בשנת 2004 נכנסה לתוקפה במלואה הרפורמה בביטוח רכב. הרפורמה אפשרה למי שבבעלותו רכב להשיג ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג' במחירים של תחרות, בכך הצרכן רק מרוויח לא רק מחירים, אלא גם שירותים משתפרים בכל פעם מחדש. ישנו רווח נוסף: נהג זהיר יכול למעשה לשלם מחיר זול יותר לביטוח, משום שאינו מפעיל את חברת הביטוח. נהג שאינו זהיר ישלם הרבה יותר. הפירוש הזה למחירי הביטוח "תופס" גם בשטח ביטוחי החובה, אשר נחשבים לביטוח שהחוק מחייב בו. בעל רכב שאינו מחזיק בביטוח חובה עובר על החוק.
מה כלול בביטוח חובה?
הפעלתו של
ביטוח חובה (הגשת תביעה לביטוח) תוכל לכסות על פיצויים בגין נזקי גוף שנגרמו לנהג הרכב, לנהגים לנוסעי הרכב, ולהולכי רגל שנפגעו כתוצאה מכך (כיום, לצערנו, מתעוררת תופעה נוספת של דריסת רוכבי אופניים שנוסעים בצידי כבישים בין עירוניים פתוחים בשעות שבהן הנהגים הצעירים חוזרים מבילויים, קמים לעבוד או חוזרים הבייתה). מי שיכול לקבל פיצויים מכך בנוסף הוא בני המשפחות של הנפגעים גם אם לא נכחו בזמן התאונה ונפגעו מכך נפשית.
עלות של ביטוח חובה
עד לשנת 2004 כאמור, מחירי הביטוח היו אחידים בכל סוכנויות הביטוח – ונערכו דרך לברת ביטוח אחת : "אבנר". כיום אין אחידות במחירים, מה שמאפשר לרבים לברר באמצעות מחשבון לביטוח חובה ממשלתי מי חברת הביטוח הזולה ביותר על פי הפרמטרים שהציגו.
מה צריך בזמן מילוי הפרטים במחשבון ביטוח חובה?
כדי למלא את הפרטים בכל שדות החובה המבוקשים ולקבל מחיר מדויק יותר, יש להחזיק את תעודת הזהות (נדרש למלא את מספר תעודת הזהות של המבוטח), לדעת מהו גיל ה
נהג הצעיר ביותר שנוהג ברכב בקביעות, את רישיון הרכב (נחוץ למלא את מספר השלדה) ועוד.