השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר

ביטוח צד ג

מלא פרטים וקבל הצעות
לביטוח רכב
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
נציגנו כאן כדי לעזור לכם
לחץ לשיחת ייעוץ חינם
ביטוח צד ג

אחד משלושת הביטוחים הנפוצים ביותר הוא ביטוח צד ג'. מטרתו של הביטוח הזה הוא לכסות את הנזקים ברכוש שנגרמו לצד שלישי בתאונת דרכים. אמנם פוליסת הביטוח המקיף כוללת בתוכה כיסוי גם במקרים כאלו, אולם ביטוח צד ג' מיועד לבעלי רכבים שלא מעוניינים לבטח את רכבם בביטוח מקיף. מדובר בעיקר בבעלי רכבים ישנים שלא משתלם לבטח אותם בביטוח מקיף הנחשב ליקר מאוד. מחירה של פוליסת ביטוח צד ג' משתנה בין חברת ביטוח רכב אחת לאחרת, ונתון לשיקולים כגון גיל הנהג, היסטוריית התאונות שלו, גיליון ההרשעות שלו ועוד גורמים מסוימים לפיהן מתמחרות חברות הביטוח את מחירי פוליסות ביטוח הרכב שהן מוכרות.
 
כיצד עובד העיקרון של ביטוח צד ג'?
כאמור ביטוח צד ג' מעניק פיצוי כספי לגורם שלישי בתאונה בגין נזקי רכוש שנגרמו לו. כך במקרה של תאונה שני הנהגים מחליפים פרטים בניהם. במידה והנהג האשם מבוטח בביטוח צד ג', חברת הביטוח שלו משלמת עבור תיקון הנזקים שנגרמו לנהג השני שמהווה גורם שלישי, אחרי הנהג האשם וחברת הביטוח שלו שמהוות את הגורם הראשון והשני בעסקה. חשוב לציין שנזקים לרכוש אינם דווקא מתמקדים בנזקים לכלי רכב. מדובר בנזק לכל סוג של רכוש כגון רמזור, מעקה בטיחות א אפילו חצר של בית.
 
מהן ההגבלות החלות על ביטוח צד ג'?
כאמור, אין כמעט ביטוח רכב שאינו מותנה בסוגים שונים של הגבלות וביטוח צד ג' אינו שונה במקרה הזה משאר ביטוחי הרכב. כך שבמידה ונהג מבוטח גורם נזק לצד שלישי בעקבות שימוש חריג ברכב, או במקרים של נהיגה בשכרות או נסיעה תחת השפעת סם, פוליסת הביטוח מאבדת את תוקפה. בדרך כלל נוהגים לרכוש בצמוד לפוליסת ביטוח צד ג' גם שירותי דרך וגרירה וכיסוי עבור נזק לשמשות הרכב.
 
מי קהל היעד של ביטוח צד ג'?
כפי שצוין מקודם, ביטוח צד ג' מתאים בעיקר לבעלי רכבים ישנים. רכבים חדשים מבוטחים בדרך כלל בביטוח מקיף פשוט משום שהם שווים הרבה מאוד כסף, ובכך מקבל הנהג המבוטח גם את הכיסויים שמעניק ביטוח צד ג'. בעלי רכבים ישנים אינם מבטחים את רכבם בביטוח מקיף משום שעלותו של הביטוח קרובה מאוד, או אפילו עולה על שוויו של הרכב. במקרים מסוימים חברות הביטוח גם אינן מסכימות לבטח רכבים ישנים בשל העלות ותדירות הטיפולים הגבוהה שלהם. אולם גם נהגים אלה מעוניינים לכסות את עצמם במקרה של גרימת נזק לצד שלישי. ביטוח זה נפוץ מאוד גם בקרב נהגי רכב דו גלגלי, שפוליסות הביטוח המקיף שלו נחשבות לגבוהות.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
מבצעי רכב חדשים
נציגנו כאן כדי לעזור לכם
לחץ לשיחת ייעוץ חינם
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר