השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר
טויוטה פריוס
Toyota

מידע

טויוטה פריוס
טויוטה פריוס- ההיברידית הראשונה והמובילה
ההיברידית פורצת הדרך מבית היוצר של יצרנית הרכב היפנית טויוטה היא הפריוס אשר נחשבת למכונית בעלת ההנעה ההיברידית הראשונה שיוצרה בייצרו המוני. כבר עם תחילת שיווקו זכה דגם הפריוס לאחוזי מכירות גבוהים ביותר שהגיעו לשיאם 2013 עם נתוני מכירות של למעלה משלושה מליון יחידות. במאי 2015 הציגה טויוטה את הדור הרביעי והחדיש של דגם הפריוס במסגרת תערוכת הרכבים השנתית בפרנקפורט אשר כלל שורה ארוכה שיפורים ותוספות שהופכים אותו לדגם ההיברידי המוביל והנמכר ביותר בעולם. הדור הרביעי של דגם הפריוס עושיה שימוש ברצפה המודולרית החדישה מבית היוצר של טיוטה, רצפה שעתידה לשמש דגמים נוספים של היצרנית והופך אותה לפרקטית הרבה יותר וכולל שיפור ניכר בנתוני צריכת הדלק ביחס לדור היוצא, הגדלה ניכרת של המימדים הפיזיים, שיפור בנתונים הבטיחותיים, שינוי מיקומה של הסוללה החשמלית דבר המגדיל במידה ניכרת את שטחו של תא הנוסעים. הדור הרביעי ומשודרג הגיע לכביש הישראלי במרץ 2016 והתקבל, כצפוי, בקול תשואות רמות ואחוזי מכירות ניכרים. דגם הפריוס נחשב לאחת האופציות העדיפות והמתאימות ביותר לקהלי יעד מגוונים לרבות משפחות צעירות הנדרשות למקום רב לאחסון ולבטיחות ברמה גבוה, ליחידים המעוניינים ברכב המספק ביצועי כביש מובילים ואף לציבור הנהגים המבוגר המחפשים אחר רכב אמין,דל בצריכת דלק ועלויות תחזוקה. 
 
יחידה מנועית עוצמתית 
היחידה המנועית הקיימת הדגם הפריוס מבוססת על היחידה המנועית הקיימת בדור היוצא וכוללת מנוע בנפח של 1.8 ליטר המספק 98 כוח סוס ומומנט של 14.5 קמ"ג, אך הסל"ד גבוה מהדור היוצא ועומד על 3,600 בהשוואה ל2,800 בדור היוצא. המנוע המחודש זכה לשיפור שיעילותו נעמדת על כ-40% ובכך ממוצב הוא במקום גבוה ביותר ביחס למנועי הבערה הפנימית בעולם כולו. המנוע המתקדם משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת אחוזי כוח גבוהים המחדדת משמעותית את תגובתה של דוושת הגז ומביאה לכושר האצה מרשים מ-0 ל-100 קמ"ש בכ- 10.9 שניות בלבד, מ-80 ל-120 קמ"ש בכ-6.6 שניות בלבד ומהירות מקסימלית אשר עומדת על כ-190 קמ"ש. עם הנעתו של דגם הפריוס עובד הוא על האנרגיה החשמלית בלבד ורק לאחר מספר שניות של נסיעה נכנס גם מנוע הבנזין לפעולה בהתאם לדרישת הנהג וצורכי הכביש המשתנים. 

איכות נסיעה מהגבוהות ביותר
נסיעה בדגם טויוטה פריוס המחודשת מספקת חווית נסיעה איכותית ונעימה במיוחד,  המתלים עושים את עבודתם בצורה הטובה ביותר,  בעיקר ככל שמדובר בנסיעה בין עירונית שם נוחות הנסיעה המתקבלת מצויינת, בידוד רעשים היעיל למדי יוצר חווית נסיעה שקטה שאינה מושפעת מזעזועי הכביש ומהמורות הדרך. השינוי שנעשה במיקומם של הסוללות תרם משמעותית להורדה של מרכז הכובד ממרכז הרכב ובכך מתקבלות תגובות מצויינות בזמן ניווט הרכב לשינוי כווני הנהיגה. מערכך ההיגוי מספק תחושה דינמית ביוצר, אם כי בעת דחיקה קיצונית מרגיש הוא מעט מנותק, הבלמים בעלי מערכת הבלימה הרגנרטיבית יוצרים נסיעה מתונה וקלאסית אך מקשים על נהיגה בסגנון ספורטיבי יותר. יחידת המנוע של דגם הפריוס מאפשרת נסיעה גם במצב אקו ומצב זה משתפרת עבודתה בצורה משמעותית והופכת היא לרכה ונעימה במיוחד בכל תנאי הדרך השונים.
 
נתוני צריכת דלק איכותיים
טויוטה פריוס מציג נתוני צריכת דלק איכותיים ביותר, כיאה למכונית היברידית בעלת אופציה לנסיעה מלאה על המנוע החשמלי לאורכם של מספר קילומטרים, עומדת על צריכת דלק ממוצעת של 27.8 ק"מ לליטר בהתאם לנתוני היצרן הרשמיים. בעת נסיעה בפועל נתוני צריכת הדלק גבוהים יותר במידה ניכרת ועומדים על ממוצע של 22.5 ק"מ לליטר אך עדיין מדובר בנתוני צריכת דלק מהאיכותיים ביותר שנמדדו בקרב מכוניות היברידיות. נתוני צריכת דלק אטרקטיביים אלה מתקבלים הודות לפונקציית ה- EV המאפשרת שימוש במנוע החשמלי ללא צריכת דלק כלל בשילוב עם משקלו הנמוך של הרכב והפעילות היעילה של תיבת ההילוכים המתוזמנת להעברת הילוכים יעילה ללא משיכה של ההילוך שלרוב יוצרת צריכה מוגברת של דלק.

עיצוב עתידני ונעים לעין 
עיצובו החיצוני של דגם הפריוס הינו בעל אוריינטציה עתידנית וחדשנית ביותר, יש שיאמרו אף מוזרה ובלתי שגרתית, אך אין כל ספק כי הושקעו מאמצים ואנרגיות ניכרות בתכון הדגם, בעיקר מבחינה אווירודנמית. מידותיו של  טויוטה פריוס עומדות על אורך של  4.54 ס"מ, 1.76 מ' רוחב ובסיס גלגלים ברוחב של 270 ס"מ. קדמת הרכב כוללת יחידות תאורה משולשות המתפצלות ונמתחות על פני מכסה המנוע כולו ועל הפגוש הקדמי, בחלקו התחתון של קדמת הרכב מצוייה שכבת קירור מרשימה והגג משתפל לאחור באופן אשר יוצר מרכב דמוי ליפטבק בעל קורות C  הנחשבות לשיא האופנה של עולם הרכב כיום. בדומה למרבית הרכבים ההיברידים, השמשה האחורית נחלקת לשני חלקים שווים כאשר האחד נמתח משיפוע הגג ועד לפנס הבלימה המרכזי והשני צר יותר וממוקם בחלקו התחתון של הספויילר.

תא נוסעים מרווח ונוח לשימוש
תא הנוסעים של דגם הפריוס זכה לשיפור משמעותי ביחס לתא הנוסעים של הדור היוצא, סביבת הנהג בדומה לעיצובו החיצוני של הרכב, זכתה למראה עתידני בעל קימורים מרשימים אשר יוצרים תחושת מרחב רב מאוד. תא הנוסעים של הפריוס מוצע בשני שילובים של צבעי פנים, הראשון כהה, ברובו שחור, המעניקה מראה ספורטיבי יוצר והשני בהיר יותר. הדשבורד הקדמי של הרכב בנוי בצורה מעוקלת בין שתי הדלתות הקדמיות, במרכזו ממוקדם צג מולטימדיה גדול המאפשר שליטה יעילה באלמנטים השונים של הרכב, בחלק העליון של הדשבורד ניצב לוח מחוונים אשר כולל מידע רב המתקבל על ידי שעונים  רבים. מושבי הרכב נוחים ביותר, מאפשרים ישיבה נוחה לאורך זמן רב עם מרווח ברכיים גדול ביותר. תא המטען גדול במיוחד כולל נפח של 412 ליטר המספקים בהחלט לשימושיה היומיומיים של משפחה ממוצעת וניתן להגדלה ניכרת עם קיפולה של שורת המושבים האחורית.

רמת אבזור מכובדת ביותר
דגם הפריוס משווק עם רשימת אבזור מכובדת , המשווקת ברובה כסטנדרט וכוללת, בין היתר, אפשרות לכניסה והתנעת הרכב ללא מפתח פיזי, חיישני אורות, מערך פנסי לד מתקדם, מראות צד המתקפלות חשמלית, מערכת בקרת אקלים מפוצלת לשני איזורי משנה, חימום למושבים הקדמיים, חישוקי סגסוגת בקוטר של 15 אינץ', מערכת שמע מקורית של טויוטה הכוללת מסך מגע בגודל של 7 אינץ', דיבורית בלוטוס ועוד שלל אביזרים ותוספות אשר הופכים את הנסיעה ברכב לחוויה ארוכה ומתמשכת. בזכות רשימת האבזור המכובדת של דגם הפריוס נחשב הוא לאחד הדגמים המשתלמים והמובילים ביותר בקטגוריה.

רמת בטיחות גבוה ביותר
דגם הפריוס נחשב לאחד הרכבים הבטיחותיים ביותר לנסיעה, הוא כולל שורה ארוכה של תוספות ואביזרים ייעודיים שנועדו לשפר את רמת ובטיחות ובכללם מצלמת רוורס, עיגוני איזופיקס לקיבוע מושבים לילדים, מערך בן 7 כריות אויר הכולל מתג יעודי לביטול פעילותן, חיישני לחץ אויר בגלגלים, התראת רכבים בשטחים מתים, מראות אדפטיביות למניעת סינוור, מערכת עזר חנייה ועוד. בנוסף עמד דגם הפריוס במבחני הריסוק בהתאם לתקן המחמיר של EuroNcap אשר זיכה אותו לציון המקסימלי של 5 כוכבי בטיחות והפך אותו לאחד הרכבים הבטיחותיים ביותר לנסיעה עירונית ומחוץ לעיר. 
מחיר משוער
החל מ 149,900
שנות אחריות
3 שנים
מבחני ריסוק
צריכת דלק
25.6
יתרונות
חסרונות
עלויות תפעול
מתלים
שימושיות
רעש
נוחות

תת דגמים

וידאו

דגמים מתחרים

השוואת רכבים

חוות דעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
כתבות חדשות על טויוטה פריוס
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר