השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת תקנון האתר
פורד קוגה
Ford

מידע

פורד קוגה
פורד קוגה- המיניקרוסאובר המחודשת נחתה בישראל
המיני קרוסאובר הבולט מבית היוצר של יצרנית הרכב פורד, הלא הוא דגם הקוגה, הוצג לראשונה בתערוכת הרכבים השנתית בז'נבה בשנת 2012, הגיע למחוזותינו בשנת 2013 וזכה לקבלת פנים צוננת למדי, אשר כללה אחוזי מכירות נמוכים והתעניינות מעטה בלבד. בעת שיווקו הראשוני הוצע דגם הקוגה עם יחידת מנוע בסיסית בנפח של 1.6 ליטר טורבו שסיפקה 180 כוח סוס בלבד. בשנת 2015 השיקה פורד את הגרסה המשופרת של דגם הקוגה שזכה ליחידה מנועית חדישה בנפח של 1.5 ליטר טורבו בעל הספק גבוה יותר של 182 כוח סוס. ביוני 2017 השיקה פורד את הגרסה המשודרגת ביותר של דגם הקוגה אשר כולל שורה ארוכה של שיפורים לרבות יחידה מנועית חזקה יותר, ביצועי כביש מובילים, רמות גימור חדשות, עיצוב מרשים יותר והכל בתג מחיר נמוך יותר מבעבר. כלל השיפורים שמציג הדור החדש עתידים למצב את דגם הקוגה במקום מכובד ומבוקש יותר בקטגוריה התחרותית אליה הוא משתייך.
 
יחידת הנעה איכותית ומכאניקה מתקדמת
כאמור, עם תחילת שיווקו של דגם הקוגה בישראל הומע הוא לשיווק עם מנוע בנפח של 1.6 ליטר טורבו בנזין המוכר מדגמים רבים של פורד לרבות דגם הפורד מונדאו. מדובר במנוע איכותי ביותר בעל ארבעה צילנדרים המספק 180 כוח סוס ומומנט מרבי של 24.4 קמ"ג, מנוע זה שודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת 6 יחסי העברה. עם השדרוג לו זכה הדגם בשנת 2015 איבד המנוע סדר גודל של 100 סמ"ק אך קיבל מנגד מספר לא מבוטל של כוחות סוס נוספים שנתנו לו תחושת כוח ועוצמה גבוה הרבה יותר. במסדרת העדכון האחרון שנעשה בשנת 2017 נשאר דגם הקוגה עם אותה יחידה מנועית, מדובר ביחידה מסדרת אקובוסט של פורד אשר כולל נפח של 1.5 ליטר טורבו בנזין בטכנולוגיית הנעה קדמית, המספקת 182 כוח סוס המתקבלים ב-6,000 סל":ד, מומנט מרבי של 24.5 קמ"ג המתקבלים בתווך שבין 1,500 ל-4,500 סל"ד. המנוע האיכותי משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית המספקת כוח ישיר אל הגלגלים הקדמיים או לארבעת הגלגלים כנדרש בהתאם לרמת הגימור של הרכב. השילוב בין יחידת ההנעה לתיבת ההילוכים מביא לכושר האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-9.9 שניות בלבד ומהירות מרבית של 200 קמ"ש.
 
איכות והתנהגות הנסיעה בפורד קוגה
דגם פורד קוגה מציג רמה גבוה של נוחות נסיעה המתקבלת הודות לשילוב בין היכולות הדינמיות הרשימות וזאת בזכות ההגה החד ואחיזת הכביש הגבוה לבין הרכות הרבה המתקבלת מעבודת המתלים בעת נסיעה עירונית תוך שמירה על יושבי הרכב ממהמורות הכביש ופגעי הדרך הרבים. תא הנוסעים מבודד היטב את רעשי החוץ לרבות רעשי הרוח ורעשי פעולת המנוע. פעולת הבלמים מדוייקת, מציגה יכולות גבוהות אשר תורמות במידה משמעותית לביטחון הנדרש לנהג. עם התנעתו של דגם הקוגה מתקבלת לעיתים תגובה אגרסיבית במידת מה, אשר באה לידי ביטוי בזינוק אגרסיבי ותגובת הגה מיותרת, אך אין הדבר פוגם החויית הנסיעה ואיכות המשתפרת משמעותית ככל שמהירות הנסיעה עולה.

צריכת דלק סבירה
צריכת הדלק לרוב היא איננה הצד החזק של הרכבים הגדולים מתוצרת אמריקאית שלרוב מציגים נתוני צריכה גבוהים במיוחד, אף על פי כן, דגם הקוגה מציג נתוני צריכה סבירים למדי אשר עומדים, בהתאם לנתוני היצרן הרשמיים, על 14.5 ק"מ לליטר בממוצע בנסיעה משולבת רגועה. בעת נסיעה בפועל צריכת הדלק גבוה יותר במידה ניכרת ועומדת על 10 ק"מ לליטר לערך, אך עדיין מדובר בנתונים יפים בהשוואה לרכבים המתחרים בקטגוריה. נתונים אכותיים אלה מתקבלים בעיקר הודות למערכת העצור וסע המוצעת כסטנדרט בכל רמות הגימור, ותפקידה לדומם את פעולת המנוע בזמן עצירה מוחלטת של פעולת הרכב ובכך לחסוך משמעותית את צריכת האנרגיה והדלק.

