לפני 4 שנים החליטה המדינה להביא תמריצים לאנשים לבוא ולרכוש רכבים פחות מזהמים ובתמורה אלה יקבלו הנחה משמעותית בעת הרכישה. הנחות המס נקראו ירוקות והגיעו לעיתים עד ל 15,000 שקלים בהתאם לסגמנט המכונית שרכשו. הודות למס הירוק זכינו לראות בישראל עלייה גדולה מאוד של מכוניות קטנות וחסכוניות מסגמנט המיני. מכוניות כמו
קיה פיקנטו, יונדאי i10, פיאט פנדה ועוד דגמים הפכו להצלחה גדולה בישראל.

פיקנטו תעלה יותר
עליות במחירי המכוניות
בחודש הבא צפוי להיכנס לתוקפו עדכון המס הירוק החדש ובעצם לעשות סדר חדש בקטגוריות של הטבות המס הירוקות. המשמעות הישירה היא עליית מחירים די משמעותית כמעט בכל דגמי המכוניות שעל הכביש. רשות המיסים הבינה כמה כסף ניתן לגזור מעסקאות הרכב ובשילוב של גורמים נוספים היא פיתחה מודל חדש לחישוב הטבות המס.
המכוניות הקטנות מתייקרות
עדכון המס צפוי לפגוע כאמור בדגמי מכוניות רבים. לדוגמא, אפילו במכוניות המיני הקטנות והחסכוניות ניתן לראות עליות במחירים, קיה פיקנטו שהיא אלופת הסגמנט תתייקר בכמעט ארבעת אלפים שקלים לגרסה הידנית, ההתייקרות מגיעה בעקבות המעבר של הרכב לדרגת זיהום האוויר 4 ולא 2 כפי שהייתה בשנים האחרונות. מכונית נוספת שצפויה להתייקר היא
פיז'ו 208 שהחל מעוד חודש תעלה מרמת זיהום 5 לרמת זיהום 9, בעלייה זו תתייקר המכונית בכ -5000 שקלים.

עליות מחירים גם במשפחתיות
גם המשפחתיות עולות
גם בקטגוריות הרכבים הגדולים יותר תירשם עלייה בהתאם לתקנות החדשות כמו
פורד פוקוס שתקבל את דירוג זיהום האוויר 11 ובכך מחירה יעלה ביותר מ-7000 שקלים מכפי שהוא היום. מעניין יהיה לראות האם משרד התחבורה יוכל להתערב להקל על הצרכנים של עולם הרכב ולמנוע את העליות הצפויות במחירים.