מאזדה 3 החדשה הושקה אמש באירופה באופן רשמי ובזה החברה היפנית שמה קץ לחרושת השמועות לגבי המשפחתית המצליחה ביותר של החברה בכל הזמנים. מאזדה 3 הייתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל באמצע העשור הקודם כאשר ההצלחה הגדולה של הרכב הייתה התברגות משמעותית לשוק הליסינג וגם הצלחה לא מעטה בשוק הפרטי בישראל. גם באירופה מאזדה 3 הייתה הצלחה גדולה וזכתה לנתח שוק משמעותי.

מאזדה 3 החדשה
מידות גדולות יותר לדגם החדש
הדגם החדש של מאזדה 3 הוא מרגש בגלל הרבה מאוד בחינות, העיצוב החיצוני קיבל ריענון גדול וכללי וכעת הדגם המשפחתי הוא בעל חזית עיצובית של
מאזדה 6 שהושקה בישראל בתחילת השנה. המידות של גרסת ההאצ'בק של מאזדה 3 – פשוט מאזדה עדיין לא חשפה את גרסת הסדאן שלה – עומדות על 446 ס"מ אורך, 179.5 ס"מ רוחב ובסיס גלגלים גדול של 270 ס"מ. הדגם החדש הוא גדול יותר בכל פרמטר מהדגם היוצא.
מנועים חדשים למאזדה 3
בכל הנוגע למבחר המנועים מאזדה לא מאכזבת ומציעה את המשפחתית עם מנוע בסיסי בנפח של 1.5 ליטר המספק 100 כוחות סוס עם תיבת הילוכים ידנית. גרסה זו תהיה מוצלחת ככל הנראה באירופה עם תמחור טוב. בישראל אנחנו צפויים לפגוש את מנוע 2.0 ליטר המייצר 120 כוחות סוס ותיבת הילוכים אוטומטית.
מאזדה 3 נכנסת לתחרות צמודה
מנוע נוסף שישווק עם מאזדה 3 האצ'בק הוא בנפח של 2.0 ליטר המספק 150 כוחות סוס. זוהי גרסה חזקה המאפשרת ביצועים של 8.2 שניות של תאוצה מ 0-100 קמ"ש. מאזדה 3 נכנסת לתקופה בה המשפחתיות
קיה פורטה, קיה סיד, פורד פוקוס ו
סקודה אוקטביה זוכות להצלחה גדולה בישראל ובאירופה. מעניין יהיה לראות את המחירים של הגרסאות של מאזדה 3 ואת האופי הצרכני של הקהל הישראלי.