יש לנו הרבה דעות קדומות כשאנחנו חושבים על הגרמנים, אבל בכל הנוגע ליושר עבודה כולנו יודעים שאין להם מתחרים. לכן כש
באופל הבטיחו קורסה חדשה ועדכנית יותר מיד קפצתי על ההזדמנות להתמודד עם הצד הגרמני במשפחה שלי.

אופל קורסה החדשה
כשקיבלתי את המפתחות והבחנתי בה לראשונה, שמתי לב לראשוני בעיצוב בחזית ואחוריי הרכב. המראה החדש נעים למראה אבל בסה"כ היא עדיין דומה לדגמים הקודמים שלה, יפה כגרמנייה, ולכן כנראה שבאופל החליטו להישאר במראה הקלאסי המוכר. לעמות זאת בפנים הרכב כבר הגיע השידרוג האמיתי. תא הנהג עוצב בדומה לאדם הקטנה יותר והמגע נעים ורך בדשבורד ובצד הדלתות. ההגה צופה בעור ומאוד קל לכוונן אותו ואת מושב הרכב כך שאפשר למצוא את התנוחה הטובה בשביל כל נהג. הקורסה מאוד מרווחת, גם יותר מהדגם הקודם, ונראה שבאופל בהחלט ניסו להתאים את עצמם לנוחות הנסיעה שהצרכן החדש מבקש לקבל.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את
תקנון האתר
אחרי קצת הרהורים החלטנו לצאת לפיקניק קטן ביער המגנים בכרמי יוסף. לרכב הוסיפו כפתור קטן למי שמתקשה בעיר שמשחרר את הכוח בהגה למי שמתקשה. לי אישית, זה היה נראה שאני יכול לסובב את ההגה סיבוב שלם בלי להרגיש וזה עלול להיות מעט מסוכן, אבל אני מניח שזה כבר נתון לשיקולו של כל נהג או נהגת ולנוחיות שלו. נחמד שהם חשבו על כך ועוד יותר נחמד שאפשר לבטל את זה בלחיצת כפתור ולקבל התנגדות אמיתית. בדגם החדש ישנם 6 הילוכים שבאים כפיצוי
לעובדה שהמנוע נשאר בנפח 1.4 ליטר וכוחות הסוס צומצמו ל-90 בלבד. מערכת ההילוכים בהחלט עוזרים לשדרג את היכולות שלו.

צהוב דווקא מתאים לה לא?
הדרך עברה מאוד בנוחות, האחיזה של הרכב בכביש מאוד טובה והחוויה הכללית של הנסיעה מאוד מרשימה והיא אפילו מתמודדת בהצלחה עם השקעים הרבים שיש בכבישי ישראל. כשהגענו ליער המגינים האופל החלה "לדבר" איתנו ולהסביר לנו על הקושי שלה בעליות. לא דבר שמפחית מערכה, משום שצריך לזכור שזה רכב סופר מיני, אך ניתן לשמוע את הרעש והמאמץ שהיא משקיעה בשבילנו. בדרך העפר האופל נהגה למופת וזו שוב תזכורת לאנשי הג'יפונים. בדרכי האפר בארץ ניתן לנסוע גם עם רכב פרטי כך שלא צריך לחשוש והאופל בהחלט מראה יכולת מרשימה לעומת
דגמי סופר מיני אחרים שהמנוע שלהם מגיע למקסימום נפח של 1200. בסה"כ הביצועים שלה על כבישי ישראל יהיו טובים מאוד אך אם אתם גרים בירושלים או באיזור הגולן והכנרת, עדיף שתבחרו דגמים עם מנועים גדולים יותר וכוחות סוס עדיפים יותר.

תא נוסעים מהודר, מעוצב ונוח
הקורסה זכתה רק ל-4 כוכבי בטיחות משום שחסרות לה מערכות ההגנה האקטיביות כמו מערכת למניעת החלקה (TCS), מערכת עזר לבלימה (BAS) וכו' שיש היום אצל חלק מהמתחרות שלה. מעבר לזה, הקורסה יכולה להציע לכם צריכת דלק ממוצעת של 15 ק"מ לליטר. שיפור מהדגם הקודם, אך זהו לא נתון מפואר בשביל דגם אוטומטי. מה שכן, היא לא יורדת מהממוצע וממוקמת במקום נחמד באמצע. הדגם הידני מגיע ל-17 ק"מ לליטר.

מכונית סופר מיני איכותית, על התמורה לכסף אפשר להתווכח
לסיכום,
לאופל קורסה יש כמה יתרונות וכמה חסרונות, יכול להיות שעבור מחירה, היינו צריכים לקבל הרבה יותר תוספות. אך צריך לזכור שהחלקים שלה הרבה יותר איכותיים ולכן עד שתגיעו למוסך ייקח זמן. בגדול, אפשר לסכם את כל החוויה ברגע אחד קטן שהתגלה לעיניי רק בזמן הנסיעה בו שמתי לב לבעיה קטנה ומוזרה. אומנם זו בעיה שולית אך באותו רגע נזרקתי בזכרוני לביקורים שלי אצל סבא. עד לדגם החדש החלונות האחוריים היו ידניים, הקורסה החדשה מפנקת יותר עם חלונות חשמליים, אך אופל אוי אופל, אי-אפשר להפעיל את החלונות האחוריים ממושב הנהג! וזה האופי הגרמני בשבילכם: אתם תקבלו את מה שאתם צריכים, אבל לא את מה שתרצו. בן גוריון ניסח את זה יותר טוב.