מכוניות היברידיות בישראל ימשיכו לזכות בהטבת מס גדולה של 30 אחוזים בזכות רמת הזיהום הנמוכה של הדגם. המכוניות ההיברידיות אשר נמצאות ברמת זיהום 2 או 3 ימשיכו לקבל את הטבת המס שזכו להן בשנים האחרונות. את ההטבה למס אישר בשבוע שעבר שר האוצר, יאיר לפיד כחלק מתוכניות המיסוי הירוק אשר נכנסה לתוקפה בישראל בשנת 2009. הרעיון המרכזי של הטבת המס היא עידוד הציבור לנסוע במכוניות חסכוניות ופחות מזהמות.

הונדה פריוס פלוס - היברידית 7 מקומות
הטבת מס של 30 אחוזים
לאחרונה נוצר חשש אצל יבואני הרכב אשר משווקים מכוניות היברידיות בישראל שהטבת המס על רכבים אלו תבוטל ובכך ישתווה המס על מכוניות אלה באופן דומה למכוניות שאינן היברידיות. חשוב לציין כי מכוניות בעלות מערכת הנעה היברידית הן מבסיסן יקרות יותר בגלל עלויות הייצור של המנועים ומערכות ההנעה וכך, ללא הטבת המס מחיר מכוניות היברידיות אלה יעלה באופן משמעותי.
כתבות נוספות על מכוניות היברידיות:
מכוניות היברידיות שונות בישראל
בשנים האחרונות נכנסו לישראל מספר דגמים היברידיים או היברידיים נטענים חדשים אשר מגדילים את היצע הרכבים החסכוניים הקיימים בשוק. בעוד שמכוניות משפחתיות היברידיות שונות כגון הונדה אינסייט ו
טויוטה פריוס קיימות בשוק כבר שנים ארוכות, לאחרונה נכנסו גם טויוטה אוריס היברידית בגרסת סטיישן וגם מכונית הפנאי מיצובישי אאוטלנדר משווק גם בגרסה היברידית נטענת.

מיצובישי אאוטלנדר היברידי
אחוז נמוך ביחס לשוק המכוניות
על פי הערכות של בכירים בענף הרכב ישנם בישראל כעשרת אלפים רכבים היברידיים אשר מהווים אחוז קטן מכלל המכוניות המיובאות בישראל. כמות המכוניות ההיברידיות בישראל נמצא בעלייה קלה בכל שנה שעוברת אך ביחס לשווקי אירופה וצפון אמריקה זהו אחוז זניח מאוד ביחס לכלל המכוניות המשווקות בשוק.