה קיימים אביזרים רבים נוספים הנעדרים מדגם זה לרבות מחשב דרך, מסך מגע מרכזי המאפשר שליטה נוחה בפונקציות הרכב השונות, שקע USB, כיוון מראות ועוד, חסרונם של אביזרים אלה מורגש עד מאוד ומהווה חיסרון של ממש לדגם בהשוואה למתחרותיה הרבות.
 
רמת בטיחות גבוה
על אף רמת האבזור הדלה, בכל הנוגע לאבזור בטיחותי מצוייד דגם המיי באביזרים איכותיים אשר נחשביים לייחודיים בקטגוריה ואינם קימים ברכבים אחרים, אביזרים אלה כוללים, בין היתר, מערכות שונות כגון מערכת הסטופ- מי שתפקידה לבלום את הרכב במקרה של התקרבות לעצמים חיצוניים במהירות של למטה מ-30 קמ"ש, יתרונה הבולט של מערכת זו בא לידי ביטוי בעיקר בעת עמידה בפקקי תנועה. בנוסף מצוייד דגם המיי במערך בן 4 כריות אויר, חיישני לחץ אויר בגלגלים ועוד. כמו כן עמד דגם המיי במבחני הריסוק המחמירים על פי התקן האירופאי של Euro NCAP אשר זיכה אותה לציון המקסימלי של 5 כוכבי בטיחות.
 
יתרונות בולטים לדגם המיי
על אף שדגם המיי מתמודד עם חסרונות לא מעטים שבעיקרם רמת האבזור הנמוכה, אין כל ספק כי יתרונותיו הרבים עולים על חסרונות אלה, יתרונות אלה באים לידי ביטוי ביחידה המנועית האיכותית המשודכת לתיבת ההילוכים המתקדמת אשר עבודתם יחד יוצרת איכות נסיעה ברמה גבוה וצריכת דלק חסכונית להפליא, רמת בטיחות משמעותית בעת נסיעה וכמו כן תג מחיר אטרקטיבי ביותר אשר עומד על 65,000 ₪ לערך. תג מחיר אטרקטיבי זה מספק תמורה נהדרת לכסף ויש הטוענים כי בקלות יכול דגם המיי להתמודד על התואר הנחשק- המיני עירונית המובילה בישראל. קהל היעד הטבעי ביותר של דגם המיי הינם צעירים המחפשים אחר רכב קטן המספק ביצועי כביש גדולים אך לא רק, גם משפחות קטנות יהנו בגדול מדגם המיי שכן הוא מאפשר ישיבה נוחה בספסל האחורי ומקום רב לחסון בתא המטען ולמבוגרים המחפשים אחר רכב קל ונוח לתמרון עם צריכה חסכונית בדלק ובעלויות התחזוקה. דגם המיי מציע שילוב נדיר בעולם רכבי המיני אשר כולל הן איכות גבוה והן תג מחיר משתלם ובהשוואה למתחרותיה הרבות לרבות דגמי הסיטרואן C1, סקודה סיטיגו, יונדאי i10 ועוד.
מחיר משוער
החל מ 61,900
שנות אחריות
2 שנים
מבחני ריסוק
צריכת דלק
21.2
יתרונות
חסרונות
מרחב פנימי
איבזור
נוחות
מחיר

תת דגמים

וידאו

דגמים מתחרים

השוואת רכבים

חוות דעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
כתבות חדשות על סיאט מיי
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר