השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר
פיג'ו 107
Peugeot

מידע

פיג'ו 107
פיג'ו 107- העירונית החסכונית המושלמת לצעירים
קטגוריית רכבי המיני הלכה והתחזקה משמעותית בשנים האחרונות, דגמים רבים של רכבים קטני מימדים ובעלי עוצמה רבה צצו כפטריות לאחר הגשם, כשלרובם עיצוב צעיר ותוסס אשר מנסה להתחקות אחר עיצובן של מכוניות המשתייכות לקטגוריות גבוהות יותר. נציגתה של יצרנית הרכב הצרפתית פיג'ו בקטגוריה זו נחשבת לייחודית ושונה במידת מה, שכן היא אינה מנסה להשתייך לקטגוריה אחרת או לסגל לעצמה סממנים בהם היא אינה מתהדרת. פיג'ו 107 היא מכונית קטנה ומרשימה, עיצובה מעט מצועצע ומוחצן אך לחלוטין שווה לב ומותאם באופן מושלם לקהל היעד אליו היא פונה שהוא קהל היעד הצעיר בעיקר. דגם ה-107 הושק לראשונה בשנת 2005 בתערוכת הרכבים השנתית בג'נבה, בשנת 2009 הגיעה לארץ והתקבל בקול תשואות רמות, בשנת 2009 זכה הדגם למתיחת פנים מקיפה במסגרתה עודכן העיצוב החיצוני, עודכנו יחידות התפעול והיצע תיבות ההילוכים, שופרו במידה ניכרת אחוזי צריכת הדלק, התעדכנה משמעותית רשימת האבזור ושופרה רמת הבטיחות בעת נסיעה.
 
מנוע קטן עם יכולות גדולות
דגם ה-107 משווק עם יחידה תפעולית אחת בלבד בעלת שלושה צילנדרים בנפח של 1.0 ליטר המיוצרת במפעלים של יצרנית הרכב טיוטה. יחידה מנועית זו מספקת 68 כוח סוס המתקבלים ב-6,000 סל"ד, 9.5 קמ"ג אשר זמינים כבר ב-3,600 סל"ד, מהירות מקסימלית של 157 קמ"ש וכושר האצה רשמי מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-12.3 שניות בלבד (במבחני נסיעה רבים נרשם כושר האצה של 16.3 שניות בלבד). היחידה המנועית משודכת לתיבת הילוכים רובוטית בעלת 5 הילוכים וכוללת אפשרות לתפעול ידני "טיפטרוניק" ויחד עובדות הן בתיאום יפה ומייצרות ביצועי כביש סבירים ביותר בהשוואה לרכבים המתחרים לקטגוריה.
 
נתוני צריכת דלק 
דגם ה-107 נחשב לרכב חסכוני בכל קנה מידה, בהתאם לנתוני היצרן הרשמיים עומדת צריכת הדלק על כ-18 ק"מ לליטר בעת נסיעה עירונית רגועה ולמעלה מ-24 ק"מ לליטר בעת נסיעה בינעירונית רגועה. בנסיעה בפועל צריכת הדלק גבוה יותר מהנתונים הרשמיים ועומדת על כ-19.2 ק"מ לליטר, אך עדין מדובר בנתוני צריכת דלק מרשימים וחסכוניים ביותר המתקבלים הודות לפעילותה היעילה של תיבת ההילוכים המתוזמנת אשר יוצרת שילוב הילוכים נכון ומושכל באופן שאינו יוצר משיכה מיותרת של ההילוכים המביאה לצריכה גדולה ומיותרת של אנרגית דלק זמינה ולמשקלו הנמוך של הרכב אשר עומד על 835 ק"ג בלבד ובכך אין הוא נדרש למאמץ קיצוני.
 
איכות נסיעה ונוחות הנהיגה
איכות הנסיעה בדגם ה-107 נחשבת לשנויה המחלוקת, מצד אחד כיול המתלים נוקשה באופן יחסי ואינו מצליח לספוג בצורה נינוחה את מהמורות הדרך ופגעי הכביש, זוית הראיה אינה מושלמת עקב המבנה הבעייתי במידת מה של השמשה המרכזית וההיגוי האיטי וכבד אשר מקשה מאוד על התמרון בעת נסיעה בזמן עומסי תנועה או חניה, אך מצד שני מדובר ברכב קל משקל בעל תיבת הילוכים יעילה אשר יוצרת האצה מרשימה, מהירות נסיעה גבוה וחסכוניות ניכרת בצריכת האנרגיה. נסיעה אופטימלית בדגם ה-107 מתקבלת בעת נסיעה עירונית בה נדרש הנהג ליכולות תמרון גבוהות וכישורי תמרון משמעותיים בין רחובות העיר הצרים.  כושר היציבות בזמן בלימה בעת נסיעה בדגם ה-107 איכותית וזאת על אף שדוושת הבלם דורשת לעיתים לחיצה חזקה מהמקובל.
 
עיצוב חיצוני שובה לב
כבר במבט הראשון על דגם ה-107 ניתן לראות כי מדובר במכונית יפה בעלת מידות קטנות ועיצוב מוחצן במידת מה, הקוים החיצוניים שלה רבועים ובקדמתה מצוי גריל קדמי בולט המוכר מאוד עם כלל רכביה של יצרנית הרכב פיג'ו. בצידי הרכב מתוחים פסי כרום רחבים המעניקים לה תחושת יוקרה מסויימת ומשתלבים היטב עם כונסי האויר הצידיים המשלימים את המראה המעניין. חלקו האחורי של הרכב גבוה מהחלק הקדמי, הדלת האחורית מיושרת כלפי מעלה ויוצרת מראה מרובע וצעיר. במסגרת מתיחת הפנים שנעשתה בשנת 2009 הוכנסו בדגם ה-107 אלמנטים שונים אשר שבו לה מראה מעט יותר ספורטיבי ותוסס מהמראה שלו בעבר וזאת על ידי השחרתם של שני החלונות האחוריים והוספתם של יחידות תאורת לד מעניינות למראה ובולטות לעין. 
 
תא נוסעים פרקטי ונוח
כיאה לרכבים רבים המשתייכים לקטגוריית רכבי המיני, גם בעיצובו של תא הנוסעים בדגם ה-107 ניתן מירב הדגש על עקרון הפרקטיות והשימושיות ופחות על הקדמה הטכנולוגית, קדמת תא הנוסעים כוללת מתגי ומנופי תפעול בעלי מגע מעט קר מהמצופה, אין תא כפפות ננעל, מתגי המזגן אינם נוחים לשימוש, החלון האחורי נפתח רק לידי חרך צר שאינו מאפשר למשב רוח לחדור דרכו וכפתורי נעילת הדלתות  אינם נעימים לשימוש. מנגד, בעקבות גובהו הרב של החלק האחורי של הרכב, ספסל הנוסעים האחורי כמו גם המושבים הקדמיים מרווחים להפליא, מאפשרים ישיבה נוחה של שני מבוגרים לפחות. ריפודי המושבים מעוצבים ומקושטים ומכניסים את תחושת ה"צעירות" אל תוך פנים הרכב וברחבי הרכב מצויים שלל פתרונות אחסון קטנים וחמודים המשפרים במידת מה את הפרקטיות של הרכב. תא המטען קטן מאוד, כולל נפח של 139 ליטר בלבד הניתנים להגדלה מסויימת עם קיפולה של שורת המושבים האחורית. 
 
אבזור ותוספות כמקובל בקטגוריה
בדומה לרבות מהמכוניות המשייכות לקטגוריה זו גם דגם ה-107 אינו נחשב למאובזר במיוחד, הוא משווק עם רשימת אבזור המגיעה ברובה כסטנדרט וכוללת, בין היתר, שני חלונות חשמליים, פנסי ערפך, שעוני סל"ד מעוצבים, מערך ציפויי עור לידית ההילוכים ולגלגל ההגה, חיבורי AUX, מחשב דרך מתקדם ועוד שלל תוספות ייחודיות אשר הופכים את חווית הנסיעה לטובה יותר. מערך אבזור זה נחשב לממוצע בהשוואה לרבות ממתחרותיה אך הוא ללא ספק משפר את הנהיגה ומעניק תוספת ניכרת לנוחות והתנהגות הכביש. 
 
רמת בטיחות נאותה 
בשנים האחרונות עברו כלל הדגמים של יצרנית הרכב פיג'ו מהפכה של ממש בכל הנוגע לרמת הבטיחות שלהם, תוספות בטיחותיות התווספו והועמדו כלל הרכבים במבחני הבטיחות המחמירים, כך גם דגם ה107 זכה לשלל תוספות ייעודיות שתפקידן לשפר משמעותית את רמת בטיחות הנסיעה לרבות מערך בן שש כריות אויר אשר כולל מתג ייחודי שנועד לבטל את פעילותם במידת הצורך, מערכת בקרת יציבות מתקדמת ועוד שלל תוספות שמספקים לנהג את תחושת הבטחון לה הוא נדרש בעת נסיעה. בנוסף עמד דגם ה107 במבחני הריסוק המחמירים בהתאם לתקן ה- Euro NCAP המחמיר אשר זיכה אותו בכארבעה כוכבי בטיחות.
 
יתרונותיו הברורים של דגם ה-107
נכון, דגם ה-107 הוא אינו רכב מושלם, הוא מתמודד עם חסרונות משמעותיים אשר מקשים עליו מאוד את התחרות מול מתחרותיו הרבות לקטגוריה, אך אין ספק שבעבור קהל היעד הספציפי אליו הוא מופנה, קרי צעירים עירוניים הנדרשים לנסיעות קצרות וחסכוניות ללא צורך במקום רב לאחסון, זהו הרכב המושלם שכן המתהדר הוא בשורה ארוכה של ייתרונות ייחודיים שבראשם העיצוב המעניין ותג המחיר האטרקטיבי אשר נע סביב 70,990 ₪ והכל בהתאם לרמת האבזור ולסוג תיבת ההילוכים. במבט כולל דגם ה-107 הוא אחד הדגמים האהובים ולא בכדי, הוא חסכוני ונעים לנסיעה, קל לתפעול ונוח לשימוש, כך שאין כל תהיה מדוע הוא הפך לאחד מרכבי המיני הנמכרים ביותר בישראל בשנים האחרונות.
מחיר משוער
החל מ 67,490
שנות אחריות
3 שנים
מבחני ריסוק
צריכת דלק
21.7
יתרונות
חסרונות
צריכת דלק
רעש
אמינות
איכות חומרים
היגוי
תא מטען

תת דגמים

וידאו

דגמים מתחרים

השוואת רכבים

חוות דעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
כתבות חדשות על פיג'ו 107
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר