בשנות השבעים של ארץ ישראל הישנה, הייתה כוונה להטביע בחוק את הפיצוי לנזקי גוף של הנהג ושל כל הקשור בתאונה. החוק ההומאני הזה אשר מאז ועד להיום לא פסק לחייב את כל הנהגים לדאוג לביטוח חובה תקף ברכב, הסדיר בשנת 1975 (על פי חוק הפלת"ד) את העניין שלא חייבים להוכיח את אשמתו של הפוגע, אלא באופן אוטומטי הנפגעים (הנהג, הנוסעים והולכי הרגל שנפגעו מהרכב) יזכו לפיצויים מאת חברת הביטוח (ביטוח חובה לרכב).
ביטוח חובה הוא מעניינו של כל מי שנוהג ברכב
ביטוח חובה לרכבים שונים
ביטוח חובה הוא מעניינו של כל מי שנוהג ברכב. יש לדאוג לביטוח חובה אחד שיכלול בתוכו את כל הנהגים הקבועים שברכב כדי שלכולם יהיה פיצוי כספי בהתאם לפוליסה. מי שנוהג ברכבים שכורים, עניין הביטוח עלול ליפול בין הכסאות, מכיון שבחלק מהביטוחים חברת הליסינג מפעילה את הביטוח בעצמה (ליסינג תפעולי) ובחלק לא (ליסינג מימוני).
פוליסת הביטוח המקיף תקפה לשנה באופן סטנדרטי
ביטוח מקיף הוא תקופתי
גם פוליסת הביטוח המקיף תקפה לשנה באופן סטנדרטי, כלומר מי שרוצה לעשות ביטוח מקיף לתקופה קצרה, אמור לשלם לחברת הביטוח על פי תעריף מעט שונה שאינו מוזיל באופן יחסי לתקופה מתוך השנה את המחיר. במידה ונמצאה השכרת רכב אטרקטיבית ומצוינת , חייבים לברר עם העסקה כוללת ביטוח מקיף, שכן אם לא יהיה ביטוח כזה מראש, כל נזק פיזי שיגרם לרכב ישולם מכיסו הפרטי של השוכר.
ביטוח לצד שלישי – כמה צדדים לעסקה?
בביטוח צד ג' מעורבים שלושה גורמים: המבוטח, המבטחת (חברת הביטוח) והצד השלישי שאינו קשור להם – זה שרכושו נפגע כתוצאה מהתנגשות הרכב בו. למרות שביטוח צד ג' כלול אוטומטית בביטוח המקיף, עדיין חשוב לברר כי הוא קיים לזמן הצורך.