השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר
קיה ספורטאז
KIA

מידע

קיה ספורטאז
קיה ספורטאז'- הג'יפון הקומפקטי הפופולארי ביותר
הג'יפון הקומפקטי, הפופולארי והמבוקש מבית היוצר של קיה הוא הספורטאז' האהוב אשר הוצג בדורו הרביעי והמשודרג בשלהי שנת 2015 בתערוכת הרכבים השנתית בפרנקפורט והגיע לישראל לקראת סוף שנת 2016, נחשב לאחד הדגמים הנמכרים ביותר בקטגוריה, עם נתוני מכירות מדהימים של למעלה מ-11,000 יחידות בשנת 2015. הדור הרביעי של דגם הספורטאז' מבוסס על אותה הפלטפורמה של הדגם הקודם אשר משמשת גם את דגם היונדאי טוסון, אך מציג שורה של שיפורים משמעותיים המתייחסים לעיצוב הפנימי והחיצוני אשר הפכך למוחצן ואגרסיבי יותר במידת מה, הוצג שיפור ניכר באיכות החומרים בתא הנוסעים, תוספת של יחידה מנועית חדישה ומשופרת, נתוני בטיחות גבוהים ורשימת אבזור מכובדת אשר הופכת את הספורטאז' לאחד הגדמים הכדאיים והמובילים ביותר בסגמנט. דגם הספורטאז' פונה לקהלי יעד מגוונים ובכללם משפחות הנדרשות לרכב אמין, יעיל ובטיחותי, נהגים צעירים המחפשים אחר רכב מרשים למראה המשלב יכולות כביש מרשימות ואף לחובבי השטח הרך אשר מעוניינים ברכב נאה ואינם מוכנים להתפשר על יכולות נסיעה טובות בשטח.
 
יחידות הנעה חזקות ומתקדמות
דגם הספורטאז' משווק בישראל עם שלוש יחידות כוח עוצמתיות, שתי יחידות ההנעה הראשונות זהות ליחידות מהדור הקודם ומצויות גם בדגם היונדאי טוסון. היחידה הבסיסית כוללת מנוע בנזין בנפח של 1.6 ליטר עם הספק מרבי של 132 כוח סוס ומומנט של 16.4 קמ"ג. גרסת המנוע הגדולה מצויידת בנפח של 2.0 ליטר בנזין בהספק של 155 כוח סוס, שתי יחידות הנעה אלה משודכות לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 מהירויות. גרסת המנוע השלישית, היא הגרסה החדשה שהוצגה במסגרת שדרוג הדור הרביעי והיא כוללת מנוע בנפח של 1.6 ליטר טורבו בנזין המספקת 177 כוח סוס ומומנט מרבי של 27 קמ"ג בטכנולוגיית הנעה כפולה לארבעת הגלגלים, מנוע זה משודך לתיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד כפול ו7 יחסי העברה המספקים יחדיו כושר האצה מרשים מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-9.1 שניות בלבד ומהירות מרבית של 201 קמ"ש.
 
נתוני צריכת דלק סבירים למדי
בדומה לשאר הדגמים מבית היוצר של קיה, גם דגם הספורטאז' מציג נתוני צריכת דלק סבירים ביותר אשר עומדים על כ13.7 קילומטר לליטר בגרסה הבסיסית בנפח של 1.6 ליטר בהתאם לנתוני היצרן הרשמיים ובעת נסיעה בפועל צריכת הדלק גבוה יותר ועומדת על ממוצע של 9.5 ק"מ לליטר לערך. גרסת המנוע הבכירה בנפח של 2 ליטר צורכת בממוצע 12.7 ק"מ לליטר בהתאם לנתוני היצרן הרשמיים, בעת נסיעה בפועל צריכת הדלק עומדת על 9 ק"מ לליטר, אך עדיין מדובר על נתוני צריכה מרשימים בהשוואה לרכבים המתחרים לקטגוריה. נתוני צריכת דלק איכותיים אלה מתקבלים הודות לפעילותה התקינה של תיבת ההילוכים המתוזמנת להעברה נכונה ונקודתית של הילוכים ללא משיכה מיותרת. 
 
נוחות הנסיעה והתנהגות הרכב על גבי הכביש
יכולות הנסיעה של דגם הספורטאז' טובות ביותר, כיול המתלים איכותי בעיקר כאשר מדובר בנסיעה בכביש מהיר, בעת נסיעה בכבישים משובשים יותר, מורגשת בתוך תא הנוסעים תחושת הקשיחות והנוקושות. בידוד הרעשים איכותי ביותר, גם כאשר המנוע מצוי במאמץ רב בטורים גבוהים, נשמר השקט היחבי בתוך תא הנוסעים ומאפשר נסיעה רגועה ונינוחה. מושבי הרכב נוחים ביותר, גם בעת נסיעה ארוכה לא מורגש מאמץ גופני כלשהו וכך גם זוית הראיה הגבוה ביותר. יכולותיו הדינמיות של דגם הספורטאז' נאות למדי, הוא מאפשר נסיעה בטוחה, יכולות היגוי גבוהות ועבודת בלמים איכותית ומדוייקת. ככל שמדובר ביכולות נסיעה בתנאי שטח צולח הספורטז' נסיעה בשטח רך בלבד ומתקשה ככל שתנאי השטח הופכים למורכבים יותר.
 
