היצרנית היפנית טויוטה חוגגת מסירה של 8 מיליון רכבים היברידים, מאז הוצאת הצגת הרכב ההיברידי הראשון של היצרנית, הפריוס, בשנת 1997. טויוטה ייצרה עד כה 30 דגמים שונים של רכבים היברידים ב 18 שנים האחרונות ולמעשה הפכה לאבן דרך בעולם הרכב. הדגמים ההיברידים המוכרים ביותר של היצרנית הם: טויוטה פריוס, טויטה אוריס היברידית, וטויוטה קאמרי היברידית.

טויוטה פריוס- מובילת המהפכה המנועית
תחילתה של תחילת הדרך
לפני 20 שנה לערך, בתחילת הפיתוח של הטכנולוגיה ההיברידית, טויוטה עבדה על אב-טיפוס ראשוני, כאשר במשך 49 ימים לא הצליחה לגרום לרכב לנוע. יו"ר טויוטה, טאקשי אוצ'יאמאדה, מספר כי הם עבדו ימים כלילות במפעלי טויוטה בכדי למצוא פתרון לבעיה. לקראת חג המולד של 1995, הצליחו בטויוטה להניע את הרכב, אך רק למרחק של 500 מטרים בלבד.
20 שנה של תהליך סנסציוני בעולם הרכב
עשרים שנה לאחר ההנעה הראשונה של הרכב ההיברידי הראשון, והיצע ענק של מכוניות היברידיות מאז השקתה הראשונה של טויוטה פריוס הראשונה ב1997, טויוטה, וכנגזרת ממנה גם לקסוס, חוגגת הישג מרשים ביותר של מכירה של מעל 8 מיליון רכבים היברדים. ה 500 מטרים שהאב-טיפוס בקושי עבר, הפכו לאינסוף קילומטרים שמונים סך כל הרכבים ההיברידיים מבית היוצר של טויוטה.

טויוטה ראב4- אחד מבין 30 הדגמים ההיברידים של טויוטה- לקסוס
קצת נתונים ומספרים
על פי טויוטה, הרכבים ההיברידים חסכו לעולם פליטה של כ 58 מיליון טון של CO2. מעבר לכך, על פי טויוטה, הרכבים ההיברידים שלה חסכו כ 22 מיליון קילוליטר של בנזין, בהשוואה לכמו הדלק שהיה מתבזבז אלמלא אותם רכבים היו מונעים בבנזין. הנתונים האלה של טויוטה מדברים רק על הרכבים ההיברידיים של היצרנית. אפשר רק לדמיין מה סך כל החיסכון, גם בדלק וגם בפליטה של CO2, של כל הדגמים ההיברידיים, של כל היצרניות. או יתרה מכך, מה פוטנציאל החיסכון להמשך השנים, עם המעבר של דגמים נוספים להנעה היברידית.

הרכבים ההיברידים חסכו לעולם פליטה של כ 58 מיליון טון של CO2 וכ 22 מיליון קילוליטר של בנזין
30 דגמים של ירוק
כיום, טויוטה מונה תחת חסותה 30 דגמים של רכבים היברידיים אותה היא משווקת בעולם. כמעט כל רכב שהיצרנית מוציאה לאור, מקבל גרסה היברידית, כאשר האחרון בניהם הוא הקרוסאובר החדש של היצרנית- טויוטה ראב4 היבריד, שהוצג בתערוכת ניו-יורק בחודש אפריל השנה וצפוי לנחות אצלנו בארץ עם תחילת שנת 2016.