אז מה זה בכלל שווי שימוש?
שווי שימוש נמדד רק לרכבים צמודים, מה שנקרא בעגה הישראלית- ליסינג. מדובר על סכום שנזקף להכנסתו של עובד שקיבל רכב ממקום עבודתו. זה בעצם תרגום של השימוש ברכב של אותו עובד, למונחים כספיים. משנת 2010 מחושב שווי השימוש ברכב צמוד, אלה שנרשמו בינואר 2010, כאחוז מסוים ממחירון הרכב בהיותו חדש. שיעור שווי השימוש החודשי עומד על 2.48%.

בשורות טובות בשווי שימוש לרכבים היברידים
כאמור, שווי שימוש ברכב מבוסס על מחירו של הרכב. מה שגורם לאלה שנוסעים על רכבים היברידים או חשמליים, היקרים מהממוצע, צריכים לספוג את ההבדל בשווי שימוש. כדי לרתום חברות להשתמש ברכבים היברידים, רשויות המס הורידו ב560 שקלים את השווי שימוש. אבל, התקנות החדשות מורידות את "סכום ההנחה" ל 500 שקלים בלבד- הפחתה של כ 10 אחוזים, או הלכה למעשה, 720 ש"ח בשנה.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את
תקנון האתר
בשורות משמחות
בעלי הרכב הצמוד ההיברידי הנטען-רשת, או מה שנקרא בשפה המקצועית PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle), שעד היום נהנו מאותה הפחתה של 560 שקלים, יהנו יותר מהפחתה גדולה יותר העומדת על 1,000 ש"ח. חוץ מזה, רכבים חשמליים שלא זכו עד כה להנחה בשווי שימוש, יהנו כעט מאותה הפחתה של 1,000 שקלים.
נכון להיום, הרכבים היחידים בארץ הנטענים בשיטת ה PHEV הם
טויוטה פריוס ו
מיצובישי אאוטלאנדר. לצערנו, מספר היחידות של אותם דגמים, כולל ה
ניסאן ליף- רכב כל-חשמלי, שנמכרו בארץ, הוא קטן מאוד. פחות ממאה יחידות נמכרו השנה. אל מולם, מספר הדגמים ההיברידים שנמכרו עומד על אלפים.
נראה כי התקנות החדשות יגרמו לגידול בהשתוקקות לרכבים שמזהמים פחות וירוקים יותר כמו אלה. שיפור בתנאים, יגרום ליותר ביקוש. יותר ביקוש, יגרום ליותר ייבוא. יותר יבוא, יגרום ליותר ירוק. נשמע טוב. אבל, יש כאן סיכון מסוים. ככל שההתרחבות של שוק ההיברידיות ימשיך לגדול, כך הסיכוי שמהלך זה יגרום להתמוטטות עצמית גדול יותר. אני אסביר- ככל שיהיו יותר היברידיות בשוק הליסינג, הדבר יוביל להפסדים כספיים מצד המדינה.