עיצוב חיצוני קשוח ומשודרג
עם שיווקו הראשוני, עיצובו של דגם הקוגה היה עיצוב סטנדרטי המאפיין רכבי פנאי רבים, גובה משמעותי, קריצה ספורטיבית וגריל קדמי בולט, עם השקתו של הדגם החדש זכה דגם הקוגה לעדכון עיצובי מעמיק במסגרתו הוכנסו שינויים ועדכונים רבים שהפכו אותו לרכב מעניין ומרשים למראה. קדמת הרכב חודשה לחלוטין באופן המיישר קו עם השפה העיצובית העדכנית של חברת פורד, לפיה ההופעה הכללית של הרכב תהא שרירית ומרשימה יותר. דגם הקוגה המחודש זכה גם למידות גדולות יותר עם רוחב של 1.83 מטר, בסיס גלגלים ברוחב של 269 ס"מ וגובה של 1.71 מ' ובכך הופך הוא לאחד הרכבים הגדולים בקטגוריה.

תא נוסעים מרווח ומאובזר
תא הנוסעים של דגם הקוגה נחשב למרווח וגדול למדי, הספסל האחורי מאפשר ישיבה נחה במיוחד של שלושה נוסעים מבוגרים, מרווח ברכיים סביר וגובה נאה לראש. קונסולת הנהג גדולה וכוללת מספר גדול של מחוונים וכפתורים שמחד מעניקים לו מראה מתקדם ומשוכלל ומאידך יוצרים תחושת עומס רב וצפיפות מיותרת. איכות החומרים גבוה ביותר, תחושת המגע נעימה וניכר כי איכות ההרכבה גבוה ביותר. חלקן הפנימי של הדלתות עוטה בד בעיצוב מעניין אשר מעניקים לרכב מראה יוקרתי ונעים מאוד לעין. תא המטען גדול וכולל נפח של 456 ליטר המאפשר אחסון של ציוד גדול מימדים לרבות עגלות ילדים וכו, כמו כן מתאפשרת הגדלה משמעותית של תא המטען על ידי קיפול שורת המושבים האחורית.

רמות אבזור נדיבות ביותר
פורד קוגה משווק בארץ בכ-5 רמות גימור מתקדמות במיוחד, רמת האבזור הבסיסית הינה רמת ה- TRENDכוללת, בין היתר, שמשות כהות, מערכת שמע מקורית בעלת אפשרות לשליטה מלאה מגלגל ההגה, דיבורית בלוטוס, חישוקי סגסוגת בקוטר של 17 אינץ', מערכת בקרת אקלים מפוצלת הכוללת פתח יציאה לכיוון המושב האחורי ועוד.  רמת הגימור הבאה קרויה TREND-X והיא כוללת בנוסף לכל הכלול בחבילה הבסיסית מערכת לבלימה אוטונומית בעת נסיעה בעיר, מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע של 8 אינץ', מחשב דרך, מראות צד מתקפלות חשמלית, מצלמה אחורית, תאורת גישה ועוד. רמת הגימור הבאה קרויה Titanium והיא מוסיפה לרשימת האבזור מערכת מולטימדיה מסוג  Synce3 הכוללת מסך מגע בקוטר 8 אינץ ואפשרות לשליטה קולית, מערכת שמע מקורית של חברת סוני, חלון גג הנפתח חשמלית, דלת תא מטען חשמלית, ריפודי עור משולבים בבד, מושב נהג הניתן לכיוונון חשמלי, מערכת לניטור שטחים מתים בעל אפשרות לניטור תנועה חוצה מאחור ועוד. רמת הגיור הבאה קרויה Titanium X והיא מוסיפה לרשימת האבזור פנסי קסנון אדפטיבים בחזית הרכב, חישוקים בקוטר של 19 אינץ', ריפודי עור מלאים בגוונים משתנים בהתאם לבחירת הלקוח, מערך כניסה ונעילה ללא מפתח פיזי ועוד. הרמה הבכירה ביותר היא רמת ה- Titanium X AWD והיא מוסיפה מערכת הנעה כפולה, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת, מערכת בלימה אוטונומית גם בנסיעה מעל 50 קמ"ש, מערך חימום למושבי הרכב ועוד. 

פורד קוגה- רכב מתקדם במחיר משופר
דגם הקוגה נחשב למתחרה ראוי במיוחד בקטגוריית רכבי הקרוסאובר התחרותית והמבוקשת, הוא נחשב למענה הנכון מבחינתה של יצרנית הרכב פורד אל מול דגמים מובילים דוגמת הקיה ספורטאז', מיצובישי אאוטלנדר, פולקסוואגן טיגואן, סובארו פורסטר ועוד, הוא משווק עם תג מחיר משופר אשר נע בין 143,900 ₪ לדגם הבסיסי ועד לסכום של 189,900 לגרסה המאובזרת ביותר ובכך ממצב את מעמדו כרכב מוביל ומשתלם ביותר.
מחיר משוער
החל מ 195,000
שנות אחריות
שלוש שנים
מבחני ריסוק
צריכת דלק
13
יתרונות
חסרונות
אבזור נוח
מחיר
תא נוסעים מרווח
לא טובה לשטח
נוחה לנהיגה

תת דגמים

וידאו

דגמים מתחרים

השוואת רכבים

חוות דעת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
כתבות חדשות על פורד קוגה
השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר