ארגון הבטיחות האירופי Euro N Cap פרסם את תוצאות מבחני הריסוק האחרונים שערך בתקופה האחרונה לדגמים השונים המשווקים באירופה וחלקם גם בישראל. למבחני הריסוק יש משמעות גדולה למכוניות השונות מפני שהמבחן הזה הוא שקובע את מספר כוכבי הבטיחות המעטרים את מפרטי הרכב השונים. מכונית עם חמישה כוכבי בטיחות עשויה לזכות גם בנתוני מכירות גבוהים ואיכותיים יותר ואילו מכונית עם מספר כוכבי בטיחות מועט יכולה להיכשל במכירות. המבחנים האירופיים מחמירים מאוד וכוללים מספר אספקטים רבים הקשורים בנסיעה בטיחותית ברכב.

פולקסווגן פאסאט החדשה מצטיינת
המצטיינות
קיה הכניסה למבחני הריסוק את הדור החדש של קיה סורנטו שעתיד לנחות בישראל בתחילת השנה הבאה. הסורנטו החדש זכה לחמישה כוכבי בטיחות עם הצלחה במבחני הריסוק כמעט בכל אחד מן הפרמטרים שנבדקו. גם הפאסאט החדשה שנבחנה לאחרונה זכתה לציון גבוה במבחני הריסוק בזכות מערכות הבטיחות המתקדמות של הרכב שישווק בשנה הבאה גם בישראל.
הקטנות עם תוצאות בינוניות
המכוניות הקטנות שנבחנו על ידי הארגון זכו בציונים בינוניים מאוד במבחני הריסוק.
סמארט אשר הכניסה את שתי הדגמים החדשים שלה למבחני הריסוק זכתה בציונים בינוניים בהגנה על נוסעי הרכב ולכן תעוטר רק בארבעה כוכבי בטיחות. מיני קופר החדשה ואופל קורסה החדשה זכו אף הם לביצועים בינוניים בלבד להגנה על הנוסעים ברכב וזכו אף הם רק לארבעה כוכבי בטיחות.

הקורסה עם ציון בינוני ומאכזב
הנכשלת הראשית
דאצ'יה - תת המותג של
רנו המשווקת באירופה ואולי גם בישראל בקרוב, הכניסה את הלוגן החדשה שלה למבחני הריסוק. הדגם זכה לנתוני הבטיחות הגרועים ביותר במבחני הריסוק הללו ולציון המינימלי ביותר של שלושה כוכבי בטיחות. הלוגן שווק בישראל בעבר תחת המותג רנו והיה מוצלח למדי בקרב עצמאיים אשר חיפשו מכונית מסחרית קטנה יחסית.