ארגון הבטיחות אמריקאי IIHS ערך סדרה של מבחני ריסוק מחמירים למכוניות רבות במשווקות בארצות הברית וגילה ממצאים די מדאיגים ביחס לרמת הבטיחות של הדגמים השונים. הארגון האמריקאי זכה למוניטין של מבחן מחמיר ביותר אפילו יותר ממבחני הרכב האירופאים יורו NCAP. המכוניות השונות שנבחנו הוסעו במהירות לעבר חומות בטון ונבדקו בהם כלל מערכות ההגנה על הנוסעים מלפנים, מאחור על ילדים וגם על הולכי רגל. איזו מכוניות נכשלו באופן מחריד ואילו מכוניות זכו לרמת בטיחות טובה?

ניסאן גוק נכשל במבחני ריסוק
המכוניות שנכשלו במבחן
שלוש מכוניות המשווקות בישראל זכו לרמת בטיחות נמוכה מאוד שעל פי הטרמינולוגיה של ארגון הבטיחות האמריקאי נקרא עלוב. הדגמים הם מאזדה 5 הוותיק שכמעט בכל פרמטר זכה לציון עלוב במבחני הריסוק, דגם נוסף הוא ניסאן ג'וק אשר הציג תוצאות מעט טובות יותר ממאזדה 5 אך עדיין קיבלת ציון עלוב. גם פיאט L500 שהגיע לישראל לאחרונה זכה בציון עלוב.
ציונים עוברים לפורד ומיצובישי
המכוניות שזכו בציון עובר הן מיצובישי לנסר הוותיקה אשר זכתה בסך הכל לציונים טובים במבחני הריסוק של הארגון אך בגלל חוזק מבני של הדגם קיבלה רק ציון עובר. גם המיניוואן פורד C מקס שאינו משווק בישראל זכה לציון עובר עם ביצועי ריסוק לא רעים.

ניסאן גוק נכשל במבחני ריסוק
מיני זכתה לציון המרבי
המכונית היחידה שזכתה לציון טוב במבחני הריסוק זו מיני קנטרימן שזכתה לציוני ריסוק טובים מאוד בכל הפרמטרים שנבחנו במבחן זה. השינויים במבחני הריסוק בין הארגון האירופי לזה האמריקאי כוללים הבדלים בתנאי הבדיקה. בעוד שבמבחני הריסוק האירופאים עוצמת הפגיעה של הרכב במבחן היא רחבה יותר במבחני הריסוק האמריקאים עוצמת הפגיעה היא ממוקדת יותר.