עיצוב חיצוני "שיטחי" וקשוח
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני הדור הרגיעי של דגם הספורטאז' לא התרחק יותר מדי מהדור הקודם, הפרופורציות די זהות אך הוכנסו שינויים מינורים אשר מסייעים במידה רבה למראה הכללי המרשים המתקבל. חזית הרכב מזכירה במידה רבה את העיצוב של דגם הקאיין של פורשה, מדובר בחרטום מאסיבי ואנכי מאוד הכולל שכבה שחורה מאסיבית, כונסי אויר גדולי מיימדים, צמד כפלים מאורכים הממוקמים על מכסה המנוע ושתי יחדות תאורה מודרניות המשתלבות היטב עם המראה הכללי המתקבל. קו המותניים נותר גבוה כבעבר, בתי הגלגלים תפוחים ומודגשים והירכתיים של הרכב מתוחים בצורה אלגנטית ומרשימה אשר משתלבת בצורה אופטימלית עם יחידות התאורה האחוריות. 

עיצוב משופר של תא הנוסעים
בכל הקשור לעיצובו של תא הנוסעים של קיה ספורטאז' ניכר כי נעשתה קפיצת מדרגה משמעותית ביחס לדור הקודם אשר באה לידי ביטוי במרווח הפנימי שגדל, המאפשר מקום רב יותר לנוסעים בספסל האחורי, באיכות החומרים מהם מורכב תא הנוסעים ובעיצוב הכללי של הדשבורד הקדמי. דיפוני לוח המחוונים נאים ביותר, לוח המחוונים מעוטר בשלל עיטורי כרום מבריקים ומושחמים בחלקם ובמרכז הלוח מצוי מסך מגע בגודל של 8 אינץ' אשר תורם למראה המתקדם והמרשים. תא המטען כולל נפח מרשים ביותר אשר עומד על 466 ליטר מכובדים הניתנים להגדלה ניכרת על ידי קיפולה של שורת המושבים האחורית.
 
רמות גימור ואבזור מכובדות
דגם הספורטז' מוצע לשיווק עם מספר רמות אבזור נאות, רמת האבזור הבסיסית אשר קרויה "אורבן" כוללת, בין היתר, מערכת שמע מקורית מתקדמת, דיבורית בלוטוס, מערך חישוקים קלים, מערכת ניווט מתקדמת, שלל חיבורי אוידיו, מסך מולטימדיה מתקדם המאפשר שליטה נאה בפונקציות הרכב השונות ועוד. רבות האבזור הגבוהות יותר קרויות LX  ו-EX וכוללות הן, בנוסף לרשימה הקיימת בחבילת האבזור הבסיסית מערכת בקרת אקלים מתקדמת, גג שמש פנורמי, לוח שעונים משודרג, הגה ייחודי בתצורת האות D, אפשרות לכניסה והתנעת הרכב ללא מפתח פיסי, ריפודי עור איכותיים ועוד שלל אביזרים ותוספות אשר הופכים את חווית הנסיעה לאיכותית ונעימה ביותר.
 
רמת בטיחות גבוה מהמקובל
קיה ספואטאז' נחשב לאחד הרכבים הבטיחותיים ביותר בקטגוריה, הוא כולל רשימת אבזור בטיחותי ארוכה המתקבלת ברובה כסטנדרט ובכללה מערכת בקרת שיוט, מצלמה ייעודית לנסיעה לאחור, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, מערך מתקדם בן 6 כריות אויר עם אופציה לביטולם, מערכת בלימה אוטומטית, מערכת מתקדמת וייחודית לשמירה על נתיב הנסיעה, אפשרות אוטומטית לעמעום האורות הגבוהים ועוד שלל אביזרים, מערכות ותוספות שהופכות את השימוש ברכב לבטיחותי ביותר. בנוסף, עמד דגם הספורטאז' במבחני הבטיחות המחמירים ביותר לרבות מבחני הריסוק של EuroNCAP אשר זיכו אותו ב-5 כוכבי בטיחות וציון של 91% בסעיף השמירה על מבוגרים.
 
יתרונותיו הברורים של דגם הספורטאז'?
קיה ספורטאז' בגרסתו המחודשת מציג שורה ארוכה של ייתרנות ברורים כך שאין זה מפתיע כלל שהפך הוא לאחד הדגמים המבוקשים והאהובים ביותר מבין רכבי הקטגוריה, הוא מרשים למראה הן בעיצובו החיצוני והן בעיצובו הפנימי האיכותי ביותא, הוא בטיחותי מאוד, איכות הנסיעה בו גבוה ביותר וכך גם בכל הנוגע לנוחות, הוא חסכוני באופן יחסי בכל הנוגע לצריכת הדלק וכן כולל הוא רשימה ארוכה של אביזרים ותוספות מעניינים המשפרים משמעותית את חווית הנסיעה. דגם הספורטאז' משווק בתג מחיר אטרקטיבי ביותר אשר מתחיל מ-137,900 ₪ לגדם הבסיסי ועד לסכום של 184,900 דגם הבכיר ברמת הגימור הגבוה ביותר.
מחיר משוער
החל מ 135,000
שנות אחריות
7 שנים
מבחני ריסוק
צריכת דלק
12.65
יתרונות
חסרונות
איבזור
מיתלים
איכות חומרים
ראות אחורית
מרחב פנימי
היגוי

תת דגמים

וידאו

דגמים מתחרים

השוואת רכבים

חוות דעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
כתבות חדשות על קיה ספורטאז
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר