בשנת 2010 נפתח השער גם ללקוחות הפרטיים בשוק הליסינג הפרטי, עניין שהמריץ את שוק הליסינג קדימה, תודות לביקוש הרב. למרות שישנן תוכניות לצמצום כמות המכוניות של הליסינג על הכבישים בשנים הקרובות, עדיין התועלת שישנה בהשכרה לטווח ארוך נמצאת תמיד לשירות אלו שמעוניינים בפריסת תשלומים נוחה בהחזקת הרכב או בשימוש בקילומטראז' רב – כשלאחר מכן אין צורך להתחבט בסוגיית מכירת רכב בעל נתונים דומים. הרכב נותר בבעלות חברת הליסינג ולכן גם חוזר אליה בתום השימוש, למרות שעדיין במרבית החוזים משלמים גם על ירידת הערך של הרכב עם השנים.

בליסינג פרטי משלמים מקדמה מסוימת שמייצגת אחוז מסוים מערך הרכב
בליסינג פרטי משלמים מקדמה מסוימת שמייצגת אחוז מסוים מערך הרכב

ליסינג תפעולי משתלם לפרטיים

בליסינג פרטי משלמים מקדמה מסוימת שמייצגת אחוז מסוים מערך הרכב – על פי היכולת ובמגבלות חברת הליסינג, ואת היתרה משלמים בתשלומים. ישנן חברות אשר אינן דורשות מקדמה לרכב, אלא משעבדות אותו לזכותן עד לגמר התשלומים, מעין רכישת הלוואה מול חברת ההשכרה. הליסינג יכול להשתלם למי שאינו יכול לשלם על העסקה לרכב חדש בבת אחת בסוכנויות, וכן גם לפעמים למי שהבנק לא מאשר לו הלוואה לרכישת רכב, או למי שזה יותר משתלם לו כתחליף לרכב מחכירה..
לפניהם עומדת דילמת הרכב ליסינג, רכישה או השכרה
לפניהם עומדת דילמת הרכב ליסינג, רכישה או השכרה

ליסינג תפעולי
משתלם לעסקים
גם בעסקים הליסינג יכול להשתלם, אולם אין זה סוג חדש. עקב השינויים בתוכנית המס אשר כיום משולם ונספג על ידי העובד ולא החברה, יתכן שרצוי לשקול את הכדאיות של ההטבה שניתנת לעובדים בחברה מול הליסינג הפרטי. למעשה, ישנם עובדי הייטק וחברות שונות שחוכרים רכב באמצעות החברה המעסיקה, וישיבו את הרכבים עם תום שנת ההשכרה מפני תוכנית המיסוי החדשה – לא לפני שהם מתכננים אופציה חלופית בנושא כשלפניהם עומדת דילמת הרכב – ליסינג, רכישה או השכרה.

האם זהו סוף עידן של הליסינג התפעולי?
סביר להניח כי לאור המציאות החדשה בשטח המיסים של עובדים המקבלים רכב צמוד מהעבודה, העובדים ישקלו פעמיים בדבר כדאיות העסקה. הליסינג התפעולי ימשיך להיות שירות פעיל לעובדי חברה ולפרטיים, אולם היקף פעילותו יצטמצם בזמן הקרוב גם משום תוכנית ירוקה שמפתח בין השאר המשרד לאיכות הסביבה.

טיסות זולות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר