המרצדס E קלאס הדור החמישי למשפחתית של החברה, תוצג בינואר בתערוכת דטרויט. ה"משפחתית" החדשה של מרצדס הולכת לקבוע סטנדרטים חדשים בעולם השליטה האוטונומית ברכב. היא תהיה מוקפת חיישנים שיעזרו לה לנווט עצמה בדרכים במהירויות של עד 100 קמ"ש, ואפילו להכניס את עצמה לכוכי החניה של תל אביב. כמובן שכל מערכת החיישנים הזו מלווה בעדשותיהן של מצלמות המקיפות את הרכב ומסייעות לחיישנים לבצע עבודתם נאמנה.
מרצדס אי- קלאס החדשה
מרצדס אי- קלאס החדשה
סרטון שפורסם מטעמה של מרצדס- בנץ הגרמנית, מראה את הE קלאס במלוא הדרה, כמובן שתחת מסווה כדי למנוע "העלאות מיותרות" לרשת.
נתונים שפורסמו על ידי החברה לתקשורת הצרפתית, אומרים כי הE החדשה נושאת ברוחה את אחותה הגדולה- הS, אך בסטנדרטים הצנועים שלה.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
הE קלאס החדשה, כמו קודמיה: BMW, טסלה, וולבו ועוד, תצויד במערכת חדשנית שתאפר שליטה בה על ידיי אפליקציית סמארטפון של מרצדס, שתאפשר ל"נהג" לשלוט ברכב, גם אם הוא לא נמצא בתוכו. את השליטה ברכב חייב הנהג לעשות עם האצבע על הצג, כי ברגע שיסיר אותה- המערכת תתרגם את ההסרה למכשול והרכב ייעצר. 
 
זה לא סוד שהנדסת האנוש של מרצדס היא בין המפותחות והטובות בעולם הרכב. מרצדס פיתחה מערכת חדשה הנקראת Pre-Safe Sound, תפקידה של מערכת זו היא למזער רעשים של תאונה. במחקרים שביצעה החברה עלה כי הרעש שמופק כתוצאה מתאונת דרכים, עלול לגרום נזק חמור לשמיעה. המערכת החדשה של מרצדס תיצור תדר מיוחד בחלל הפנים של הE קלאס, ש"ינמיך" את הרעש בעת תאונת דרכים.
 
אז על מה תכל'ס ניסע? הE קלאס תצויד ביחידה עוצמתית של שישה צילינדרים המונחים זה לצד זה בטור, עם מגדש טורבו כפול המפיק 376 כוחות סוס.  להבדיל מהדגמים הקודמים- מנועי ה V. תהיה אופציה ירוקה יותר, E350, עם מנוע היברידי. לצד המנועים של הE תונח תיבת העברה בת 9 מהירויות, הנקראת G9, שיזניקו את הרכב קדימה בעזרת צמד הגלגלים האחוריים שלה, עם אופציה להנעה כפולה.