טויוטה אוריס היא המכונית סופר-מיני האצ'בק היחידה שמשווקת בארץ בשתי גרסאות: אחת במנוע היברידי ואחת במנוע רגיל, ולפי הנתונים של טויוטה ישראל, 92% מהמכירות של האוריס הן של הדגם ההיברידי. בצדק. האוריס זו המכונית ההיברידית היחידה שמשרה הרגשה של מכונית רגילה ולכן נאהבת יותר בקרב הצרכן הישראלי.
טויוטה אוריס: בארץ בשתי גרסאות
טויוטה אוריס: בארץ בשתי גרסאות
מה חדש באוריס
האוריס החדשה נהנית ממספר שדרוגים מעניינים, גם בפנים הרכב וגם בחיצוניותו. מתיחת הפנסים הקדמיים, מזכירים מעט את אחותה המפוארת- הטויוטה קאמרי. נוספה בקרת שיוט, שמוצגת כסטנדרט בדגמים המתחרים, ועוצב מחדש תא הנוסעים שמשרה הרגשה של שדרוג ופאר. לצד זה, איכות החומרים עולה אך מערכת המולטימדיה באוריס מעט קשה לתפעול, לפעמים נדרשות מספר לחיצות כדי לגרום לה לעבוד.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
גולת הכותרת
איכות הנסיעה. ה-שדרוג של האוריס החדשה. ניכר שיפור משמעותי בנוחות הנסיעה לעומת הדגם היוצא. לא שהאוריס הקודמת לא הייתה נוחה, אבל "כל המרבה הרי זה משובח". האוריס מתאפיינת בישיבה יציבה להפליא וחדות בסיבובים ורכות יוצאת דופן ביחס למתחרות בדרכים המשובשות בארץ. המערכת ההיברידית נשארה כמו שהיא, נעימה ושקטה במיוחד ומפיקה כוח זמין ככל שיידרש בהתאם לדרך ולנהג, עם תצרוכת דלק נמוכה יחסית למכונית משפחתית של 15 ק"מ לליטר.
מי אמר שההיברידיות משעממות?
בקרב הציבור הישראלי, ישנה הרגשה כי למכוניות היברידיות "אין את זה". הן לא יכולות להיות ספורטיביות וקרביות בשעת הצורך. אפשר להבין את זה. כמה כוח וכמה הנאת נהיגה יכול לספק מנוע חשמלי וחסכוני, לעומת מנועי הבנזין האימתניים שזוללים דלק ונותנים לנוהג ברכבים אלה הרגשה של טייסים. טויוטה הצליחה לשבור את הסטיגמה. כמובן שהכול יחסי, אך עם שיפור היציבות בסיבובים, או מה שנקרא בעגה הישראלית "ישיבה על הכביש", ושפע של כוח זמין, אי אפשר להתווכח. 
 
אצלנו בשתי גרסאות
האוריס, כאמור תוצע בשני דגמים: מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר, עם הספק מרבי של 99 כ"ס ומומנט 14.5 קג"מ. ומנוע חשמלי עם הספק מרבי של 81.6 כ"ס ומומנט העומד על21.1 קג"מ. מהירות מרבית של 180 קמ"ש וזינוק מ 0-100 ב 10.9 שניות. בגזרת הבטיחות, האוריס מצויידת ב 7 כריות אוויר, מערכת ABS וציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק. מחירה של האוריס עומד על 136,000 ש"ח.