בשנת 2005 התחברו להם שלוש מיצרניות הרכב המצליחות בעולם לשם שיתוף פעולה לבניית מכונית מיני חדשה. הפרויקט נקרא PSA והרעיון הוא מאוד פשוט, כל חברה שלחה נציגים ואלה בנו במשותף מכוניות מיני זהות עם מפרטים טכניים דומים אך עם עיצובים חיצוניים שונים. המכוניות זכו להצלחה גדולה בעיקר באירופה כאשר כל אחת מהחברות זוכה לנתח שוק נאה. שיתוף הפעולה בין החברות שינה תפיסה בעולם הרכב כאשר עלויות הפרויקט של הרכבת כל מכונית יורדות. 
טויוטה אייגו
טויוטה אייגו
עיצובים חדשים למיני של PSA
בשנים האחרונות כל אחת מהיצרניות עשתה שינויים קוסמטיים בדגם שלה. סיטרואן C1 זכתה לפגוש חדש ומראה קליל יותר, פיג'ו 107 הציגה מראה יותר בוגר ואלגנטי וטויוטה אייגו הציגה עיצוב חיצוני מעט יותר אסייתי מאשר זה שהיה בעבר. לאחרונה פורסם במגזין רכב גרמני כי שיתוף הפעולה בין החברות ימשיך גם בבניית הדור הבא
של מכוניות המיני. 
 
מכוניות המיני בעולם ובישראל
מכוניות המיני נכנסו חזק מאוד לשווקים המקומיים מסביב לעולם וגם בישראל קטגוריה זו זוכה לנתח שוק די משמעותי. המכונית הפופולרית ביותר בקטגוריה זו בישראל היא קיה פיקנטו ששוברת את כל המוסכמות של מכוניות מיני מבחינת הצלחה ומספרי מסירות של החברה. סיטרואן, פיג'ו וטויוטה נמצאות גם הן במקום מכובד של מכירות הסגמנט בישראל. 
פיגו 107
פיגו 107
שיתופי פעולה בעולם הרכב
שיתופי פעולה של יצרניות רכב בעולם זהו דבר נפוץ למדי והחברות הצרפתיות עושות זאת תקופה ארוכה מאוד. המשפחתית הקומפקטית סיטרואן C אליזה היא זהה כמעט לחלוטין לפיג'ו 301 ואלה נבנו יחדיו על מנת להוזיל את עלויות הייצור. בנוסף ליצרניות אלו, גם מכוניות נוספות כמו סיאט טולדו וסקודה ראפיד מקונצרן פולקסווגן הן מכוניות זהות כמעט לחלוטין מבחינה טכנית אך עם עיצוב ורמת אבזור שונה. 
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר