הרפורמה בשוק רכבי הליסינג שנכנסה לתוקף כבר משלהי שנת 2010, הכניסה אלפי מעסיקים ומועסקים לתבנית חדשה של השכרת כלי רכב. כל מי שנאלץ להמתין לסיום עסקת הליסינג שברשותו – כדי לא לשבור את התוכנית הקיימת, החל תוכנית חדשה לא בחידוש חוזה קולקטיבי או כפי שהיה נהוג בחברה, אלא על פי חוזה כלקוח פרטי. לא לכולם זה השתלם – המחשבונים פעלו שעות נוספות על מנת לעשות תחשיבי כדאיות בליסינג. האם עדיין כדאי לעשות עסקת ליסינג? ואם כן, האם לבחור בליסינג פרטי או דרך מקום העבודה?

מנהיגי הרפורמה מקווים לטוב לפחות בשטח איכות הסביבה
מנהיגי הרפורמה מקווים לטוב לפחות בשטח איכות הסביבה

מהי אותה רפורמה בשטח הליסינג?

רשות המיסים בנתה רפורמה בשני חלקים. הרפורמה נכנסה לתוקף כבר בשנת 2010 והיא כוללת את רפורמת המיסוי הקרויה "ירוק" ואת השימוש בחישוב הלינארי שמחליף את "שיטת הקבוצות" שהונהגה עד אז. הרפורמה הזו קובעת כי השורה התחתונה, שוכרי הרכבים באמצעות חכירה דרך מקום עבודתם יגדילו לשלם על הרכב בעוד כחצי אחוז נוסף מהמשכורת – כלומר 2.5%.
שוכרי הרכבים באמצעות חכירה דרך מקום עבודתם יגדילו לשלם על הרכב בעוד כחצי אחוז
שוכרי הרכבים באמצעות חכירה דרך מקום עבודתם יגדילו לשלם על הרכב בעוד כחצי אחוז

מהי מטרת הרפורמה?

מנהיגי הרפורמה מקווים לטוב לפחות בשטח איכות הסביבה. האטרקטיביות של המכוניות ה"ירוקות" עולה – לאלו שיש להן דרגת זיהום נמוכה יותר ישנו מחיר נמוך, ולאלו שיש דרגת זיהום גבוהה – כך גם מחיר הרכב בהשכרת ליסינג או במכירות. במקביל, המשמעות תהיה ייקור מכוניות פופולאריות. בכל זאת, עדיין יש מקום ליהנות מהעסקה שמציעה תנאים שלא מוצאים בכל מקום: מלבד ביטוח רכב  - מקבלים שירותים צמודים מחברת הליסינג.

השכרת רכב דרך ליסינג פרטי
אם עושים השוואת מחירי ליסינג לפרטיים, אפשר למצוא הבדל במחירי העסקה, מה גם שמקבלים בדרך כלל את אותם השירותים (בהתאמה) כפי שהיה בליסינג התפעולי. השירותים הללו יתאימו בעיקר למי שזמנו אינו בכפו והוא זקוק לחיסכון לפחות בזמן.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר