הבשורה שחיכינו לה כל כך הרבה זמן, סופסוף יוצאת לאור. היצרנית היפנית המובילה, הונדה, מיישרת קו מול היצרניות הרכב, במיוחד האירופאיות, ומחלצת ממפעליה מנוע נוסף שיתווסף להיצע המנועים המוצלחים של דגם ההונדה סיוויק- מנוע טורבו מוזן בבנזין בנפח של 2.0 ליטרים. המנוע החדש יהיה בעל 4 צילינדרים בתצורה טורית ויקבל את מקומו בין היצע המנועים העתידי של הונדה סיוויק, שכל מטרתו היא להחליף את מנוע ה- 1.8 iVtec האטמוספירי הקיים בדגמים הנוכחיים.

יחידת הינע- הנדה HR-V
דיווחים ראשוניים של הונדה, אומרים כי היא תשיק את מנוע הטורבו החדש שלה תחילה בגרסאות הספורטיביות יותר של הדגם ומשם לשאר המשפחתיות הסטנדרטיות של הסיוויק. עוד אומרים הדיווחים כי מנוע הטורבו יעשה שימוש בגרסאות בעלות ה- 5 דלתות. המנוע החדש של הסיוויק בדגם Si יצליח לייצר 230 כוחות סוס, כאשר אליו תשודך תיבת שישה הילוכים ידנית בעלת 6 יחסי העברה. למרות הנתונים המגרים האלה, עדיין לא מדובר בגרסת הטייפ R של הסיוויק, שכן גרסה זו תקבל מנוע עוצמתי יותר שיפיק למעלה מ- 300 כוחות סוס.
בימים אלו ממש הונדה עובדת, לפני שיווקם של הזוג העוצמתי הזה, על ייצורן ושיווקן של גרסאות אמרקאיות של הסיוויק שיקבלו גם הם יחידת הינע אטמוספירית בנפח 2.0 ליטרים שיפיק 158 כוחות סוס. עוד בהיצע המנועים, הונדה תוסיף מנוע מוגדש בנפח 1.5 ליטר שמסוגל להפיק 174 כוחות סוס שיניע את גרסת החמש דלתות האירופאית של הסיוויק. הונדה מתכוונת לשווק בשנת 2017 מנוע חדש בעל 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר שיקבל עידוד ממגדש טורבו ויצליח להפיק 127 כוחות סוס. המנוע מיועד לשוק האירופאי וככל הנראה יניע את הדגמים הקטנים יותר של היצרנית כמו ה
הונדה ג'אז וההונדה HR-V.
אולי יעניין אותך גם: