כשקונצרן פולקסווגן החל להכניס את מנועי ה TSI לדגמיה, החלו לצאת שלל גרסאות לדגמים השונים של פולקסווגן. חלק עם מנועי טורבו, חלק מנועים אטמוספריים ואפילו יצאו שמות חיבה לאותם גרסאות, כמו "ראביט" (ארנב) לגרסאות ה TFSI. כעת, כשמנועי ה TSI הם חלק מתעודת הזהות של רכבי הקונצרן, הגיעו למסקנה כי אין טעם להמשיך ולייצר דגמים חדשים עם מנועים ישנים וכך החלו לצמצם את גרסאות הדגמים לגרסאות מוגדשות. כך אגב היה גם בדגמי סיאט, אודי וסקודה. ובכן, גם הפולקסווגון גולף שלנו "סבלה" מההסבה הדיי ברורה של פולקסווגן וכעת מציעה לקהל הישראלי את הדור השביעי והאחרון של הגולף בשתי גרסאות קצה (גולף R וגולף GTI) ובשתי גרסאות סטנדרטיות בעלות מנוע טורבו TSI בנפח 1.4 ליטר, כאשר הגרסה הפשוטה יותר, "Trendline", מביאה 125 כוחות סוס והגרסה הגבוהה יותר, "Comforline", מביאה איתה 150 כוחות סוס.

פולקסוואגן גולף 1.4
מבחינה חיצונית אין הרבה הבדל בין השתיים. שתיהן מגיעות עם תיבה דו מצמדית 7 הילוכים DSG, מערכת עצור וסע כסטנדרט, מראות מתקפלות, ציפוי עוד לידית ההילוכים ולגלגל ההגה, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מולטימדיה מקורית הכוללת BT וחיבורי USB ו- AUX, מערכת התראת עייפות נהג, 7 כריות אוויר ופנסי ערפל קדמיים. הגרסה הגבוהה יותר של הגולף, זו שנכחה במבחן, כללה גם מערכת Keyless מלאה לגישה והנעה ללא מפתח, מחשב דרך מורחב, חישוקי סגסוגת "16 (במקום "15), גג פנוראמי נפתח וכמובן, גולת הכותרת, תוספת של 25 כוחות סוס להספק המנוע ותוספת של 5 קג"מ למומנט (מ- 20.4 קג"מ ל- 25.4 קג"מ), מה שמשפר את הזינוק ל- 100 קמ"ש תוך 8.2 שניות, לעומת 9.1 בגרסת ה'טרנדליין'.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את
תקנון האתר
פולקסוואגן גולף תמיד נחשב לרכב עם חלל פנים הרבה יותר גדול ממש שאפשר לדמיין כשרואים את חיצוניותו. אבל, בדור השביעי של הרכב, הדבר מורגש פי כמה וכמה מאשר בדורות הקודמים. נעזוב את עניין העיצוב, שנראה הרבה יותר ספורטיבי מאשר הדור הקודם, עם הישבן הרחב ועיצוב הפנסים הקדמיים שיוצרים תחושה כאילו כל גולף בכל גרסה נועדה לעלות על מסלול המרוצים, כי בסופו של דבר זה הכול עניין של טעם. בכל אופן, תחושת הישיבה בגולף מורגשת כאילו מדובר ברכב שמתיישר עם מרווח הפנים של הסגמנט שמעליו. תחושה של דשבורד גבוה עם מרחק סביר פלוס בין הנהג לבין הנוסע לידו, נותן תחושה, אם נשווה לעוד דגם של פולקסוואגן, שמדובר בפולקסווגן ג'טה.

פולקסוואגן גולף 1.4
מערכת ה Keyless המלאה מאפשרת לבעלי הרכב גישה והנעה מלאה ללא השימוש במפתח. כל עוד המפתח נמצא בכיס שלכם תוכלו להיכנס לרכב, להניע אותו וכמו כן גם לכבות אותו ולנעול אותו ללא הצורך במפתח. הנעילה המרכזית של הרכב ננעלת ומשתחררת בזכות מחוות ידיים, שברגע שמניחים את היד על הידית של הדלת, הנעילה משתחררת ועל מנת לנעול את הרכב, צריך פשוט להניח אצבע על חיישן מיוחד שנמצא בידית הדלת. כמו הנעילה כך ההתנעה, שכן, אימובילייזר מובנה שמתבטל כאשר הוא מזהה את השלט בקרבתו.

פולקסוואגן גולף 1.4
אמנם לא לקחנו את הרכב לסיבובים ולתמרונים החדים של העליות של ירושלים, אך בהחלט הרצנו אותו בדרכים עירוניות ובינעירוניות, על מנת לראות איך רכב שנותן תחושה של משפחתית גדולה, מתנהג בזיגזוגים של תוך העיר ואיך הוא מגיב בכבישים המהירים בארץ. ובכן, נתחיל בהתנהגות הבינעירונית של הרכב. הגולף החדשה, בזכות הגודל והמאסיביות, לפחות במחשבה, שהיא מעניקה, מענגת את נוסעיה עם בידוד רעשים כמעט אבסולוטי. הנהיגה בה נוחה מאוד, מערך המתלים שופר וכעת הוא עומד בדיוק בגבול שבין קופצניות יתר וקשיחות שמעייפת את הגב בנסיעות ארוכות. גם בספסל האחורי יש מקום מרווח מספיק על מנת לאכלס 3 מבוגרים בגדלים ממוצעים, או אפילו שני מבוגרים וכיסא תינוק. בנסיעה עירונית הרכב נוח מאוד. אם נמשיך את התיאורים של נוחות הנסיעה, מהמורות הכביד בקושי מורגשות, גם אם מדובר בפסי האטה גבוהים במיוחד. הגולף פשוט "שטה" אותם. תגובת ההגה חדה ומאפשרת הימלטות "מהפתעות" לא צפויות בדרך. לצעירים שבנינו, הגג הפנורמי מוסיף המון "פוזה" לרכב. מערכת השמע של הגולף נוחה מאוד לתפעול ומאפשרת שיקוף של המכשירים הניידים ומפיקה צלילים ברמה ובאיכות גבוהה מאוד. מסך המגע נוח מאוד לתפעול ומחשב הדרך המורחב מאפשר לנוהג ברכב לקבל מידע עכשווי ויחסי על תצרוכת הדלק, בעזרת "עיגול צריכה" שמראה את צריכת הדלק בכל פרק זמן מוגדר.
לסיכום. הדור השביעי של הגולף מספק את כל מה שמצופה מרכב גרמני מהליגות הגבוהות ביותר. אמנם לא בתחום הפאר, אך בהחלט בתחום הטכנולוגיה, מרווח הפנים ותגובת מנוע/ התנהגות כביש של הרכב. הגרסה שנבחנה בעלת 150 כוחות סוס ומקבלת תג מחיר דיי גבוה של 148,600 שקלים, אך בהתחשב במתחרות האחרות בסגמנט, שרובן לא מוגדשות ולא מעניקות את רמת האיבזור ההדגם הזה מעניק, מדובר ברכב שדיי מצדיק את מחירו. בכל מקרה, פולקסווגן גולף 1.4 TSI היא אחת המכוניות היותר מפתיעות. אנחנו ממליצים.
גלריה1
אולי יעניין אותך גם: