הליסינג אינו רק אמצעי נוסף למעבידים כדי לקבל הוצאות מוכרות במס בסוף השנה, אלא אמצעי להעניק לעובד הטבה שבאמצעותה התשלום יורד מהמשכורת ולא טורף את מסגרת האשראי, או שבהתאם להוראות הרפורמה בשוק הליסינג החדשה שנעשתה בשנים האחרונות, לגרום לו לשכור רכב בעצמו – בליסינג פרטי, וליהנות ממחירים אטרקטיביים. אם כיום אנשים מבינים שהליסינג הפרטי משתלם יותר מהעסקי – אולי למעט עצמאים השוכרים רכב לצורכי עבודה, הרי שצפויה נהירה לכיוון ענף הליסינג הזה, וכן צפויים גם מחירים מתחרים וזולים יותר לצורך העניין.

נסיעה עסקית או נסיעה פרטית?
איך לשלם בזול על רכב מליסינג?
ככל שמרחיבים את טווח התשלומים, כך התשלום לחודש יוצא זול יותר. נכון? לא בהכרח. יש לבדוק מראש מה מקנה המסלול שבו בחר מבחינת תשלומי הריבית והעמלות לגורמי המימון השונים שלהם הוא ישלם את ההלוואה. אם עד לשנת 2011 העובד היה מקבל את הרכב כאילו היה הטבת שכר המוספת למשכורתו והמס נגזר מאותו שווי שימוש, הרי שלאחר שנת 2011 שיטת החישוב עברה להתבסס על קבוצת הרישוי של הרכב מה שהפך להיות מעל100% ביחס למה ששולם קודם. ישנה תוכה ממוחשבת שמסייעת לחשב איך לשלם פחות תוך השוואת מחירי ליסינג לפרטיים או לעסקיים.

בליסינג פרטי ניתן ליהנות ממחירים אטרקטיביים
להגדיר – נסיעה עסקית או נסיעה פרטית?
אילו מטרת הנסיעה היא עסקית, הרי שאותו המשתמש ברכב שחוכר אותו למעשה אינו נהנה באמת מהטבה, משום שנגזר עליו לשלם יותר מסים מכיסו הפרטי – וזאת על אף שרב השימוש כולו הוא לצרכי עבודה. כששווי השימוש מחושב על פי השימוש ברכב והפרדה בין נסיעות פרטיות לעסקיות, אפשר לחשב מחיר השכרה זול יותר וגם מס מוזל בהתאם.
איך מודדים את השימוש ברכב בפועל?
חשוב להיות מדויקים ככל הניתן בבדיקות, ולכן מפעילים ברכב GPS עם קודן מיוחד ועם מודם סלולרי שיש לו קשר ישיר לשרתים שבחברת המדידה. על פי ההגדרה של הנסיעה בתחילתה – פרטית או עסקית, אפשר לתמרן בין השניים בצורה המדויקת ביותר.