שנת 1997 היוותה את השיא מבחינת נתוני גניבת מכוניות, ולאחר מכן העניין שכך – בעיקר תודות להקמת יחידה מיוחדת לעניין בשם אתג"ר. יחידה זו פעלה עד לשנת 2003 ונסגרה בעקבות בעיות תקציב, ונפתחה מחדש בשנת 2006, במינוף חברות הביטוח והשכרות הרכבים. התוצאות של פעילות יחידה זו נושאת פרי בכל שעה ברחבי הארץ, למרות שעדיין זה טעון שיפור – ישנן עוד גניבות שלא נמנעות בכל יום. מה הביא את חברות הביטוח לתמוך כלכלית בפתיחת יחידת אתג"ר מחדש? שני דברים – האחד הוא תשלום פיצוי בגין גניבת רכב בביטוח רכב מקיף, השני זה הונאות ביטוח – כשיש נסיונות נוספים למנוע זאת באמצעות חוקרי ביטוח.
רכבים מעל לסכום 150,000 שקלים מחויבים בהתקנות מיגונים מיוחדים לרכב
שיטות לגניבת רכבים
ישנם שנים – שלושה סוגי פריצות לרכב: הראשונה היא גניבת תכולת הרכב; שוברים את שמשת הרכב וגוזלים את מה שבפנים, וזה יכול להיות גם חפצים יקרים – כמו מכשירי אלקטרוניקה – GPS, מחשבים, דיבוריות ומערכות סטריאו. דרך שנייה לעניין – גניבת רכב כדי להעבירו למשחטת חלפים. הרכבים המככבים בראש הרשימה הם סובארו ליאנה ומיצובישי למיניהן, ויש גם מכת גניבת אופנועים – בעיקר אופנועים וקטנועי 125 סמ"ק כדוגמת קימקו, סן יאנג.
שנת 1997 היוותה את השיא מבחינת נתוני גניבת מכוניו
פריצה לרכב על מנת לדרוש כופר
רכבי יוקרה גם הם מועמדים בעלי סיכויים גבוהים לגניבה, למרות שהם מחויבים באמצעי מיגון שונים על פי חברת הביטוח כדוגמת איתוראן וקודנית. רכבי יוקרה אלו הם רכבים שאין דרישה לחלקים שלהם, או שהם ייחודיים ויקרים לבעליהם. מחיר הכופר יכול להגיע גם לשווי הרכב או יותר.
חברות ביטוח רכב ויחסן לגניבות רכב
רכבים מעל לסכום 150,000 שקלים מחויבים בהתקנות מיגונים מיוחדים לרכב. התנאים למיגון משתנים בין חברת ביטוח אחת לשניה, כאשר התקנתם מוזילה משמעותית את דמי הביטוח. לאחרונה, קיימת מגמה לעשיית ביטוח מקיף גם ללא דרישה להתקנת אמצעי מיגון ברכב.