במהלך חודש אפריל האחרון, חשפה קיה את המשפחתית הגדולה שלה- קיה אופטימה, בגרסתה המיועדת לשוק האמריקאי. כעת, כשבועיים לפני פתיחת תערוכת הרכב בפרנקפורט- גרמניה, עולות לרשת האינטרנט תמונות ראשונות אודות הדור הרביעי והחדש של האופטימה, שמיועדת לשוק האירופאי וכך גם הישראלי.
קיה אופטימה החדשה. יש למה לצפות
קיה אופטימה החדשה. יש למה לצפות
הבדלי עיצוב
אין הרבה הבדל בין הדור היוצא לזה הנכנס בכל הנוגע לעיצוב החיצוני של האופטימה. השינוי היחידי הנראה לעין הוא שהדור הרביעי של האופטימה מהודר בפחות כרום בחרטום המכונית ובפנסי ערפל הנהנים משלושה גופי תאורת לד בעל פנס. אפשר לומר שהשינויים הקטנים שעברה האופטימה ביחס לדגם הקודם, גורמים לה להראות יותר קלאסית ורגועה ופחות צעקנית ומנצנצת.   
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
מתחת למכסה מנוע
בחטיבת הכוח של האופטימה, הגרסה האמריקאית מקבלת היצע של שני מנועים, כאשר הראשון בנפח 2.4 ליטר אטמוספירי עם 185 כ"ס והשני, בנפח 2.0 ליטר טורבו עם 247 כ"ס. לעומת זאת, האופטימה האירופאית ככה הנראה תהיה מרוסנת יותר. היא צפויה להיות מוצעת עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.7 ליטר עם הספק של 141 כ"ס שישודך לתיבת הילוכים ידנית בת 6 הילוכים, או לתיבת DCT בן 7 הילוכים.
 
מפרנקפורט תבוא הבשורה
אמנם הבאנו כאן רק את הנתונים של מנוע הדיזל שיוצע בגרסתה האירופאית של האופטימה, אך בכדי לדעת אילו גרסאות בנזין יהיו לאופטימה- אם יהיו, נצטרך להמתין לתערוכת פרנקפורט, שמה היא תיחשף המלוא הדרה. רוב הסיכויים שמנוע הדיזל הוא לא היחידי שיוצע בדגם האירופאי, אלא גם מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר שמספק 177 כ"ס עם תיבת ה DCT בעלת 7 ההילוכים. או אפילו הגרסה הספורטיבית, דגם GT, שמביא איתו מנוע טורבו בנפח 2.0 ליטר המוצע בשוק האמריקאי. בכל אופן, מה שנותר לנו הוא רק לקוות.